Hur får jag loss registreringsskylt? **FIXAT**

Tribbe SAAB♥SUBARU
6 april 2014 · 1 636 Inlägg

Vad borrar ni med? Av din sista bild att dömma borde det ju fortfarande gå att borra? Vet inte vad det är för gänga.. Säg 5mm då hade jag börjat borra med en 2mm sen 3mm och kanske till och med 4mm. Tycker plasten borde ge sig då. Får ju iaf inte ta för stor borr så att du borrar sönder gängorna..

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Hilmer
6 april 2014 · 1 789 Inlägg

Av bilderna att döma så sitter det rester av en skruv i hålet, troligen har dom dragit av skruven och sedan monterat skylten med dom där plastskruvarna.
Det är M6 det gäller, borra stegvis i centrum upp till 5mm (borra igenom hela hylsan), sen drar man igenom gängan med en gängtapp.
Återmonterar skylten med nya skruvar, rostskyddsvax på baksidan där skruven sticker ut, klart!

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 april 2014 · 6 170 Inlägg

Hahaha vilket kinderägg asså....

Lyssna på Mack ffs!


Kapa av toppen på dom där konstiga sakerna vid låset för dom är till skruvarna som håller plåten. Ni kan inte borra längre för att dom inte är öppna i änden.

Ta sen en gängtapp och rensa gängorna på hylsorna, skruva dit plåten utan hållare och med nya skruvar. Klart!

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
fish Allfixare
6 april 2014 · 1 475 Inlägg

Helt fantastiskt att ingen lyckas få dit din plåt... Vet ni vad man har en borr till? Att göra håll med. Borra ur det som sitter i hålen oavsett om det äl plast eller en gammal skruv så går det faktiskt att borra ur den. Gör inga nya hål ffs... sätt muttrar på baksidan som följer med nya plåtarna, klart. Ska det va så jäkla svårt? OBS, borra från rusta/dollar store å dyl kommer inte att funka för att borra ur skruven...

Mack Forum- och sitemoderator
6 april 2014 · 26 155 Inlägg

fish skrev:
Helt fantastiskt att ingen lyckas få dit din plåt... Vet ni vad man har en borr till? Att göra håll med. Borra ur det som sitter i hålen oavsett om det äl plast eller en gammal skruv så går det faktiskt att borra ur den. Gör inga nya hål ffs... sätt muttrar på baksidan som följer med nya plåtarna, klart. Ska det va så jäkla svårt? OBS, borra från rusta/dollar store å dyl kommer inte att funka för att borra ur skruven...

Tror det gick åt fyra eller fem borrar innan bulten var ute för mig, men bort skulle den!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Tribbe SAAB♥SUBARU
6 april 2014 · 1 636 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Ni kan inte borra längre för att dom inte är öppna i änden.

?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
natlie
6 april 2014 · 112 Inlägg

Mack skrev:

mange_240 skrev:

Mack skrev:
Jag tycker fortfarande man kan utnyttja dom redan existerande hålen..men det är jag det.

Absolut, om man kommer åt dem enkelt från baksidan så är det ju de bästa. Har inte läst hela tråden, men blir lite chockad när jag läser att flertalet människor provat och misslyckats. Så gav den allra enklaste lösningen jag kunde komma på.

Om jag minns rätt, från när jag gjorde exakt samma operation, så fick man precis in vinkelslipen innanför plåten på bakluckan. Då fick man som bort "toppen" på själva gängsatsen.
Det var trångt och bökigt, men efter att sen ha kört lite gängtapp in och ut, så var det inga problem att dra dit nya bultar.

Edit: Och så här blev det:
http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-44c4afad45c1ea97946d317cb332ff82.jpg

Vet inte om det är jag som har varit dum och glömt detta inlägg helt och hållet, förlåt! smile Så det går alltså att slipa bort toppen på dessa två runda saker som sitter inne i bakluckan och 'skapa ett hål', för att sedan kunna borra igenom den? smile

TBOC_Razor skrev:
Hahaha vilket kinderägg asså....

Lyssna på Mack ffs!


Kapa av toppen på dom där konstiga sakerna vid låset för dom är till skruvarna som håller plåten. Ni kan inte borra längre för att dom inte är öppna i änden.

Ta sen en gängtapp och rensa gängorna på hylsorna, skruva dit plåten utan hållare och med nya skruvar. Klart!

Läste Mack's inlägg och vet inte hur dum jag var som missat det. Ska försöka leta fram någon slags slip för att försöka få till detta hål så man kan borra igenom dessa!

Volvo 960 "Roger" (1995)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 april 2014 · 6 170 Inlägg

Tribbe skrev:

TBOC_Razor skrev:
Ni kan inte borra längre för att dom inte är öppna i änden.

?

Ja som det har sagt flertalet gånger här är det ju inte en öppen gängad hylsa utan den är stängd i änden, kapa änden och kör igenom med gängtapp för att rensa gängorna = problem solved.

Detta har ju Mack redan sagt men det verkar inte som om någon i tråden lyssnar öht...


EDIT: Natlie: Om du kapar av toppen på rätt ställe så slipper du att borra och eventuellt sabba gängorna utan kan bara rensa gängorna med en gängtapp wink

Senast redigerat av TBOC_Razor (6 april 2014)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Tomten Tomten
6 april 2014 · 1 065 Inlägg

läser bara denna tråd för få skratta lite.

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
natlie
6 april 2014 · 112 Inlägg

Tomten skrev:
läser bara denna tråd för få skratta lite.

Glädjer mig att man kan skratta åt andras problem smile

Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volvo 960 "Roger" (1995)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
alex_side Neerd
6 april 2014 · 1 596 Inlägg

hahaha söndagsnöjje=D!

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
natlie
6 april 2014 · 112 Inlägg

Sådärja! Allt fixat och klart, skrattar själv efter allt jäkla jobb. Byter aldrig mer en skylt! smile

Volvo 960 "Roger" (1995)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
Tribbe SAAB♥SUBARU
6 april 2014 · 1 636 Inlägg

Grattis eller vad man ska säga.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Mack Forum- och sitemoderator
6 april 2014 · 26 155 Inlägg

natlie skrev:
Sådärja! Allt fixat och klart, skrattar själv efter allt jäkla jobb. Byter aldrig mer en skylt! smile

Så, hur gjorde du nu då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang