Mitt fel vid krock?!

Ksj
6 juni 2009 · 1 217 Inlägg

En liknande grej hände mig för nån vecka sedan.

Hade en v70 ca 5 billängder före mig på 50väg och höll också 50.
Då pallnitar stolpskottet i v70:n så jag blir svinrädd och nitar jag också.

Sedan fick jag bara tanken att jag vågar inte liga bakom en sådan stålle så jag påbörjade en omkörning.

Då svänger rikspuckot ut mot mig så hans sidospegel skrapar hela min dörr!
Jag kom om och pekade finger iallafall men han följde efter och ringde snuten.

Snuten anklagar MIG för att ha prejat honom! 

Väntar fortfarande på försäkringsbolagens dom och ev förhör ang vårdslöshet i trafik samt att volvofjanten sagt till snuten att jag hotat honom till livet och massa andra lögner så det blir väll rublicerat som olaga hot också.


mummel.

Hoppas du går fri!

Saab 900 "2.1an" (1992)
volvoentusiasten
6 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Ksj skrev:
En liknande grej hände mig för nån vecka sedan.

Hade en v70 ca 5 billängder före mig på 50väg och höll också 50.
Då pallnitar stolpskottet i v70:n så jag blir svinrädd och nitar jag också.

Sedan fick jag bara tanken att jag vågar inte liga bakom en sådan stålle så jag påbörjade en omkörning.

Då svänger rikspuckot ut mot mig så hans sidospegel skrapar hela min dörr!
Jag kom om och pekade finger iallafall men han följde efter och ringde snuten.

Snuten anklagar MIG för att ha prejat honom! 

Väntar fortfarande på försäkringsbolagens dom och ev förhör ang vårdslöshet i trafik samt att volvofjanten sagt till snuten att jag hotat honom till livet och massa andra lögner så det blir väll rublicerat som olaga hot också.


mummel.

Hoppas du går fri!

Vilken idiot!
Polisanmäl honom för falsk angivelse! helt uppenbart!

E-30
6 juni 2009 · 1 050 Inlägg

Det finns alltid minst två versioner av ett händelseförlopp...här har vi fått ta del av en version.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Ksj
6 juni 2009 · 1 217 Inlägg

linuslinje skrev:

Ksj skrev:
En liknande grej hände mig för nån vecka sedan.

Hade en v70 ca 5 billängder före mig på 50väg och höll också 50.
Då pallnitar stolpskottet i v70:n så jag blir svinrädd och nitar jag också.

Sedan fick jag bara tanken att jag vågar inte liga bakom en sådan stålle så jag påbörjade en omkörning.

Då svänger rikspuckot ut mot mig så hans sidospegel skrapar hela min dörr!
Jag kom om och pekade finger iallafall men han följde efter och ringde snuten.

Snuten anklagar MIG för att ha prejat honom! 

Väntar fortfarande på försäkringsbolagens dom och ev förhör ang vårdslöshet i trafik samt att volvofjanten sagt till snuten att jag hotat honom till livet och massa andra lögner så det blir väll rublicerat som olaga hot också.


mummel.

Hoppas du går fri!

Vilken idiot!
Polisanmäl honom för falsk angivelse! helt uppenbart!

Nej, jag tänker lösa det på annat sätt om jag blir dömd.
Snuten hade förmodligen skrattat åt mig om jag velat att de skulle tagit upp en anmälan vid tillfället.
Det var tyvärr riktigt naiva snutar som behövt både 2 och tre charmkurser, jag hotade att anmäla en av dom för ärekränkning och först då började dom bli normala.

Saab 900 "2.1an" (1992)
volvoentusiasten
6 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Ksj skrev:

linuslinje skrev:

Ksj skrev:
En liknande grej hände mig för nån vecka sedan.

Hade en v70 ca 5 billängder före mig på 50väg och höll också 50.
Då pallnitar stolpskottet i v70:n så jag blir svinrädd och nitar jag också.

Sedan fick jag bara tanken att jag vågar inte liga bakom en sådan stålle så jag påbörjade en omkörning.

Då svänger rikspuckot ut mot mig så hans sidospegel skrapar hela min dörr!
Jag kom om och pekade finger iallafall men han följde efter och ringde snuten.

Snuten anklagar MIG för att ha prejat honom! 

Väntar fortfarande på försäkringsbolagens dom och ev förhör ang vårdslöshet i trafik samt att volvofjanten sagt till snuten att jag hotat honom till livet och massa andra lögner så det blir väll rublicerat som olaga hot också.


mummel.

Hoppas du går fri!

Vilken idiot!
Polisanmäl honom för falsk angivelse! helt uppenbart!

Nej, jag tänker lösa det på annat sätt om jag blir dömd.
Snuten hade förmodligen skrattat åt mig om jag velat att de skulle tagit upp en anmälan vid tillfället.
Det var tyvärr riktigt naiva snutar som behövt både 2 och tre charmkurser, jag hotade att anmäla en av dom för ärekränkning och först då började dom bli normala.

Okej. Så du är villig att bli dömd för ett brott du inte begått och hamna i belastningsregistret enbart för att två poliser var elaka mot dig?

Ksj
6 juni 2009 · 1 217 Inlägg

linuslinje skrev:

Ksj skrev:

linuslinje skrev:

Vilken idiot!
Polisanmäl honom för falsk angivelse! helt uppenbart!

Nej, jag tänker lösa det på annat sätt om jag blir dömd.
Snuten hade förmodligen skrattat åt mig om jag velat att de skulle tagit upp en anmälan vid tillfället.
Det var tyvärr riktigt naiva snutar som behövt både 2 och tre charmkurser, jag hotade att anmäla en av dom för ärekränkning och först då började dom bli normala.

Okej. Så du är villig att bli dömd för ett brott du inte begått och hamna i belastningsregistret enbart för att två poliser var elaka mot dig?

Egentligen inte.
Men jag finns redan där tyvärr och då är det väldigt lätt för de högre instanserna att bara dra en över kammen if you see my point.

Saab 900 "2.1an" (1992)
E-30
6 juni 2009 · 1 050 Inlägg

linuslinje skrev:

Ksj skrev:

linuslinje skrev:
Vilken idiot!
Polisanmäl honom för falsk angivelse! helt uppenbart!

Nej, jag tänker lösa det på annat sätt om jag blir dömd.
Snuten hade förmodligen skrattat åt mig om jag velat att de skulle tagit upp en anmälan vid tillfället.
Det var tyvärr riktigt naiva snutar som behövt både 2 och tre charmkurser, jag hotade att anmäla en av dom för ärekränkning och först då började dom bli normala.

Okej. Så du är villig att bli dömd för ett brott du inte begått och hamna i belastningsregistret enbart för att två poliser var elaka mot dig?

Vet inte om jag skall skratta eller gråta? anmäla polisen för ärekränkning? räkna med att dessa poliser skrivit en utförlig rapport om ditt agerande i samband med olyckan.

Vad det sedan gäler TS, så tycks han ha fått om bakfoten vem som reglerar trafikolyckor;-) Det är INTE Försäkringskassan som obersörjer detta, de betalar enbart ut din lön. Eller du kanske trodde att alla i Sverige får köra omkring utan gällande bilförsäkring? Den står nog Svenska försäkringskassan för? Då trodde du helt fel. Lär dig Svenska trafikregler innan Du kommer hit och nästan kör ihjäl oss andra. Min förhoppning är att du mister lappen på livstid. Sånna som Dig borde få ta förarprov för att framföra trampcykel i trafik.

Senast redigerat av E-30 (6 juni 2009)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Snke Herr Klåfinger
6 juni 2009 · 214 Inlägg

Eftersom han låg i vänster fil, och BMW:n körde sicksack mellan bilarna måste väl nabil precis gjort en omkörning ? Då är det BMW:ns fel då ? om man ska gå på §16.....

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Cuefa Ain't no place like home...
6 juni 2009 · 4 630 Inlägg

E-30 skrev:
bla bla bla bla bla... mer bla bla bla....

Du verkar så personligt träffad så vore det inte för att du inte kör BMW skulle jag kunnat misstänka att det var DU som prejade nabil...!

VAD är ditt problem egentligen? Är det en bekant till dej, eller tar du BMW-föraren i försvar bara för att du kanske kör på samma sätt själv?

Fy fan för o möta dej i trafiken, med den inställningen...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
volvo855t5r
6 juni 2009 · 217 Inlägg

85an skrev:
Många såna tattare i trafiken nu på våren..

Du borde iaf kunna anmäla att han körde om dig på höger sida på motorväg, så får man inte göra..

Ved normal kjøring skal man alltid ligge til høyre på en motorveg med fler filer, venstre fil er for å kjøre forbi, ikke ligge konstant å kjøre i, dette er det mange som gjør feil og er meget irriterende.
Når man så velger å ligge i venstre kjøre bane skal man alltid bruke speilene og legge seg inn når det kommer traffik bakfra, jeg har selv kjørt forbi andre biler i høyre fil grunnet at noen ligger i fartgrensa i venstre.

Slik venstre fil kjøring skaper farlige sitevasjoner og hindrer traffik flyt!

Er nok ikke vanelig å tverr bremse grunnet at noen kjører i "feil" fil, men mange syke mennesker i verden

Ligger man til høyre og bruker venstre fil som en forbi kjørings fil som det er tenk så ungår man problemer

"Du borde iaf kunna anmäla att han körde om dig på höger sida på motorväg, så får man inte göra.."

-Nei og man skal heller ikke ligge i venstre fil og hindre andre traffikanter heller, når en vei har fler filer i samme kjøre retning så kommer det ikke "plutselig" en bil bak deg, dett ser man i god tid og kan legge seg til høyre......


Ser problet  hver gang jeg er ute å kjører, en klovn ligger i ventre filen med 4-7 biler bak seg som presser..

Mange som leker politi/polis på veiene og sytematisk hindrer folk som kjører litt fort.....

Vis man kjører som det er ment blir det ikke noen problemer, ingen vits i å gi noen finger heller, spesielt når det er du som ligger feil og ikke han andre

Men håper han som tverr bremset får sin straff, det kunne vært barn eller en gravid kvinne i bilen, hva hadde skjedd da???Folk som tverr bremser burde uannsett blitt skutt offtenlig......

Senast redigerat av volvo855t5r (6 juni 2009)

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
E-30
6 juni 2009 · 1 050 Inlägg

Snke skrev:
Eftersom han låg i vänster fil, och BMW:n körde sicksack mellan bilarna måste väl nabil precis gjort en omkörning ? Då är det BMW:ns fel då ? om man ska gå på §16.....

Undrar just hur Nabil kunde se att BMW:n körde sicksack i bakomvarande filer? Nabils rutor var ju enl egen uppgift omöjliga att se igenom p.g.a att de var helt kolsvarta av svart påklistrad fönstertoning.

Dessutom noterade Nabil att föraren av BMW:n, såg att han vart irriterad när de låg jämsides på vägen?
Varför vart Nabil irriterad & visade fingret? och vad hade han gjort innan han visade fingret?
Det normala i Nabils fall hade varit att vänligt flytta på sig och lämnat fri väg för BMW:n.
Agerar kanske lille Nabil på samma sätt för ambulanser under pågående utryckning?

Undrar just hur många hundratusentals kronor detta IDIOT BETEENDE kostat landsting samt försäkringsbolag. För att inte tala om grabben i sin totalförstörda splitt nya BMW.roll

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Stefan Varberg Supraman
6 juni 2009 · 2 300 Inlägg

Gå till den polisstation som det handlar om och ta med dina vittnen.
Va enveten och stå på dig.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Big_JN
6 juni 2009 · 2 126 Inlägg

E-30 skrev:

Snke skrev:
Eftersom han låg i vänster fil, och BMW:n körde sicksack mellan bilarna måste väl nabil precis gjort en omkörning ? Då är det BMW:ns fel då ? om man ska gå på §16.....

Undrar just hur Nabil kunde se att BMW:n körde sicksack i bakomvarande filer? Nabils rutor var ju enl egen uppgift omöjliga att se igenom p.g.a att de var helt kolsvarta av svart påklistrad fönstertoning.

Dessutom noterade Nabil att föraren av BMW:n, såg att han vart irriterad när de låg jämsides på vägen?
Varför vart Nabil irriterad & visade fingret? och vad hade han gjort innan han visade fingret?
Det normala i Nabils fall hade varit att vänligt flytta på sig och lämnat fri väg för BMW:n.
Agerar kanske lille Nabil på samma sätt för ambulanser under pågående utryckning?

Undrar just hur många hundratusentals kronor detta IDIOT BETEENDE kostat landsting samt försäkringsbolag. För att inte tala om grabben i sin totalförstörda splitt nya BMW.roll

Man kan ju nästan tro att du var idioten i BMW:n som blev påkörd när man läser dina inlägg!

-Mackan- Fire And Silk
6 juni 2009 · 2 254 Inlägg

Big_JN skrev:

E-30 skrev:

Snke skrev:
Eftersom han låg i vänster fil, och BMW:n körde sicksack mellan bilarna måste väl nabil precis gjort en omkörning ? Då är det BMW:ns fel då ? om man ska gå på §16.....

Undrar just hur Nabil kunde se att BMW:n körde sicksack i bakomvarande filer? Nabils rutor var ju enl egen uppgift omöjliga att se igenom p.g.a att de var helt kolsvarta av svart påklistrad fönstertoning.

Dessutom noterade Nabil att föraren av BMW:n, såg att han vart irriterad när de låg jämsides på vägen?
Varför vart Nabil irriterad & visade fingret? och vad hade han gjort innan han visade fingret?
Det normala i Nabils fall hade varit att vänligt flytta på sig och lämnat fri väg för BMW:n.
Agerar kanske lille Nabil på samma sätt för ambulanser under pågående utryckning?

Undrar just hur många hundratusentals kronor detta IDIOT BETEENDE kostat landsting samt försäkringsbolag. För att inte tala om grabben i sin totalförstörda splitt nya BMW.roll

Man kan ju nästan tro att du var idioten i BMW:n som blev påkörd när man läser dina inlägg!

Nästan tro är "Todays Understatement"......

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Rquired Allmänt envis
6 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Cuefa skrev:

E-30 skrev:
bla bla bla bla bla... mer bla bla bla....

Du verkar så personligt träffad så vore det inte för att du inte kör BMW skulle jag kunnat misstänka att det var DU som prejade nabil...!

VAD är ditt problem egentligen? Är det en bekant till dej, eller tar du BMW-föraren i försvar bara för att du kanske kör på samma sätt själv?

Fy fan för o möta dej i trafiken, med den inställningen...

Öhh killen heter "E30" och kör en svart sådan...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
E-30
6 juni 2009 · 1 050 Inlägg

Big_JN skrev:

E-30 skrev:

Snke skrev:
Eftersom han låg i vänster fil, och BMW:n körde sicksack mellan bilarna måste väl nabil precis gjort en omkörning ? Då är det BMW:ns fel då ? om man ska gå på §16.....

Undrar just hur Nabil kunde se att BMW:n körde sicksack i bakomvarande filer? Nabils rutor var ju enl egen uppgift omöjliga att se igenom p.g.a att de var helt kolsvarta av svart påklistrad fönstertoning.

Dessutom noterade Nabil att föraren av BMW:n, såg att han vart irriterad när de låg jämsides på vägen?
Varför vart Nabil irriterad & visade fingret? och vad hade han gjort innan han visade fingret?
Det normala i Nabils fall hade varit att vänligt flytta på sig och lämnat fri väg för BMW:n.
Agerar kanske lille Nabil på samma sätt för ambulanser under pågående utryckning?

Undrar just hur många hundratusentals kronor detta IDIOT BETEENDE kostat landsting samt försäkringsbolag. För att inte tala om grabben i sin totalförstörda splitt nya BMW.roll

Man kan ju nästan tro att du var idioten i BMW:n som blev påkörd när man läser dina inlägg!

Har Du kanske lust att utveckla ditt uttalande..

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Mortalis VW-nörd?
6 juni 2009 · 4 332 Inlägg

Du kan ju inte mena allvar E30.
Man ska alltså tappa huvudet fullständigt om någon ger en fingret OCH ligger i ytterfilen? Blir man helt skogstokig för såna saker så har man fan problem med psyket alltså.
Det är detta du säger indirekt genom att du tycker det är helt förståeligt att man kör som en idiot mellan bilar, blir förbannad när ngn inte flyttar sig och ger finger för man kört som en idiot och provocerar någon genom att lägga sig demonstrativt bredvid (kör om om de nu va så jävla brådis på insidan då)

Sen är det heeelt förståeligt att man sladdar in framför ngn och tvärnitar för att visa hur brådis man har? Och då är det synd om stackarn som blir påkörd.

HUR klarar man den så svåra teorin i körkortsutbildningen (som så många klagar på), om man nu resonerar på detta vis väl ute på vägarna

Senast redigerat av Mortalis (6 juni 2009)

hunn
6 juni 2009 · 57 Inlägg

nabil_akhlaque skrev:
hejsan...

nu är det så att igår sent på natten (kl 01:50) satt ja o körde på vänstra fil på E4:an mellan uppsala och stockholm i ca 110-130 km/h, då kommer en snabb bil bakom som kör slalom mellan bilarna... och är VÄRDIGT nära mig att krocka i mig bakifrån medan har kör om mig på HÖGER sida... han märker då att jag blev irriterad, och kör parallellt med mig o kollar in mot mig...

jag visar då upp fingret för honom... o de han gör då är att gasar lite så han kommer framför mig o sen svänger han in på framför mig samtidigt tvärnitar med avsikt att krocka... tänk nu också på att hastigheten här ligger på omkring 110-130... :S

jag har ABOSLUT ingen som helst chans att bromsa in... o kör på honom, tillräckligt hårt att svimmar av... och vaknar inte upp förens ambulansen kommer!!

PS. ångrar mig som FAN nu efteråt, skulle ha gått fram till han o misshandlat honom med min hjulnyckel, han hade ändå svimmat av!!! tongue

HUR som helst!! säger polisen att det är mitt fel!!! jag skulle ha längre avstånd mellan bilen framför!
MEN ÄR DE DUMMA?? ELLER??? hur I HELVETE ska jag ha mer avstånd när han hade avsikt att krocka!

MEN de vägrar o lyssna, och det är den rapporten som de kommer att lämna in till försäkringskassan...
alltså kommer allt detta vara mitt fel??? ska det verkligen vara så???

dessutom har jag vittne, min mamma och en kompis till henne satt i därbak! det är något killen sin splitter nya BMW inte såg då jag har 100% tonade rutor + att det var kolsvart ute!

nu frågar jag er, ifall någon har vart i samma situation? hur ska man göra? vem ska man kontakta? för jag gissar väl att försäkringskassan för polisens ord över mitt...

om du har delkasko försäkring på din bil så har du rätt till juridisk hjälp., så kontakta din advokat.,

och om du anses vara skyldig så överklaga., och lämna in en stämnings ansökan om hans försäkrings bolag,, då brukar dom ge sig:P

lycka till:)

Zaipher
6 juni 2009 · 90 Inlägg

E-30 skrev:
Det finns alltid minst två versioner av ett händelseförlopp...här har vi fått ta del av en version.

Japp, och du tog ena sidan som ett skott utan att ha hört/läst båda.

Det är nog du med din åsikt som ska hålla dig ifrån vägarna, fyfan för att möta dig där.

Nehe
7 juni 2009 · 687 Inlägg

linuslinje skrev:
Suck, varför ska alla envisas?

37 § När en omkörning på väg sker till vänster skall den som kör om hålla till höger så snart det kan ske utan fara eller olägenhet. Detta gäller dock inte på sådan väg som avses i 7 § fjärde stycket.
   Om körbanan har minst två körfält för färd i samma riktning, behöver den omkörande inte köra tillbaka till det högra körfältet, om han eller hon strax efter omkörningen avser att köra om ytterligare fordon eller svänga till vänster och om det inte uppstår någon påtaglig olägenhet för upphinnande trafik.

Har vi diskuterat klart det här nu?
Man får ligga och sega i vänsterfilen om man vill det, och det inte skapar någon olägenhet för fordon bakom.

Om du läser igenom trådskaparens inlägg igen och sen läser du paragrafen du hänvisar så prydligt till så inser du 2 saker.

1. När en omkörning på väg sker till vänster skall den som kör om hålla till höger så snart det kan ske utan fara eller olägenhet. Detta vill då givetvis säga direkt efter man har paserat bilen man tänkt köra om. Detta gäller dock inte om man har tänkt köra om fler bilar. Jag antar att TS har kört om samtliga bilar eftersom BMWn kunde köra i högra fältet.

2. ...och om det inte uppstår någon påtaglig olägenhet för upphinnande trafik. BMWn räknas här som upphinnande trafik även om den kör så snabbt att den bryter mot gällande hastighetsbestämelse och eftersom TS hinner uppfatta att BMWn kommer snabbt bakom så borde han vänligt svänga in till det högra körfältet. Så att BMWn kan åka förbi. Hade TS nu gjort detta så hade denna situation aldrig kommit till skott.

Så jag vet inte vad du vill visa med dina paragraf hänvisningar linuslinje men om man ska hänvisa så ska man göra det rätt. Nu vet jag dock inte vad det är för väg som nämns i 7§ fjärde stycket.

Nej jag tar ingens parti av vad som hänt.

Senast redigerat av Nehe (7 juni 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang