Du vet att du är från Skåne när:

NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

ascona-tic skrev:
Jag tror dom flesta här inne är avundsjuka på skåne pga vi kan ha sommarbilen nästan året runt. Och även att vi kom på bulle med bulle smile

haha roligare med vinterbilen! då kan man ju ekonomidrifta wink

D.i.l.l.i.g.a.f
Danne_89 Slav
4 december 2007 · 58 Inlägg

_Glenne_ skrev:

ascona-tic skrev:

_Glenne_ skrev:

nej du utan riktig vinter skulle mna ju inte överleva wink big_smile

Vad betyder mna??rollrollroll

Jag tror att där ska stå. citat: nej du utan riktig vinter skulle renarna ju inte överleva winkbig_smile

lollollollollollolwink

ska ju igentligen så "man"


ja vi har faktiskt renar i sundsvall wink

stå* wink

Skulle gärna bo i norrland! Fan va coolt att köra snöskoter hela vinterhalvåret och med en gång snön försvinner byta ut skotern mot bilen! Värsta drömmen ju tongue
Sen att det är kallt och mörkt är smällar man får ta ^^

Mer laddtryck!
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

daniel_sierra skrev:
Skulle gärna bo i norrland! Fan va coolt att köra snöskoter hela vinterhalvåret och med en gång snön försvinner byta ut skotern mot bilen! Värsta drömmen ju tongue
Sen att det är kallt och mörkt är smällar man får ta ^^

hehe "det som inte dödar det härdar" som man brukar säga tongue och det var väl ca 2 veckor sen man började köra skoter till kompisarna istället för bil smile älven är väl lite ostabil än men kör man nog fort så wink

D.i.l.l.i.g.a.f
Rushman Evolution Garage
4 december 2007 · 1 299 Inlägg

baca skrev:
Gräv bort skåne en gång för alla eller snälla danmark ta tillbaka det, ni får det jag lovar

Och asfaltera norrland!

Sky´s the limit...
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

Rushman skrev:

baca skrev:
Gräv bort skåne en gång för alla eller snälla danmark ta tillbaka det, ni får det jag lovar

Och asfaltera norrland!

skulle kosta en del tongue norrland är ju faktiskt ganska stort tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
twin_cam Smålänning
4 december 2007 · 7 877 Inlägg

Jag har inga problem med skåne smile Och skulle det bli problem med språket så har jag en insider där som går i skolan och kommer härifrån, som dubbar åt mig wink

Har sällan problem med språken, caresig det gäller skånska, danska eller norska... Har haft lärare och eller vikarier från samtliga länder ovan smile

Sen brukar dom få tillbaks om dom jävlas, för då drar jag igång smålänskan... Men den är fan inte så olik skånskan ändå tyvärr tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Danne_89 Slav
4 december 2007 · 58 Inlägg

hehe "det som inte dödar det härdar" som man brukar säga tongue och det var väl ca 2 veckor sen man började köra skoter till kompisarna istället för bil smile älven är väl lite ostabil än men kör man nog fort så wink

Rena drömmen ju! tongue Surt om du skulle få soppatorsk eller nått där isen är som sämst! tongue
Då kan man hålla sig för skratt ^^

Mer laddtryck!
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

daniel_sierra skrev:

hehe "det som inte dödar det härdar" som man brukar säga tongue och det var väl ca 2 veckor sen man började köra skoter till kompisarna istället för bil smile älven är väl lite ostabil än men kör man nog fort så wink

Rena drömmen ju! tongue Surt om du skulle få soppatorsk eller nått där isen är som sämst! tongue
Då kan man hålla sig för skratt ^^

haha mjo det vore ju lite trist tongue
är faktiskt nån här i kring som åkt genom isen me skotern redan..

D.i.l.l.i.g.a.f
Big_JN
4 december 2007 · 2 126 Inlägg

Jag tror att alla ni "norrlänningar" e avundsjuka för att vi kan handla billig öl o sprit! smile
Ni tycker att skånskan låter illa men ni pratar ju halvfinska o det e ju bara låtsas ord eller e det bebisspråk? hehehe

Miro87 Soffliggare
4 december 2007 · 83 Inlägg

Big_JN skrev:
Jag tror att alla ni "norrlänningar" e avundsjuka för att vi kan handla billig öl o sprit! smile
Ni tycker att skånskan låter illa men ni pratar ju halvfinska o det e ju bara låtsas ord eller e det bebisspråk? hehehe

Du ska inte komma och säga att vi är avundsjuka för att ni kan köpa billig sprit,
tar inte ens 10 minuter för mig att fara över till finska systembolget och där är spriten billig.

Mangeman Mr.RoadRage
4 december 2007 · 428 Inlägg

Älskar mitt platta och härliga skåne!!!!!!!!!
Går det för fort i en kurva, så är det bara till att vända på ratten och köra in på vägen igen, inte en massa backar,kullar, tunnlar och annat shit, bara ett platt och vackert landskap! smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 december 2007 · 5 753 Inlägg

daniel_sierra skrev:

_Glenne_ skrev:

ascona-tic skrev:

Vad betyder mna??rollrollroll

Jag tror att där ska stå. citat: nej du utan riktig vinter skulle renarna ju inte överleva winkbig_smile

lollollollollollolwink

ska ju igentligen så "man"


ja vi har faktiskt renar i sundsvall wink

stå* wink

gisses vad jag snubblar över tangenterna idag roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Ponuts
4 december 2007 · 220 Inlägg

Köpt en ny grävskopa till nästa år å då hoppas jag skåne försvinner.

"Den danska kolonien Skåne, som på 1300-talet övertogs av Sverige lider fortfarande av spår från den danska tiden. Bl.a. kan nämnas att 67% av alla infödda skåningar kommunicerar med diverse läten som härhör från det danska språket.

Ett exempel på ett skånskt ord är "mög". Vad detta så kallade ord betyder vet ingen, då ingen ansträngt sig för att kunna kommunicera med skåningarna."

Senast redigerat av Ponuts (4 december 2007)

Muttley
4 december 2007 ·

Ponuts skrev:
Köpt en ny grävskopa till nästa år å då hoppas jag skåne försvinner.

"Den danska kolonien Skåne, som på 1300-talet övertogs av Sverige lider fortfarande av spår från den danska tiden. Bl.a. kan nämnas att 67% av alla infödda skåningar kommunicerar med diverse läten som härhör från det danska språket.

Ett exempel på ett skånskt ord är "mög". Vad detta så kallade ord betyder vet ingen, då ingen ansträngt sig för att kunna kommunicera med skåningarna."

tack så mycket. men skåne är ett härligt landskap, och de är så mycket lättare att förstå skånska än den såkallade rikssvenskan från stockholm.  Från dalarna fattar man ju inte ett skit när de talar dalmål exempel.
vi här nere kan anpassa oss till er språkfattiga wink (menar inte alla)

Men ni som inte varit i skåne ska icke tala faktiskt!

KimVsWorld Mästare
30 augusti 2008 · 2 947 Inlägg

Tega skrev:
Undrade länge varför norrisarna här uppe tittade snett på mig när jag sa att jag hade ont i ballen när jag suttit för länge lol

HAHAHAHA fan vad jag skrattar!!!!!!!!!!!!!!!!!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
30 augusti 2008 · 718 Inlägg

Du vat att du är i skåne när man böjer ordet äta på detta vis: Eda, Aud, Au eden!! = Äta, Åt, Ätit

Rinnegan Malleus Malificarum
30 augusti 2008 · 2 401 Inlägg

Skåne är nästan som Sveriges blindtarm, ingen vet varför den finns och ingen vill ha den. lol

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
daaanyy
30 augusti 2008 · 670 Inlägg

En flicka från grönskövlen skulle ut och knulla i sköven
Hon sa till sin Jens
Lägg av jag har mens
Men stoppa den gärna i röven

Mvh Daaanyy
daaanyy
30 augusti 2008 · 670 Inlägg

Btw det enda min bror är ledsen just nu över sin underbara son är hans födelsedatum.....080808

Mvh Daaanyy
MB350se S-klass =)
30 augusti 2008 · 295 Inlägg
BMW 328IA "beevern" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang