Hur mycket pengar har du lagt på din bil?

Alecci
10 november 2012 · 2 014 Inlägg

Nybergrobin skrev:

Alecci skrev:
För R34:an finns en någorlunda stämmande sammanräkning här. Man får nog dock lägga till cirka 30-40K på den kalkylen då en del grejer tillkommit efter dess.

Maseratin är väl ganska mild än så länge. Ligger väl, förutom inköpspris och löpande kostnader (drivmedel, försäkring, skatt, etc) på ungefär 22-25 000 kr.

Hur är det med reservdelar till maserati egentligen? :S  Tänkte om du måste byte bromsar eller liknande. Finns det och grinar man blod när räkningen kommer? tongue

Jodå, allt finns att få tag på och billigare än hos auktoriserade återförsäljare/verkstäder, men man gråter ändå blod kan man säga...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
qazse
10 november 2012 · 178 Inlägg

nu har jag haft evon i ca 1år och 2månader, under den tiden har jag lagt någonstans mellan 90 och 125kkr (snabbräknat) bara för att hålla fanskapet rullande *däck/motor/vxl-låda/fördelningslåda/koppling/osv*

lagom roligt som arbetslös studerande XD



min 180zx är byggd på delar från skroten så den har varit ganska billig (borträknat oljebyten någon gång i månaden och lite nya motorer)

Johan85 Avstängd
10 november 2012 · 1 418 Inlägg

qazse skrev:
nu har jag haft evon i ca 1år och 2månader, under den tiden har jag lagt någonstans mellan 90 och 125kkr (snabbräknat) bara för att hålla fanskapet rullande *däck/motor/vxl-låda/fördelningslåda/koppling/osv*

lagom roligt som arbetslös studerande XD



min 180zx är byggd på delar från skroten så den har varit ganska billig (borträknat oljebyten någon gång i månaden och lite nya motorer)

lyxfällan nästa??tongue

SportPilot Ubåtsingenjör
10 november 2012 · 7 232 Inlägg

Johan85 skrev:

qazse skrev:
nu har jag haft evon i ca 1år och 2månader, under den tiden har jag lagt någonstans mellan 90 och 125kkr (snabbräknat) bara för att hålla fanskapet rullande *däck/motor/vxl-låda/fördelningslåda/koppling/osv*

lagom roligt som arbetslös studerande XD



min 180zx är byggd på delar från skroten så den har varit ganska billig (borträknat oljebyten någon gång i månaden och lite nya motorer)

lyxfällan nästa??tongue

haha tongue förstår inte hur vissa får det att gå ihop !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jimmylainen
10 november 2012 · 420 Inlägg

qazse skrev:
nu har jag haft evon i ca 1år och 2månader, under den tiden har jag lagt någonstans mellan 90 och 125kkr (snabbräknat) bara för att hålla fanskapet rullande *däck/motor/vxl-låda/fördelningslåda/koppling/osv*

lagom roligt som arbetslös studerande XD



min 180zx är byggd på delar från skroten så den har varit ganska billig (borträknat oljebyten någon gång i månaden och lite nya motorer)

Låter helt idiotiskt att du lagt så mycket pengar när du studerar.

Oves_Bror
10 november 2012 · 456 Inlägg

Har en 242:a 76 som bruksbil. Sitter en B230E under huven.
Dom senaste 2 åren har jag lagt ut:

320kr för besiktning
250kr för oljebyte inkl filter.

Så 570:- totalt......

Drar 0.85 och kostar 70kr/mån i försäkring

Blir en svårslagen milkostnad. cool

growing old is mandatory growing up is optional
Navkapsel
10 november 2012 · 4 637 Inlägg

Oves_Bror skrev:
Har en 242:a 76 som bruksbil. Sitter en B230E under huven.
Dom senaste 2 åren har jag lagt ut:

320kr för besiktning
250kr för oljebyte inkl filter.

Så 570:- totalt......

Drar 0.85 och kostar 70kr/mån i försäkring

Blir en svårslagen milkostnad. cool

Ungefär som mig med min 244. Lite dyrare försäkring men har vanlig helförsäkring. Har dessutom kostat på oljegivarkontakt för 130 spänn och en vattenpump för några hundra och så dricker den litern blandat (B21A, förgasare, fyrväxlad) men kör mest landsväg så...
Riktigt kul när man ser vad bekanta med V70 får lägga ut om året...

Komplett sportavgassystem med, 2350kr men det har inget med ägandekostanderna att göra.

Senast redigerat av Navkapsel (10 november 2012)

qazse
10 november 2012 · 178 Inlägg

Johan85 skrev:

qazse skrev:
nu har jag haft evon i ca 1år och 2månader, under den tiden har jag lagt någonstans mellan 90 och 125kkr (snabbräknat) bara för att hålla fanskapet rullande *däck/motor/vxl-låda/fördelningslåda/koppling/osv*

lagom roligt som arbetslös studerande XD



min 180zx är byggd på delar från skroten så den har varit ganska billig (borträknat oljebyten någon gång i månaden och lite nya motorer)

lyxfällan nästa??tongue

det är otroligt hur mycket pengar man har "över" till bilarna med billigt lägenhet och genom att äta makaroner medan man kolla på bilder av godare mat tongue

fast riktigt så illa var det ju inte, gick ju någon månad mellan haverierna så man han spara undan lite OCH äta riktig mat samtidigt smile

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 november 2012 · 1 163 Inlägg

Audi_powah skrev:
Ca 300.000:- på 12 månader, ris och kyckling ftw lol

haha känner igen det där wink ligger på ca 90k detta året på min mk3a.. pengar man aldrig får se igen (A)

~Andy~
Emilius Avstängd
11 november 2012 · 1 714 Inlägg

Intressant tråd.

Då ska vi se, Golfen jag kör för tillfället.

Fälgar: 3500kr
Ratt: 500kr
Rattnav: 200kr
Stereo: 6000kr
Annat smått och gott, servicedelar osv: 500kr

Totalt: 10.700kr

Och inköpet av själva bilen? 2000kr lol

Rätt billigt ändå överlag, men inte om man tänker på att det är en vardagsbil, och jämför med själva bilens pris tongue

Xuri One Man Clan
11 november 2012 · 4 287 Inlägg

940in gick väl totlat loss på strax över 100k me allt sket man gjorde med den genom åren...
får bli nå billigare nu...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Johan85 Avstängd
11 november 2012 · 1 418 Inlägg

qazse skrev:

Johan85 skrev:

qazse skrev:
nu har jag haft evon i ca 1år och 2månader, under den tiden har jag lagt någonstans mellan 90 och 125kkr (snabbräknat) bara för att hålla fanskapet rullande *däck/motor/vxl-låda/fördelningslåda/koppling/osv*

lagom roligt som arbetslös studerande XD



min 180zx är byggd på delar från skroten så den har varit ganska billig (borträknat oljebyten någon gång i månaden och lite nya motorer)

lyxfällan nästa??tongue

det är otroligt hur mycket pengar man har "över" till bilarna med billigt lägenhet och genom att äta makaroner medan man kolla på bilder av godare mat tongue

fast riktigt så illa var det ju inte, gick ju någon månad mellan haverierna så man han spara undan lite OCH äta riktig mat samtidigt smile

har jobba och bor i en brandövning till lägehetshus men ändå kan ja inte lägga 100.000 på en bil om året:)
äter inge onormalt dyrt men det är klart ja har ju datorer tv xbox och massa spel så man kan ju inte ha allt på en normal lönsmile

fluppidupp ...
11 november 2012 · 757 Inlägg

skulle väll gissa på runt 300.000kr

JFfoto
11 november 2012 ·

Allt i extraljusväg ~ 25.000 :-

Till Nissan (motorrenovering ink lite styling) ~ 120.000 :-

Sen till dom övriga är väl fälgar, lite småstyling bara.. usch vad pengar.. men men, bilar
är ju ens intresse så man ska inte haka upp sig på det så mycket..vad ska man annars göra? smile

Frager TurboBiten
11 november 2012 · 76 Inlägg

en bit över 100k just nu på S2an...

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
Navkapsel
11 november 2012 · 4 637 Inlägg

Emilius skrev:
Intressant tråd.

Då ska vi se, Golfen jag kör för tillfället.

Fälgar: 3500kr
Ratt: 500kr
Rattnav: 200kr
Stereo: 6000kr
Annat smått och gott, servicedelar osv: 500kr

Totalt: 10.700kr

Och inköpet av själva bilen? 2000kr lol

Rätt billigt ändå överlag, men inte om man tänker på att det är en vardagsbil, och jämför med själva bilens pris tongue

Finns ju de som lägger 300 000 på en vardagsbil, bara inköpet och då ser den inte unik ut alls...

Audi_powah
11 november 2012 · 1 515 Inlägg

Navkapsel skrev:

Emilius skrev:
Intressant tråd.

Då ska vi se, Golfen jag kör för tillfället.

Fälgar: 3500kr
Ratt: 500kr
Rattnav: 200kr
Stereo: 6000kr
Annat smått och gott, servicedelar osv: 500kr

Totalt: 10.700kr

Och inköpet av själva bilen? 2000kr lol

Rätt billigt ändå överlag, men inte om man tänker på att det är en vardagsbil, och jämför med själva bilens pris tongue

Finns ju de som lägger 300 000 på en vardagsbil, bara inköpet och då ser den inte unik ut alls...

Inköps priset räknas inte, folk vill veta hur mycket man lagt ut utöver inköp smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Spelis
11 november 2012 · 1 926 Inlägg

Av vad jag kommer på just nu så räknade jag ihop allt till strax över 28k detta år.

Ska bli kul o se vad den summan hamnar på till våren när de förmodligen kommer nya fälgar och mer ljud i vinter smile

NIzmO Ollikkala Racing
11 november 2012 · 1 724 Inlägg

Har kvitton på det mesta förutom diverse grejer man köpt begagnat (har det mesta av det i huvudet) men skulle tro att det är över 100.000:- iaf, vill helst inte räkna wink .

Är dock fullt medveten om att det är pengar man aldrig får tillbaka utan helt enkelt nöjespengar, det svarta hålet brukar jag kalla bilen för när plånboken öppnas lol

- Time Attack -
Eddy Galen, inte dum.
11 november 2012 · 1 324 Inlägg

Johan85 skrev:

qazse skrev:

Johan85 skrev:
lyxfällan nästa??tongue

det är otroligt hur mycket pengar man har "över" till bilarna med billigt lägenhet och genom att äta makaroner medan man kolla på bilder av godare mat tongue

fast riktigt så illa var det ju inte, gick ju någon månad mellan haverierna så man han spara undan lite OCH äta riktig mat samtidigt smile

har jobba och bor i en brandövning till lägehetshus men ändå kan ja inte lägga 100.000 på en bil om året:)
äter inge onormalt dyrt men det är klart ja har ju datorer tv xbox och massa spel så man kan ju inte ha allt på en normal lönsmile

I feel ya man. La väl 40k själv på att bara hålla min evo rullandes. Inte en enda krona på att göra den snabbare


La 50k på en audi 100 quattro för att stoppa i en vr6 och turbo. Gick inte...

Senast redigerat av Eddy (11 november 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang