I lördags förra veckan var jag och 2 av barnen ute och kollade till en bubbla från 1951( ett skogsvrak). Tog några bilder och åkte hem igen. Har funderat en hel del på vad jag ska göra med bubblan. Men jag ska försöka att laga upp den. Detta projekt är det största jag har gett mig in på. Ska försöka att forska lite i hur länge bubblan har stått där den står nu. Här är de fösta bilderna som jag tog i lördags den 21/11-09.
Så här ser bubblan ut. Ett riktigt vrak.
Underbar instrumentpanel har alltid velat ha en. Nu har jag en.
Gillar starkt denna bakruta. Rutramen är faktiskt hel.Gallret har fått sig en smäll.
Sen är det några träd som måste bort för att få ut bubblan.
Idag tog jag med mig alla (3) barna ut till bubblan. Och arbetet startade med att röja upp lite runt bubblan så man kunde jobba. Nästa steg försöka att få upp bubblan från backen. Tog en j---la massa kort.
Vänsterdörr helt slut i botten.
Högerdörr lika slut i botten.
Vänster dörrstolpe den främre.
Höger dörrstolpe den främre.
Vänstersidan under baksättet.
Högersida under baksättet.
Mitten under baksättet.
Bagaget
Reservhjulsbaljan.
Vänster hjulhus fram
Höger hjulhus fram
Motorrum
Började gräva för att få under domkraften. Snacka om att det är surt i backen. Domkraften fick stå på ett par 2"¤4" plank för att inte så i vatten.
Lyckades få bubblan från backen men golvet ville inte med. Det finns inga trösklar eller golv så bubblan är lite mjuk i karossen.
Vet inte om någon kanske har avreagerat sig med en "yxa" eller nått i taket.
Det fösta att göra när jag får ut bubblan från skogen år att svetsa lite stag i karossen. Sen kommer det nog inte att hända så mycket mer på ett bra tag. Ska ha vw rodden klar först men lite kommer man väl att hålla på till sommaren.
För mkt fritid eller väldigt hängiven VW? ska bli kul att se vad som kommer hända med den.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Wow. Detta kommer defenitivt ta upp en hel del tid. Frågan som döck upp är om man överhuvud taget kan rädda den. Lycka till och kommer defenitivt att följas.
norge skrev: Wow. Detta kommer defenitivt ta upp en hel del tid. Frågan som döck upp är om man överhuvud taget kan rädda den. Lycka till och kommer defenitivt att följas.
Tvivlar lite själv på om det går att rädda bubblan, men jag kommer att försöka.
Om det är någon som vet var man kan köpa ekonomiplåt. Som stämmer någorlunda med "originalet" är jag tacksam för alla svar. Är väl lite speciell plåt till splitten.
ojojoj vilket jävla jobb du har framför dig. För att spara lite tid vore de väl smidigt å köpa en till gammal bubbla å ta bottenplatta och skärmar osv från för den du ha hitta lär kräva en hel del ekonomiplåt till, för när du ha kapa bort all rostig plåt så lär de inte vara mycke plåt kvar på bilen! men lycka till du kan behöva det ska följa de här
Madman! Världen är full av friska planerande insiktsfulla människor, varför vara en i mängden!! Släpa hem direkt Skit samma om det inte blir bil av den, det räcker med drömmar för att man ska må bra!!!
man börjar ju fundera på vad som får folk att överge en sån här klenod! hoppas du lyckas rädda denna!ska bli kul att se hur de blir. lycka till! kommer följas:D
jag behöver inte vara snabb för å va ballare än du!
Kompisen har en -53 zwitter bubbla, som någon skulle sänka över bottenplattan.. Han håller på att återställer den till original igen. Så han har en -62 som ska bli donator till sin bubbla. Får nog ta eller köpa det som inte han behöver.
har inte dalhems väldigt mycket grejer? Ett stort projekt du har tagit på dig i vilket fall som helst. nu känns det som min rost hög inte är så rostig längre hehe. Hur som helst, bra gjort att försöka rädda den i alla fall.
Verkar otroligt OM du kan rädda vw-n men skulle jag vara dig skulle jag ex:bara behålla splitt rutan o intrumentbrädan:-) sedan köpa ett bättre objekt ifrån en 60 talare;) och smälla dessa på vwn..