Ni som betala hyra fick ni höjning som julklapp?

rs niklas saab expert
19 december 2007 · 248 Inlägg

Tradegy84 skrev:
hoppas inte dom höjer, har en radhuslägenheten i två våningar på 110kvm för 6310:-/mån

shit jag betalar 2300 på mitt lån har ett hus på 78 kvadrat å stort garage på tomten sammanlagt 2890kvadrat hur kan man betala över 6000kr??

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
FordEsci Bilplåtslagare
19 december 2007 · 324 Inlägg

Hmm. skrev:

FordEsci skrev:

John87 skrev:

Inom en viss tråd är det inte offtopic, bara att man får skapa trådar som inte har med bilar att göra.

Men de hör väl till ämnet i allra högsta grad. Dessutom är personen ingen moderator, så han kan ju lägga ner det projektet direkt.

Spelar ingen roll om han är moderator eller inte, du ber inte honom skita ner sig för han har helt rätt i frågan. Bara för det är offtopic SÅ kan man inte dra iväg och snacka om något annat som inte handlar om TOPIC!

Så, bor hemma med familj i villa.. så själv betalar man ingen hyra;).....än.

Ser du själv vad du gör? Du gör precis det som han jag bad skita ner sig klagade på. Komma här och spela wiseass och sen göra precis samma sak. Inte speciellt begåvat.

Smajly
19 december 2007 · 3 059 Inlägg

Topic: Ingen höjning hos mig.

OffTopic 1: Oj va många det är som bor i små ettor, en del jättesmå (mindre än mitt garage).
OffTopic 2: Och ändå betalar så pass MYCKET för dom.
OffTopic 3: Nybyggt hus 4rum o kök, 121 kvm, tomt 1000 kvm, garage 40 kvm=ca 7-8000 i månaden.

Senast redigerat av Smajly (19 december 2007)

dallelito med lem
19 december 2007 · 1 147 Inlägg

höjdes ett par kronor bara smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Kent74
19 december 2007 · 8 Inlägg

Ingen höjning hos mig. Senaste höjningen var för ett år sedan 20kr om jag minns rätt.
Betalar 3870kr för en 2a på 60 kvm + garage.

Decibel
19 december 2007 · 2 911 Inlägg

Ingen höjning vad jag vet för mig.

Pyntar 7914kr för 140 kvadrat delat på två våningar, ska iofs flytta därifrån.
Skaffat en till lya också, den ligger på 10800 i månaden för 77+100 kvadrat.

Senast redigerat av Decibel (19 december 2007)

Tengu1969
19 december 2007 · 1 396 Inlägg

Decibel skrev:
Ingen höjning vad jag vet för mig.

Pyntar 7914kr för 140 kvadrat delat på två våningar, ska iofs flytta därifrån.
Skaffat en till lya också, den ligger på 10800 i månaden för 77+100 kvadrat.

Det är en väldig skillnad om man jämför med Göteborg.

140 kvm i Göteborg hade kostat dig säkert en 10-12000 i månaden. Vad din nya lägenhet hade kostat vill jag inte ens tänka på.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Ponuts
19 december 2007 · 220 Inlägg

När man läser här kan man ju tro att julen är över och ingen fick vad dom vill,
OffTopic hit OffTopic ditt hmm. God jul för F*n.

Oxygen
19 december 2007 · 629 Inlägg

Nix, ingen höjning...

(2a, 60m2, 6130 kr/månaden)

Senast redigerat av Oxygen (19 december 2007)

BMW 330e xDrive Touring LCI "Skyscraper Grey" (2024)
Big_JN
19 december 2007 · 2 126 Inlägg

Höjning på hyran kom som ett brev på posten wink
Vet ej hur mycket dock ej slutförhandlat har en 1:a på 50 kvm o 2500 kr i hyra och elen ingår i hyran! smile

Hmm.
19 december 2007 ·

FordEsci skrev:

Hmm. skrev:

FordEsci skrev:

Men de hör väl till ämnet i allra högsta grad. Dessutom är personen ingen moderator, så han kan ju lägga ner det projektet direkt.

Spelar ingen roll om han är moderator eller inte, du ber inte honom skita ner sig för han har helt rätt i frågan. Bara för det är offtopic SÅ kan man inte dra iväg och snacka om något annat som inte handlar om TOPIC!

Så, bor hemma med familj i villa.. så själv betalar man ingen hyra;).....än.

Ser du själv vad du gör? Du gör precis det som han jag bad skita ner sig klagade på. Komma här och spela wiseass och sen göra precis samma sak. Inte speciellt begåvat.

vad f*n pratar du om?

Han du bad skita ner sig klagade på de som skrev hur bra de bodde och hur låg deras hyra var. Han klagade inte på saker som jag skrev. I och med att jag inte betalar någon hyra kändes det passande att skriva det, för det kändes onödigt att endast klaga på dig. annars hade jag ingen som helst vilja i att ens skriva i denna tråden från början.
Så tänk efter en extra gång innan du kallar någon för wiseass, Ja och ditt inlägg var ju begåvat. Jag hoppas Admin håller ett öga på dig också, och inte bara tråden.

MVH.

Mazdakillen Motormontör
19 december 2007 · 437 Inlägg

Själv så vet jag inte vad jag har fått i höjning.
Har råkat pröjsa lite för mycket så det blev lägre denna månad.
3300 pröjsar jag innan höjning. Med garageplats.
Då bor man ändå ute på bonnvishan för att vara sthlm så att säga.
Och det ska jag pröjsa helt ensam och spara ihop till en värdig ersättare till min krockskadade bil.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
FireTraXX DFFL
19 december 2007 · 9 020 Inlägg

Goodis skrev:

FireTraXX skrev:
Är 21 år gammal och bor hemma, ska bli skönt när man måste betala hyra.
Oavsett hur stor den är tongue

tro mej.. de inte så kul som man tror.. hmm
men å andra sidan e de skönt att inte bo hemma.. så man e lite kluven nu när de e dags att punga ut en jävla massa pengar...neutral

Klart att det är skönt tongue
Ex som lagar mat och hyr in en städerska.

Behöver ju inte göra annat än titta på tv och betala räkningar tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Erick
20 december 2007 · 4 767 Inlägg

Ingen höjning nu.. men dom har höjt i 2 omgångar under det senaste året med totalt över 600 kr/mån mer. Dom håller på att helrenovera våra hus (bostadsrätt) med nya fönster, stambyten, nya balkonger och helt nya badrum som föreningen betalar smile

3300 ca i månaden har vi i avgift nu.. 2a på 59 m2. plus 182 kr för 2 p-platser

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
camaro67 Meister
20 december 2007 · 6 763 Inlägg

JapMax skrev:

camaro67 skrev:
Jag tänker aldrig betala hyra! Jag tar ett lån istället och bygger ett stort garage med lägenhet ovanpå istället. Usch betala hyra.. De va de värsta jag har hört.....

Vad lever du i för jävla drömvärd?
Dina argument håller ju inte direkt häller.. Ska du ta lån för allt som innebär fasta kostnader lär du dränka dig i lån och hamna hos fogden, och det va de värsta jag hört.

Det va så här jag tänkte..
Bygger stort garage med typ 6 platser. Jag själv använder 2st. Alltså 4 kvar. Man hyr ut dom för 1000kr/månaden eller något. Ovanpå är det två lägenheter. Den ena bor jag i och den andra hyr jag ut. Och med tanke på vad ni betalar i hyra så är de några kkr de med. Alltså kan man betala lånen. På det sättet betalar jag inte hyra utan det blir så att jag köper mitt eget på långsikt. Låter det omöjligt nu?  Jag är inte så värst på de där med räkningar och lån. Men det lär jag ju ta reda på innan jag gör något sånt. big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 december 2007 · 5 042 Inlägg

camaro67 skrev:

JapMax skrev:

camaro67 skrev:
Jag tänker aldrig betala hyra! Jag tar ett lån istället och bygger ett stort garage med lägenhet ovanpå istället. Usch betala hyra.. De va de värsta jag har hört.....

Vad lever du i för jävla drömvärd?
Dina argument håller ju inte direkt häller.. Ska du ta lån för allt som innebär fasta kostnader lär du dränka dig i lån och hamna hos fogden, och det va de värsta jag hört.

Det va så här jag tänkte..
Bygger stort garage med typ 6 platser. Jag själv använder 2st. Alltså 4 kvar. Man hyr ut dom för 1000kr/månaden eller något. Ovanpå är det två lägenheter. Den ena bor jag i och den andra hyr jag ut. Och med tanke på vad ni betalar i hyra så är de några kkr de med. Alltså kan man betala lånen. På det sättet betalar jag inte hyra utan det blir så att jag köper mitt eget på långsikt. Låter det omöjligt nu?  Jag är inte så värst på de där med räkningar och lån. Men det lär jag ju ta reda på innan jag gör något sånt. big_smile

Bara 1 probelm kvar då tongue Hur ska du få så stort lån då ?
Tjänar du tillräkligt bra ?
Får ju inget lån om du inte har fast årsinkomst wink

C H E V R O L E T <3
camaro67 Meister
20 december 2007 · 6 763 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

camaro67 skrev:

JapMax skrev:

Vad lever du i för jävla drömvärd?
Dina argument håller ju inte direkt häller.. Ska du ta lån för allt som innebär fasta kostnader lär du dränka dig i lån och hamna hos fogden, och det va de värsta jag hört.

Det va så här jag tänkte..
Bygger stort garage med typ 6 platser. Jag själv använder 2st. Alltså 4 kvar. Man hyr ut dom för 1000kr/månaden eller något. Ovanpå är det två lägenheter. Den ena bor jag i och den andra hyr jag ut. Och med tanke på vad ni betalar i hyra så är de några kkr de med. Alltså kan man betala lånen. På det sättet betalar jag inte hyra utan det blir så att jag köper mitt eget på långsikt. Låter det omöjligt nu?  Jag är inte så värst på de där med räkningar och lån. Men det lär jag ju ta reda på innan jag gör något sånt. big_smile

Bara 1 probelm kvar då tongue Hur ska du få så stort lån då ?
Tjänar du tillräkligt bra ?
Får ju inget lån om du inte har fast årsinkomst wink

Jag får väll börja jobba... Vad tjänar man ungefär som betongare när man är fullbetald? Jag tror de är samma som snickarna.. Sen beror de ju på acord och sånt åxo.. Sen kan man väll säga till banken att man har den här planen med uthyrning och få det den vägen, men man måste givetvis ha ett jobb åxo.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 december 2007 · 5 042 Inlägg

camaro67 skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

camaro67 skrev:

Det va så här jag tänkte..
Bygger stort garage med typ 6 platser. Jag själv använder 2st. Alltså 4 kvar. Man hyr ut dom för 1000kr/månaden eller något. Ovanpå är det två lägenheter. Den ena bor jag i och den andra hyr jag ut. Och med tanke på vad ni betalar i hyra så är de några kkr de med. Alltså kan man betala lånen. På det sättet betalar jag inte hyra utan det blir så att jag köper mitt eget på långsikt. Låter det omöjligt nu?  Jag är inte så värst på de där med räkningar och lån. Men det lär jag ju ta reda på innan jag gör något sånt. big_smile

Bara 1 probelm kvar då tongue Hur ska du få så stort lån då ?
Tjänar du tillräkligt bra ?
Får ju inget lån om du inte har fast årsinkomst wink

Jag får väll börja jobba... Vad tjänar man ungefär som betongare när man är fullbetald? Jag tror de är samma som snickarna.. Sen beror de ju på acord och sånt åxo.. Sen kan man väll säga till banken att man har den här planen med uthyrning och få det den vägen, men man måste givetvis ha ett jobb åxo.

Låter sant.
Men du måste ju jobba där i 1 år innan då fått din årsinkomst med.
Acord jobb är rätt sällsynt nu för tiden. Dom försöker minska & minska det tyvär.

C H E V R O L E T <3
alain www.bimmerpower.org
20 december 2007 · 3 995 Inlägg

Chrizz
Om det är så att du tycker att det är dags att stänga av trådet, då har du min fyll förståelse.
Trådet handlar om: (Ni som betala hyra fick ni höjning som julklapp?) Om det sparar hur med opassande inläggen (bråk) kommer jag att stänga trådet.
Trådskapare. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang