Hur mycket idéerr "får" man sno av andra? :D

Saab_Diana
1 juni 2009 · 401 Inlägg

väl ingen som har patent på sina ideer.

Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
volvoentusiasten
1 juni 2009 · 4 005 Inlägg

hahaha vad roligt att någon har tyckt att din bil var så otroligt snygg och gjort en likadan!

Har du pratat med personen hur han resonerade?

Kan ni inte bli kompisar och dyka upp på bilträffar m.m? smile

Antennfixarn Antennfixarn
1 juni 2009 · 57 Inlägg

Mortalis skrev:

Antennfixarn skrev:
Hehe, jovisst är det kul att andra tycker att bilen är snygg big_smile Hade knappt reagerat om han hade en annan färgkombination, annat motiv eller nåt sådant tongue

Var på träff i Skokloster i lördags UTAN bil, då kom det fram nån och frågade om jag hade sålt bilen... Ööö, nää sa jag, den står nerplockad hos lackeraren! Nu förstår jag vad han menade...

Är inte sur över att har har gjort likadant, mest förvånad hur man VILL göra nåt som är så pass lika smile Ska bli kul att se bilen på nån träff iaf.

Så de blir ingen rumble om ni möts? tongue

Nejdå, det tror jag inte smile Har en jäkla massa saker som är helt eget på min bil nu i år när den blir klar iaf tongue Men det vore kul att snacka med honom och höra varför han har velat göra så pass lika?

Allt som kan lysa SKA lysa, gärna i olika färger!
SC Styling | Creatix | Blueride | Graphicline | Rolles Art
LeafBox Lat Perfektionist
1 juni 2009 · 6 359 Inlägg

Pinsamt ifall ni skulle mötas tongue

Typ.

-Snygg bil.....
-Tack.. Din oxå... ...
-Du har inte tänkt på ....
-Jo, jag vet
-hmm...

Senast redigerat av LeafBox (1 juni 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 juni 2009 · 6 170 Inlägg

Jag tycker båda var skitsnygga, hans var snyggare på vissa bitar och din var snyggare på andra smile

Visst att man kan ta det som att han har plagierat din bil och tar en genväg genom ditt arbete du lagt ner på planering/design men fan vilken cred till dig som har gjort detta när det tom är värt att kopiera wink

Och att du inte längre är ensam om lacken är ju inget att hänga upp sig på, jag var skolans malligaste i tre dagar för att jag var den enda med en hypermodern 3310:a ( lol ) och sen efter helgen hade alla andra med en. Det är helt enkelt så att om du har något som är väldigt snyggt eller bra så kommer det alltid finnas dom som gillar det så mycket att dom vill göra likadant eller ha samma grej/or.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Sluskk
1 juni 2009 · 778 Inlägg

bara jag som tycker röven på bruden siter nästan vid ryggen bena svina lång... wink

Bjurra
1 juni 2009 · 47 Inlägg

Fyfan.... klart man får "sno" ideer av folk men detta är jue inte klolkt..! helt fel av den snubben tycker ja... man ska väl få kunna vara lite unik med d man byggt iaf..!

Robin aKa BjuRRa
Audi 200 Quattro 20v Turbo "Loch Ness Odjuret" (1990)
Volvo 940 16v Turbo "MR.GREY" (1991)
Muttley
1 juni 2009 ·

du hade åtminstone snyggare brudar på din.

Moser .-ϻΘϨƎЯ
1 juni 2009 · 1 313 Inlägg

den går ju här i kommunen, men rullar på plåtisar nu för tiden! iaf alla gånger ja sett den

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
iHampus
1 juni 2009 · 93 Inlägg

Där går nog gränsen i mina ögon... han kunde väl i alla fall tagit nån annan färg... Jag hade varit sur, men samtidigt så visare det att du e duktig o folk vill ha en bil som ser ut som din.

FluGan Sideways.nu
2 juni 2009 · 873 Inlägg

Jag tycker att han är snäll... han ville inte sno din bil så han var en ärlig själ och kopierade den ;D

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
JDMy00 ClubJDM.se
2 juni 2009 · 1 608 Inlägg

Hans s40 ser ut som någon "cheap Version" utav din tongue

Mazda Mx-5 (1999)
doch Avstängd
2 juni 2009 · 268 Inlägg

LeafBox skrev:
Pinsamt ifall ni skulle mötas tongue

Typ.

-Snygg bil.....
-Tack.. Din oxå... ...
-Du har inte tänkt på ....
-Jo, jag vet
-hmm...

HAHA..!! xD Word! big_smile...

nae men vaddå. Tycker dock de är sjukt skumt att killen råkade ha nästan exakt lika dan bil.. =S tongue haha

Men om de stämmer att detta bara va av en slump.. Då måste ja säga "gud va världen är liten" big_smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Lowenhart fälg fantast
2 juni 2009 · 1 086 Inlägg

hahahhahahahahahhahaha detta var ju något nytt, kan förstå att han härmar UTSIDAN iallafalll då den är underbar, men insidan också , SNÄLLAA !!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Erick
2 juni 2009 · 4 767 Inlägg

Kan bara säga jösses..
Nog för att man lånar idéer på detaljer av varandra men detta är ju verkligen att skriva ut en bild på din bil och ha som mall under hela byggets gång..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
D_Carlsson Bonntrimmare
2 juni 2009 · 620 Inlägg

Erick skrev:
Kan bara säga jösses..
Nog för att man lånar idéer på detaljer av varandra men detta är ju verkligen att skriva ut en bild på din bil och ha som mall under hela byggets gång..

ett prakt exepel är ju föregående talares frammlampor han var först med det (på nått annat än audi vad jag har sett) med sk devileyes diod rad i botten av lampan.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Knugcab
2 juni 2009 · 5 111 Inlägg

Imitation är den främsta formen av smicker...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
torpis Forummoderator
2 juni 2009 · 10 572 Inlägg

Saab_Diana skrev:
väl ingen som har patent på sina ideer.

Vad skulle man annars ha patent på?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Zulu
2 juni 2009 · 98 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Imitation är den främsta formen av smicker...

Så är det.

Han kanske har tyckt att din bil är syngg och vill ha en likadan.

eller tillfällighet

Kan ju också hända att hans lackerare sökt inspiration och sett din bil och tyckt att den varirt snygg och sedan målat likadan för att "göra ett bra jobb".

Att ha en snygg brud på bilen är väl inte så orginelt... så motivlackeraren har väl lackat på det mest logiska stället.

Och nu har ni två likadana bilar.

Senast redigerat av Zulu (2 juni 2009)

Volvo 855R "Röda döden Bänkad 10-2011" (1996)
LeafBox Lat Perfektionist
2 juni 2009 · 6 359 Inlägg

HAN PIRAT-KOPIERADE DIN BIL!

Senast redigerat av LeafBox (2 juni 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang