Borsta arg angora katt!!!

Gone-in-60-sec
3 januari 2008 · 83 Inlägg

Fan jag har problem.. är kattvakt i tre veckor åt min mosters angora katt. Måste borsta katten. Den blir verkligen skit förbannad när man gör det. har rivmärken över hela armarna, fick med ett balsam spray och det hjälper ju endel.. men faan d här är inte kul.
Man måste ju borsta angora katter eftersom pälsen tovar ihop sig, undermagen,runt öronen, svansen och benen. Någon som har ngn erfarenhet av detta?? Känns ju förjävligt o hålla fast henne eftersom hon fräser o skriker som fan så fort hon ser kammen.. Inget kul det här...sadsadsad O kattens ägare är i Indien, suck

Senast redigerat av Gone-in-60-sec (3 januari 2008)

har kontroll
Volvo 945 (1992)
xorox_88 Smack that ass!!
3 januari 2008 · 2 953 Inlägg

mata katten tills den sommnar sen borsta den big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
bmx
3 januari 2008 · 7 100 Inlägg

som xorox_88 skrev,du kan ju småkamma den lite när den sover,men annars är det bara och hålla i den,min katt brukar fräsa och ha sej när man tar bort färstingar!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Gone-in-60-sec
3 januari 2008 · 83 Inlägg

http://www.garaget.org/gallery/archive/59069/221171_bmn822.jpg
uhh va päls...
jo jag får väl kämpa på, kan ju ha vinterjackan på mig så slipper jag klorna...

har kontroll
Volvo 945 (1992)
neckwomen_88
3 januari 2008 ·

rejäla arbetshandskar med krage big_smile

FireTraXX DFFL
3 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Raka av pälsen, borde väl vara tillbaka nån gång när hon okmmer hem big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
spj MED[liten]LEM
3 januari 2008 · 226 Inlägg

Ta på dig en rejäl jacka och handskar, tala lugnande med katten, ge den något att äta som den verkligen gillar, både före och under tiden du borstar, och efter du borstat åxå, då blir det lite lättare nästa gång, katter lär sig ruskigt fort... Att äta har en lugnande effekt på nästan alla djur.

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
Big_JN
3 januari 2008 · 2 126 Inlägg

Använd hårborttagninsmedel så får du ju en nakenkatt så slipper du borsta!! wink

richardoo290 VOLVO for life..
3 januari 2008 · 2 113 Inlägg

spj skrev:
Ta på dig en rejäl jacka och handskar, tala lugnande med katten, ge den något att äta som den verkligen gillar, både före och under tiden du borstar, och efter du borstat åxå, då blir det lite lättare nästa gång, katter lär sig ruskigt fort... Att äta har en lugnande effekt på nästan alla djur.

han kan blanda ner 20 alvedon i käket så tror ja inte katten gör så mkt motstånd.

bazooka_
3 januari 2008 · 406 Inlägg

finns det inga tassbojor?


Måste tillägga att den ser rätt lättantändlig ut

Senast redigerat av bazooka_ (3 januari 2008)

:DPlattan i mattan:D
spj MED[liten]LEM
3 januari 2008 · 226 Inlägg

big_smile hahaha!!!

Senast redigerat av spj (3 januari 2008)

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
beta
3 januari 2008 · 804 Inlägg

richardoo290 skrev:

spj skrev:
Ta på dig en rejäl jacka och handskar, tala lugnande med katten, ge den något att äta som den verkligen gillar, både före och under tiden du borstar, och efter du borstat åxå, då blir det lite lättare nästa gång, katter lär sig ruskigt fort... Att äta har en lugnande effekt på nästan alla djur.

han kan blanda ner 20 alvedon i käket så tror ja inte katten gör så mkt motstånd.

Hade den fått i sig det hade den varit död för länge sen.
Alvedon är faktiskt skadligare för kroppen än många droger, sjukt men sant.

Mäki Långsam Perfektionist
3 januari 2008 · 4 800 Inlägg

FireTraXX skrev:
Raka av pälsen, borde väl vara tillbaka nån gång när hon okmmer hem big_smile

Skrattade gott när jag såg det här hah smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
ErskPersk Svindåre
3 januari 2008 · 1 433 Inlägg

våran katt är ochså långhårig och sinnig, men hon gillar och bli kammad, annat är det om hon har mask eller nått, då blandar man ju i tabletter i maten. men de rensar hon ut så bara tabletten är kvar. då lindar vi in henne i en handuk och stoppar ner tabletten i halsen på henne. å hon fräser å spottar, men det går.. men de kanske inte är så bra ide att hålla i katten med en handuk om man ska borsta. en redigan vinterjacka och svetshandskar skulle nog funka tror jag... big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
index
3 januari 2008 · 658 Inlägg

Som SPJ säger så testa tala lugnande med katten, låt den vänja sig, jacka och handskar kan vara bra, brukar kunna hjälpa att låta katten lukta på kammen/borsten också. Lek med katten först så den lugnar ner sig lite, sen brukar det gå lättare.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Hoevding Withlimb
3 januari 2008 · 210 Inlägg

Tja, hönor kan man ju ta i benen och svinga runt lite innan man nackar dom. Du behöver ju inte nacka den, bara göra den lite yr. big_smile

Men seriöst så ta ett par ordentliga handska och håll fast katten stadigt och inte vela runt med händerna. Till slut så kommer den inse att den inte kommer loss(kan ta tid), sen är det bara att borsta loss på pälsen.

105hk rent vansinne!
promo
3 januari 2008 ·

Jag har haft många katter genom åren och det är som dom flesta säger bara tuffa tag som gäller, katter är inte så klena. Så chansen att du skadar katten är lika med noll även om det låter på katten som den är på väg att död, för dessa djur har en viss förmåga att överdramatisera sådana här situationer om dom inte gillar att bli kammade.

Gone-in-60-sec
3 januari 2008 · 83 Inlägg

mm, okej, jag får väl tuffa till mig lite nu då.. Bra tips det med o kela o leka med den men saken är den att denna katt inte är direkt sugen på varken lek eller kel. Tackar vet jag vanliga bondkatter, dom älskar ju lek o sånt. Såna här katter vill bara sitta o se vackra ut.. funderar lite, är angora katterna framavlade?? för hur skulle dom kunna klara ett liv i det vilda?? Om pälsen tovar ihop sig tillräckligt illa så kan dom ju inte röra sig ordentligt... fruktansvärt opraktiskt... men golvet här hemma håller sig iafl rent, hon fungerar ju lite som en golvmopp... Hon har blivit rakad 2ggr i sitt liv, men nu har hon haft sin päls i 1 år så jag känner ju att det vore lite halv pinsamt om hon va rakad igen när ägaren kommer tillbaka... hm, d här med o droga katten med alvedon känns väl lite halv laddat, har alvedon verkligen någon sövande eftekt, känns som att en överdos alvedon endast borde ge illamående, mag smärtor och att levern får rejält med stryk. Njaee, då finns det ju andra grejer som skulle fungera bättre, men nu ska jag faktiskt inte droga stackaren..

har kontroll
Volvo 945 (1992)
bmx
3 januari 2008 · 7 100 Inlägg

haha se vackra ut tongue

min moster har en sån och de ser ut som att dom har sprungit in i nånting tongue
precis,bondkatter ska de vara,har en själv!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Wezzli Sidledesförare
3 januari 2008 · 268 Inlägg

Om kattfan biter dig så har den ju tydligen inte förstått vem som bestämmer.

Man vet aldrig, före man vet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang