Vretsorp Slam cave projekt 242a

242a som rullat ska byta tak och ha den på vintern eventuellt blir de turbo till sommaren isåfall. Tanken inför vintern är byte av tak sen besikta och sedan slamma skiten ur den
  • 136 Följare
  • 80 880 Visningar
  • Projektet avslutat 21 mars 2015
Lillkanto Inbiten Volvonörd
22 juni 2013 · 799 Inlägg

häftigt värre. Har själv en 76a som jag ska stoppa en b230ft ismile Lycka till!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
pellepervert
27 juni 2013 · 490 Inlägg

tackar blir fränt smile.


är på senester nu så har inte blitt så mycke gjort. men ska ta tag i allt när jag kommer hem igen

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
Volkswagen typ 1 "bubbel" (1961)
Volvo 240 "den gröne" (1988)
Eddy Galen, inte dum.
27 juni 2013 · 1 324 Inlägg

Detta ser man fram emot! se till nu förfan att den kommer fortsätta se helt normal ut! (undantag bromsar) wink

Tiiiseen
27 juni 2013 · 526 Inlägg

Vad har du gängat med i blocket för att få nya returen? Måste göra det jag med har jag insett nu tongue  vore bra att veta innan jag åker in till hydroscand smile

pellepervert
29 juni 2013 · 490 Inlägg

Tiiiseen skrev:
Vad har du gängat med i blocket för att få nya returen? Måste göra det jag med har jag insett nu tongue  vore bra att veta innan jag åker in till hydroscand smile

har gängat med vanlig 3/4 tums rör gänga enkelt och är rätt dimention.



karrossen kommer å fortsätta se ut som den gör kanske lackar den i en mera matt mattsvart nånn gång.

är förässten ute efter en hydralisk handbroms å ett par smidiga bromsok

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
pellepervert
10 juli 2013 · 490 Inlägg

Körde ett pass i går kväll å laga lite rost samt börja på avgas tunnel ut i framskärmen.
Vet inte om jag ska ha det men bygger så de finns iaf om man skulle vilja ha det i framtiden.
Tog även å rulla ut liket så ja kan städa riktigt i garaget.
Bilder kommer i kväll då ja inte kan ladda upp via telefonen

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
pellepervert
10 juli 2013 · 490 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/68/67545/67545-92a453a41f2887d5fce844926118f601.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/68/67545/67545-2329a2fd11cd29b3329fec935dbfcea5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/68/67545/67545-c42364ccda9101c8143b52ff5512a95f.jpg

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
Lillkanto Inbiten Volvonörd
10 juli 2013 · 799 Inlägg

Rått!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
pellepervert
12 juli 2013 · 490 Inlägg

Svetsat skärm infästningen på höger sida i dag. Har inga bilder men fixar det till helgen.

Nån som vet om man får ha drag på bilen när man kör på bana????

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
Fratma Prototyp tekniker
13 juli 2013 · 259 Inlägg

pellepervert skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/68/67545/67545-732822c0c3cc86243ca8a872631fc378.jpg
har inte fått så mycket gjort på ett par dagar men har fixat en bättre olje retur i blocket.

Smart, jag har själv tappat retur röret på en b230 med trim 60 en gång, kan bara säga att en trim 60 från gik är en jäkla duktig oljepump. smile

Opel Kadett 1.2s "Vopeln" (1978)
pellepervert
13 juli 2013 · 490 Inlägg

Fratma skrev:

pellepervert skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/68/67545/67545-732822c0c3cc86243ca8a872631fc378.jpg
har inte fått så mycket gjort på ett par dagar men har fixat en bättre olje retur i blocket.

Smart, jag har själv tappat retur röret på en b230 med trim 60 en gång, kan bara säga att en trim 60 från gik är en jäkla duktig oljepump. smile

Okey vad är det för pump och vad går den på??
Jag kör orginal pump ensålänge men reutren brukar ju släppa endå när man börjar stressa dom lite.

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
Fratma Prototyp tekniker
14 juli 2013 · 259 Inlägg

pellepervert skrev:

Fratma skrev:

pellepervert skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/68/67545/67545-732822c0c3cc86243ca8a872631fc378.jpg
har inte fått så mycket gjort på ett par dagar men har fixat en bättre olje retur i blocket.

Smart, jag har själv tappat retur röret på en b230 med trim 60 en gång, kan bara säga att en trim 60 från gik är en jäkla duktig oljepump. smile

Okey vad är det för pump och vad går den på??
Jag kör orginal pump ensålänge men reutren brukar ju släppa endå när man börjar stressa dom lite.

Trim 60 är alltså ett turbo aggregat från GIK, tappar man röret från turbon till oljereturen så blir turbon en otrevlig oljepump rakt ut på marken. Det var så jag menade ursäkta om du missförstod mig. smile

Opel Kadett 1.2s "Vopeln" (1978)
pellepervert
15 juli 2013 · 490 Inlägg

Fratma skrev:

pellepervert skrev:

Fratma skrev:

Smart, jag har själv tappat retur röret på en b230 med trim 60 en gång, kan bara säga att en trim 60 från gik är en jäkla duktig oljepump. smile

Okey vad är det för pump och vad går den på??
Jag kör orginal pump ensålänge men reutren brukar ju släppa endå när man börjar stressa dom lite.

Trim 60 är alltså ett turbo aggregat från GIK, tappar man röret från turbon till oljereturen så blir turbon en otrevlig oljepump rakt ut på marken. Det var så jag menade ursäkta om du missförstod mig. smile

Hehe okey ja du skrev faktist att de va en jäkla bra oljepump smile

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
telecom
15 juli 2013 · 47 Inlägg

vad händer med toppen? byte av kam osv?

Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
Volvo s80 "klas-göran" (1999)
pellepervert
15 juli 2013 · 490 Inlägg

telecom skrev:
vad händer med toppen? byte av kam osv?

Ska bara porta insug och avgas till å börja med då jag har ganska tight budjet.
Men får jag bara sålt på raggar bilen så blir det roligare saker till motorn smile

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
telecom
15 juli 2013 · 47 Inlägg

pellepervert skrev:

telecom skrev:
vad händer med toppen? byte av kam osv?

Ska bara porta insug och avgas till å börja med då jag har ganska tight budjet.
Men får jag bara sålt på raggar bilen så blir det roligare saker till motorn smile

det är bättre att skaffa en bra kam först innan du portar. T kamen är lika effektiv som en blomsterpinne tongue

Volvo s80 "klas-göran" (1999)
Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
pellepervert
15 juli 2013 · 490 Inlägg

telecom skrev:

pellepervert skrev:

telecom skrev:
vad händer med toppen? byte av kam osv?

Ska bara porta insug och avgas till å börja med då jag har ganska tight budjet.
Men får jag bara sålt på raggar bilen så blir det roligare saker till motorn smile

det är bättre att skaffa en bra kam först innan du portar. T kamen är lika effektiv som en blomsterpinne tongue

så är det nog är ganska ny vad det gäller turbo men den får duga så slänge om man inte snubblar över nån bra kam.

vad skulle du rekomendera?

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
telecom
15 juli 2013 · 47 Inlägg

pellepervert skrev:

telecom skrev:

pellepervert skrev:
Ska bara porta insug och avgas till å börja med då jag har ganska tight budjet.
Men får jag bara sålt på raggar bilen så blir det roligare saker till motorn smile

det är bättre att skaffa en bra kam först innan du portar. T kamen är lika effektiv som en blomsterpinne tongue

så är det nog är ganska ny vad det gäller turbo men den får duga så slänge om man inte snubblar över nån bra kam.

vad skulle du rekomendera?

ska de vara så billigt som möjligt så åk till skroten o köp en vx3 eller K kam.

vx3 kamen hittar du i b230fd (130hk sugmotorn) den kan du få för 300-600kr. ( runt 1000kr med både vx3 och 531 toppen) 531 toppen ska du iaf köpa ändå, 530 toppen är inget att ha tongue
vx3 är billig o funkar.

K-kamen kan du hitta på nätet för runt 1000kr. den är bättre men också dyrare.

sista är att du köper en riktigt turbokamaxel typ KG2T eller de som finns på klracing.

har både KG2T och vx3 kamen liggandes om du vill köpa smile

Volvo s80 "klas-göran" (1999)
Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
pellepervert
16 juli 2013 · 490 Inlägg

telecom skrev:

pellepervert skrev:

telecom skrev:

det är bättre att skaffa en bra kam först innan du portar. T kamen är lika effektiv som en blomsterpinne tongue

så är det nog är ganska ny vad det gäller turbo men den får duga så slänge om man inte snubblar över nån bra kam.

vad skulle du rekomendera?

ska de vara så billigt som möjligt så åk till skroten o köp en vx3 eller K kam.

vx3 kamen hittar du i b230fd (130hk sugmotorn) den kan du få för 300-600kr. ( runt 1000kr med både vx3 och 531 toppen) 531 toppen ska du iaf köpa ändå, 530 toppen är inget att ha tongue
vx3 är billig o funkar.

K-kamen kan du hitta på nätet för runt 1000kr. den är bättre men också dyrare.

sista är att du köper en riktigt turbokamaxel typ KG2T eller de som finns på klracing.

har både KG2T och vx3 kamen liggandes om du vill köpa smile

det är bra att veta. en vx3 å 531a är ju rätt lätta å få tag i.

kg2t låter ju som ett spännande alternativ men som sagt budget budget budget smile men för å va lite nyfiken vad skulle en sådan gå på i inköp.?

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
telecom
16 juli 2013 · 47 Inlägg

pellepervert skrev:

telecom skrev:

pellepervert skrev:

så är det nog är ganska ny vad det gäller turbo men den får duga så slänge om man inte snubblar över nån bra kam.

vad skulle du rekomendera?

ska de vara så billigt som möjligt så åk till skroten o köp en vx3 eller K kam.

vx3 kamen hittar du i b230fd (130hk sugmotorn) den kan du få för 300-600kr. ( runt 1000kr med både vx3 och 531 toppen) 531 toppen ska du iaf köpa ändå, 530 toppen är inget att ha tongue
vx3 är billig o funkar.

K-kamen kan du hitta på nätet för runt 1000kr. den är bättre men också dyrare.

sista är att du köper en riktigt turbokamaxel typ KG2T eller de som finns på klracing.

har både KG2T och vx3 kamen liggandes om du vill köpa smile

det är bra att veta. en vx3 å 531a är ju rätt lätta å få tag i.

kg2t låter ju som ett spännande alternativ men som sagt budget budget budget smile men för å va lite nyfiken vad skulle en sådan gå på i inköp.?

aah fixa en 531 topp. en portad 530 är som en oportad 531 typ smile

KG´s kam kostar 2600kr ny. men där har du bra styrka genom hela registert.
inte så mycket ketchup effekt tongue

Volvo s80 "klas-göran" (1999)
Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang