Hur snabba är gamla amerikanska bilar egentligen?

Aerodynamik ...
18 augusti 2009 · 7 120 Inlägg

Sebbe_ skrev:
Vad ni mopar, cheva, ford ägare tjaffsar om vilka av dessa som går bäst! Visst det håller sig lite till ämnet, men känns som att ni typ tävlar tongue ge er på japsarna istället wink

Haha, fyfan va onödigt. Du verkar ju riktigt vettig!

camaro67 Meister
18 augusti 2009 · 6 763 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Sebbe_ skrev:
Vad ni mopar, cheva, ford ägare tjaffsar om vilka av dessa som går bäst! Visst det håller sig lite till ämnet, men känns som att ni typ tävlar tongue ge er på japsarna istället wink

Haha, fyfan va onödigt. Du verkar ju riktigt vettig!

Ja det är ju inte ens roligt. Blir ju inte ens en jämn kamp tongue Men kan vi inte bara komma överens om att Chevas 302:a är det ballaste som byggts i motorväg i usa? Det märktes ju på bana att det var en överlägsen motor i en överlägsen bil

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Rinnegan Malleus Malificarum
18 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Haha, fyfan va onödigt. Du verkar ju riktigt vettig!

Låt mig gissa, du ska läxa upp alla 500hästars Camaros med din 169 hk samt 224nm starka japsare för att den är överlägsen?

YES, MAKES A SHITLOAD OF SENSE.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Emilius Avstängd
18 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

camaro67 skrev:
Men kan vi inte bara komma överens om att Chevas 302:a är det ballaste som byggts i motorväg i usa? Det märktes ju på bana att det var en överlägsen motor i en överlägsen bil

tongue

Bara för att det är en liten motor med mycket pulver så är den inte fränast i mitt tycke,
så nej, jag är inte överens big_smile

Hemi säger jag, helst placerad i en '69 Dodge Charger daytona,
hur var det nu igen, dem blev bannade från Nascar för att?.. ja juste, dem var så överlägsna. wink

Ingen behöver dela min åsikt för att jag ska orka leva vidare, men nu har jag uttryckt den iallafall smile

Senast redigerat av Emilius (18 augusti 2009)

cheffer
18 augusti 2009 · 1 422 Inlägg

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:
Haha, fyfan va onödigt. Du verkar ju riktigt vettig!

Låt mig gissa, du ska läxa upp alla 500hästars Camaros med din 169 hk samt 224nm starka japsare för att den är överlägsen?

YES, MAKES A SHITLOAD OF SENSE.

Lika mycket vett som att jämföra en vråltrimmad bil med en original smile (500hk vs 169hk)

På en snabb konbana skulle det inte vara långt emellan ändå, trots 330hk skillnad pga väghållningen är ju en aning bättre i japanarn wink

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Aerodynamik ...
18 augusti 2009 · 7 120 Inlägg

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:
Haha, fyfan va onödigt. Du verkar ju riktigt vettig!

Låt mig gissa, du ska läxa upp alla 500hästars Camaros med din 169 hk samt 224nm starka japsare för att den är överlägsen?

YES, MAKES A SHITLOAD OF SENSE.

Är en bra bit över 169hk, MEN jag har aldrig sagt att jag kan eller ska köra ifrån några 500hk samt 20000nm starka jänkare..

Tyckte bara det var kul att han ville, mitt i en diskussion, börja diskutera hur pass kassa japanare är?

DOES IT MAKES SENSE NOW? Eller ska jag ta det på tyska också?

Cobrajet
18 augusti 2009 · 81 Inlägg

Hemi säger jag, helst placerad i en '69 Dodge Charger daytona,
hur var det nu igen, dem blev bannade från Nascar för att?.. ja juste, dem var så överlägsna.

Den motor som var mest överlägsen i nascar serien(1969-70) var 429 Hemi Boss (shotgun). Tills ALLA 7 liters motorer förbjöds i mitten på 70talet.

MVH
Cobra Jet
Emilius Avstängd
18 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

Cobrajet skrev:
Hemi säger jag, helst placerad i en '69 Dodge Charger daytona,
hur var det nu igen, dem blev bannade från Nascar för att?.. ja juste, dem var så överlägsna.

Den motor som var mest överlägsen i nascar serien(1969-70) var 429 Hemi Boss (shotgun). Tills ALLA 7 liters motorer förbjöds i mitten på 70talet.

1969-70?

1969 var det hursomhelst två MoPars i topp på prispallen och det var inte fordmotorer i dem.
1970 kom ju restrictor plates på motorerna vilket kasserade hela grejen, ford fick väl sin chans då tongue

Anmärkningsvärt är ju också att richard petty kom tvåa trots en krasch och ett race med kopplingsproblem '69

Cobrajet
18 augusti 2009 · 81 Inlägg

Emilius skrev:

Cobrajet skrev:
Hemi säger jag, helst placerad i en '69 Dodge Charger daytona,
hur var det nu igen, dem blev bannade från Nascar för att?.. ja juste, dem var så överlägsna.

Den motor som var mest överlägsen i nascar serien(1969-70) var 429 Hemi Boss (shotgun). Tills ALLA 7 liters motorer förbjöds i mitten på 70talet.

1969-70?

1969 var det hursomhelst två MoPars i topp på prispallen och det var inte fordmotorer i dem.
1970 kom ju restrictor plates på motorerna vilket kasserade hela grejen, ford fick väl sin chans då tongue

Anmärkningsvärt är ju också att richard petty kom tvåa trots en krasch och ett race med kopplingsproblem '69

30 utav 52 lopp vanns av Ford Boss 429 och David Pearson blev Grand National champ, detta skedde år 1969!!!!!
Helt korrekt så kom restrictor plates på motorerna 1970, men 1970 va ju Mopars år i serien:P

MVH
Cobra Jet
Hedning Fd Bannad
18 augusti 2009 · 657 Inlägg

Cobrajet skrev:

Emilius skrev:

Cobrajet skrev:
Hemi säger jag, helst placerad i en '69 Dodge Charger daytona,
hur var det nu igen, dem blev bannade från Nascar för att?.. ja juste, dem var så överlägsna.

Den motor som var mest överlägsen i nascar serien(1969-70) var 429 Hemi Boss (shotgun). Tills ALLA 7 liters motorer förbjöds i mitten på 70talet.

1969-70?

1969 var det hursomhelst två MoPars i topp på prispallen och det var inte fordmotorer i dem.
1970 kom ju restrictor plates på motorerna vilket kasserade hela grejen, ford fick väl sin chans då tongue

Anmärkningsvärt är ju också att richard petty kom tvåa trots en krasch och ett race med kopplingsproblem '69

30 utav 52 lopp vanns av Ford Boss 429 och David Pearson blev Grand National champ, detta skedde år 1969!!!!!
Helt korrekt så kom restrictor plates på motorerna 1970, men 1970 va ju Mopars år i serien:P

Dessutom var det väll fel att säga motorn, Ford kanske hade en lyckad Torino helt enkelt?

The Dodge Daytona and sister car, the Plymouth Superbird, were so dominating that NASCAR outlawed the 'Wing Cars' in 1971.

Crysler met the letter of the law in the NASCAR rule book with regard to the minimum production run of engines. However, the 426 Hemi was too successful for its own good. It was making a mockery of the competition, and NASCAR put its foot down. Instead of building several hundred blue-printed Hemis a year, Chrysler had to build several thousand and offer them in production vehicles. Chrysler had invested too much time and money developing the Hemi to walk away from NASCAR permanently (although it did so for one year); the company turned a liability into an asset and detuned the Hemi for the street.


Dessutom var det väll fel att säga motorn, Ford kanske hade en lyckad Torino helt enkelt?

1964 1-2-3-4 Plats med enbart hemi bilar som gjorde namnet Hemi odödligt, 429 Bossen är inte ihågkommen som mer än en överdriven Surhink.

Fränaste motorn är ju ändå Chrysler Hemi DOHC (O ja, den existerar) som byggdes som ett svar på Fords 427 sohc, men när Ford inte fick använda den så lades Värsting hemin i lådan.

By The Way, En stor Hemi skämms aldrig;)

Senast redigerat av Hedning (18 augusti 2009)

Märkesbög
camaro67 Meister
18 augusti 2009 · 6 763 Inlägg

Emilius skrev:

camaro67 skrev:
Men kan vi inte bara komma överens om att Chevas 302:a är det ballaste som byggts i motorväg i usa? Det märktes ju på bana att det var en överlägsen motor i en överlägsen bil

tongue

Bara för att det är en liten motor med mycket pulver så är den inte fränast i mitt tycke,
så nej, jag är inte överens big_smile

Hemi säger jag, helst placerad i en '69 Dodge Charger daytona,
hur var det nu igen, dem blev bannade från Nascar för att?.. ja juste, dem var så överlägsna. wink

Ingen behöver dela min åsikt för att jag ska orka leva vidare, men nu har jag uttryckt den iallafall smile

Hur många motorer varvade 8500 varv från fabrik i standard utförande på 60-talet? Mycket fränare än Fords och Chryslers jävla tändkulemaskiner. bopp bopp bopp bopp..

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Hedning Fd Bannad
18 augusti 2009 · 657 Inlägg

camaro67 skrev:

Emilius skrev:

camaro67 skrev:
Men kan vi inte bara komma överens om att Chevas 302:a är det ballaste som byggts i motorväg i usa? Det märktes ju på bana att det var en överlägsen motor i en överlägsen bil

tongue

Bara för att det är en liten motor med mycket pulver så är den inte fränast i mitt tycke,
så nej, jag är inte överens big_smile

Hemi säger jag, helst placerad i en '69 Dodge Charger daytona,
hur var det nu igen, dem blev bannade från Nascar för att?.. ja juste, dem var så överlägsna. wink

Ingen behöver dela min åsikt för att jag ska orka leva vidare, men nu har jag uttryckt den iallafall smile

Hur många motorer varvade 8500 varv från fabrik i standard utförande på 60-talet? Mycket fränare än Fords och Chryslers jävla tändkulemaskiner. bopp bopp bopp bopp..

Varför är det fränt med en varvande motor om det inte händer något när den varvar?

Camaro Z28 1969, 302!

Representative Performance
0-60 mph, sec: 7.4
1/4 mile, sec @ mph: 15.12 @ 94.8

400 bänkade hästar, där snackar vi skämt

Märkesbög
Rinnegan Malleus Malificarum
18 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Är en bra bit över 169hk, MEN jag har aldrig sagt att jag kan eller ska köra ifrån några 500hk samt 20000nm starka jänkare..

Tyckte bara det var kul att han ville, mitt i en diskussion, börja diskutera hur pass kassa japanare är?

DOES IT MAKES SENSE NOW? Eller ska jag ta det på tyska också?

En bra bit över?
Men just ja, glömde ju att din vinge ökar din motorkraft med över 9000%.

Dröm på lilla gubben, kom tillbaka när du har något att köra med, och är torr bakom öronen.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Hedning Fd Bannad
18 augusti 2009 · 657 Inlägg

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:
Är en bra bit över 169hk, MEN jag har aldrig sagt att jag kan eller ska köra ifrån några 500hk samt 20000nm starka jänkare..

Tyckte bara det var kul att han ville, mitt i en diskussion, börja diskutera hur pass kassa japanare är?

DOES IT MAKES SENSE NOW? Eller ska jag ta det på tyska också?

En bra bit över?
Men just ja, glömde ju att din vinge ökar din motorkraft med över 9000%.

Dröm på lilla gubben, kom tillbaka när du har något att köra med, och är torr bakom öronen.

Sportluftfiltret och det där 4 tums utblåset ökar nog ensamt effekten till 300 hk, med ett chip blir det nog en bra bit över 600 på bakhjulen. Du har nog en rättvis chans!

Teamwork!

Märkesbög
Aerodynamik ...
19 augusti 2009 · 7 120 Inlägg

Är säkert runt 200 i den, vilket åtminstone jag ser som en bra bit över.
Men visst, fortsätt vara mogna och 'öppensinnade'! smile

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
19 augusti 2009 · 1 948 Inlägg

Hedning skrev:

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:
Är en bra bit över 169hk, MEN jag har aldrig sagt att jag kan eller ska köra ifrån några 500hk samt 20000nm starka jänkare..

Tyckte bara det var kul att han ville, mitt i en diskussion, börja diskutera hur pass kassa japanare är?

DOES IT MAKES SENSE NOW? Eller ska jag ta det på tyska också?

En bra bit över?
Men just ja, glömde ju att din vinge ökar din motorkraft med över 9000%.

Dröm på lilla gubben, kom tillbaka när du har något att köra med, och är torr bakom öronen.

Sportluftfiltret och det där 4 tums utblåset ökar nog ensamt effekten till 300 hk, med ett chip blir det nog en bra bit över 600 på bakhjulen. Du har nog en rättvis chans!

Teamwork!

Aerodynamik skrev:
Är säkert runt 200 i den, vilket åtminstone jag ser som en bra bit över.
Men visst, fortsätt vara mogna och 'öppensinnade'! smile

Och så undrar folk varför man aldrig skulle köpare en jänkare.... inte fan vill man beblandas och kanske t.o.m misstas för en av dessa "öppensinnade" jänkar-ägare... fan dem är nästan värre än volvoraggare...

Senast redigerat av AcesHigh666 (19 augusti 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
19 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Och så undrar folk varför man aldrig skulle köpare en jänkare.... inte fan vill man beblandas och kanske t.o.m misstas för en av dessa "öppensinnade" jänkar-ägare... fan dem är nästan värre än volvoraggare...

Ont ska med ont förgås. Då ni har era respekterade medlemmar i japsar klubben, vilket innebär oftast 16 - 19 åringar som bara har åkt i en Volvo 740 GL förut, så är det till ingen större förvåning att ni klankar ner på allt som det inte står "made in China" på och går sönder var tredje dag.

Nu drar jag visserligen ingen över någon kam. Jag älskar alla sorters bilar, jag älskar japsare dessutom, men jag AVSKYR dessa trångsynta gnällfittor [ursäkta språket] som hela tiden måste försöka bevisa att deras bil är bäst.

Snacka om Napoleon-komplex. "Jamen min bil kan svänga bättre!". Who gives a fuck, det är inte direkt som ni har någon användning av det i vanlig trafik.


Och bara så att du vet, det är en STOR skillnad mellan att vara öppensinning när det gäller bilar, samt när det gäller personer. Personligen så hatar jag alla som är så sjukt insnöade på att det dom står för är det enda rätta. Vilket 90% av dom gör, oavsett om dom har Toyota, Volvo, BMW, SAAB, Cheva, AC, DKW eller vad fan det nu kan vara.
Nu får ni växa upp och släppa fasonerna för en gångs skull så kanske vi kan skapa en civiliserad sida, där det inte förekommer kränkningar var tredje inlägg.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Xtravagant 1337
19 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

Siarnaq skrev:

AcesHigh666 skrev:
Och så undrar folk varför man aldrig skulle köpare en jänkare.... inte fan vill man beblandas och kanske t.o.m misstas för en av dessa "öppensinnade" jänkar-ägare... fan dem är nästan värre än volvoraggare...

Ont ska med ont förgås. Då ni har era respekterade medlemmar i japsar klubben, vilket innebär oftast 16 - 19 åringar som bara har åkt i en Volvo 740 GL förut, så är det till ingen större förvåning att ni klankar ner på allt som det inte står "made in China" på och går sönder var tredje dag.

Nu drar jag visserligen ingen över någon kam. Jag älskar alla sorters bilar, jag älskar japsare dessutom, men jag AVSKYR dessa trångsynta gnällfittor [ursäkta språket] som hela tiden måste försöka bevisa att deras bil är bäst.

Snacka om Napoleon-komplex. "Jamen min bil kan svänga bättre!". Who gives a fuck, det är inte direkt som ni har någon användning av det i vanlig trafik.


Och bara så att du vet, det är en STOR skillnad mellan att vara öppensinning när det gäller bilar, samt när det gäller personer. Personligen så hatar jag alla som är så sjukt insnöade på att det dom står för är det enda rätta. Vilket 90% av dom gör, oavsett om dom har Toyota, Volvo, BMW, SAAB, Cheva, AC, DKW eller vad fan det nu kan vara.
Nu får ni växa upp och släppa fasonerna för en gångs skull så kanske vi kan skapa en civiliserad sida, där det inte förekommer kränkningar var tredje inlägg.

Svänger man inte i trafiken?

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Rinnegan Malleus Malificarum
19 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Xtravagant skrev:
Svänger man inte i trafiken?

Du fattar resonemanget, såvidare inte du tänker på att ta en rondell i 110km/h förbi Stor-Stina, ålder 55, med sina 2 barn i bilen, bara för att du kan?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Germax
19 augusti 2009 · 12 086 Inlägg

Siarnaq skrev:

AcesHigh666 skrev:
Och så undrar folk varför man aldrig skulle köpare en jänkare.... inte fan vill man beblandas och kanske t.o.m misstas för en av dessa "öppensinnade" jänkar-ägare... fan dem är nästan värre än volvoraggare...

Ont ska med ont förgås. Då ni har era respekterade medlemmar i japsar klubben, vilket innebär oftast 16 - 19 åringar som bara har åkt i en Volvo 740 GL förut, så är det till ingen större förvåning att ni klankar ner på allt som det inte står "made in China" på och går sönder var tredje dag.

Nu drar jag visserligen ingen över någon kam. Jag älskar alla sorters bilar, jag älskar japsare dessutom, men jag AVSKYR dessa trångsynta gnällfittor [ursäkta språket] som hela tiden måste försöka bevisa att deras bil är bäst.

Snacka om Napoleon-komplex. "Jamen min bil kan svänga bättre!". Who gives a fuck, det är inte direkt som ni har någon användning av det i vanlig trafik.


Och bara så att du vet, det är en STOR skillnad mellan att vara öppensinning när det gäller bilar, samt när det gäller personer. Personligen så hatar jag alla som är så sjukt insnöade på att det dom står för är det enda rätta. Vilket 90% av dom gör, oavsett om dom har Toyota, Volvo, BMW, SAAB, Cheva, AC, DKW eller vad fan det nu kan vara.
Nu får ni växa upp och släppa fasonerna för en gångs skull så kanske vi kan skapa en civiliserad sida, där det inte förekommer kränkningar var tredje inlägg.

Skämtar du med mig?
Jag ber om ursäkt om jag misstar dig för någon annan men du har ju argumenterat för att jänkare är bäst och värsta banräsers sen tråden skapades?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang