Ny bil för 16 000kr!

laynus
10 januari 2008 · 256 Inlägg

beror vilken moped bil det är dom nya har diesel motorer på 400-500cc och lite mer en 5,5hk men dom gammla har ungefär 5,5hk

engolf
10 januari 2008 · 3 235 Inlägg

är inte den bilen från India? Märke "TATA"?

I så fall sitter den en tvåcylindrare med insprutning i den, 33hk, och slukar 0,5 liter milen.

Det är väl samma grej som äldre polska bilar med billiga luftkylda motorcykelmotorer; lätta, billiga att tillverka. Att äga därimot vet jag inte helt, vad skulle den kosta att försäkra med den säkerheten?

golf88
10 januari 2008 · 956 Inlägg

ja herre jävlar..bara plast och motorn bak...Låter inte som man skulle vilja krocka med den bilen

eldus veldus
Audi A6 (2017)
engolf
10 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Fast å andra sidan, 16 lappar är ju ingenting, kan ha den som andra bil, köra i stan, lätt att perkera, smidig.
Efter 2-3 år kan man bara skrota den:)

Loffe123
10 januari 2008 · 527 Inlägg

En moppebil kostar ju runt 100 000kr ny och folk köper ju sådana och kör omkring i, och denna lär ju vara klart bättre än en moppebil!
Kostar ju lika lite som en kinaproducerad ATV och sådana köper ju folk som galningar!

Norbro
10 januari 2008 · 263 Inlägg

Är riktigt nyfiken va den kommer att få för points i euroncap tongue samt hur många ören arbetarna får om dagen/ ålder?

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
twin_cam Smålänning
10 januari 2008 · 7 877 Inlägg

golf88 skrev:
ja herre jävlar..bara plast och motorn bak...Låter inte som man skulle vilja krocka med den bilen

Säg inte det... Bilen kanske inte ens trycks ihop i 100 blås (om den går så fort, vill säga tongue ) Plast är JÄLKIGT styvt om det limmas på rätt sätt.

Inte för att jag är övertygad om att dom gjort de, men att välja plast är inget dåligt val smile

Vetefasen om man skulle vilja ha en dock... Känns väldigt osäkert med kvalitén... big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Sonnbring Opelfreak
10 januari 2008 · 431 Inlägg
"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
laazy vorsprung durch teknik
10 januari 2008 · 886 Inlägg

haha fan vad ful. vore dock coolt att ha en big_smile

camaro67 Meister
10 januari 2008 · 6 763 Inlägg

golf88 skrev:
ja herre jävlar..bara plast och motorn bak...Låter inte som man skulle vilja krocka med den bilen

Corvetten är i plast och de är ingen som gnäller om det. Och Porscharna har motorn bak och de är de ingen som gnäller över heller. big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Mäki Långsam Perfektionist
10 januari 2008 · 4 800 Inlägg

Tvivlar på att den kommer vara säker nog att få framföras på europeiska vägar.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
twin_cam Smålänning
10 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Mäki skrev:
Tvivlar på att den kommer vara säker nog att få framföras på europeiska vägar.

Säg inte det...
LR defender är en konstruktion från 40-talet, och den får ju framföras.
Lada Niva är en 70-talskonstruktion, och den får också framföras...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
10 januari 2008 · 5 042 Inlägg

Årets fulaste bil??
Tyckte den påminnde om Fiat Panda tongue

C H E V R O L E T <3
Loffe123
10 januari 2008 · 527 Inlägg

Mcpherson dämpar, Bosch insprutning, verkar ju inte vara helt dålig ändå. 105-110km/h, lagom för svenska vägar!
Fan, den kostar ju lika lite som min moppe gjorde, klart man väljer den här bilen framför en moppe :-)

Lite stat:

Tata Nano tech specs:
Engine 2Cyl MPFi petrol (single injector) All aluminum 624cc
Vertically aligned, rear mounted parallel twin
Bore X Stroke 73.5 X 73.5
Compression Ratio 9.5:1
2 valves per cyl overhead camshaft
Power: 33bhp@5500
Torque: 48 Nm@2500
0-70: 14 seconds
Max Speed: 105-110 kph
Fuel Economy (combined City + Highway): 20 kmpl
Boot capacity: 150 lts
Transmission 4 speed synchromesh with overdrive in 4th
Steering – Mechanical Rack and pinion
Length: 3100mm
Width: 1500mm
Height: 1600mm
Wheel_base_: 2230mm
Front track: 1325mm
Rear track: 1315mm
Ground Clearance: 180 mm
Fuel Tank capacity: 15 liters

Front suspension: McPherson Strut with lower A arm Rear suspension: Independent Coil spring

steifan DR!FTT3KN!K3R
11 januari 2008 · 10 427 Inlägg

twin_cam skrev:
Haha big_smile
Att karossen är limmad ska man väll inte vara så orolig för, många sportbilstillverkare som limmar, men säkerheten.. både den aktiva och passiva... Den kan inte vara något att hurra över...

Tror det är bättre att köpa en gammal golf eller nått big_smile

Det limmas ju tillochmed ihop tunga stridsfordon nuförtiden  cool

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Holiace
11 januari 2008 · 1 754 Inlägg

Build Your Own:
http://www.tatapeoplescar.com/tatamotors/car/base.html
Specs:
Engine: 2 cylinder MPFi petrol (single injector) All aluminum 624 cc
Vertically aligned, rear mounted parallel twin
Bore X Stroke 73.5 X 73.5
Compression Ratio - 9.5:1
2 valves per cyl overhead camshaft
Power: 33 PS (33 hp/24 kW) @ 5500 rpm[7]
Torque: 48 Nm (35 ft·lbf) @ 2500 rpm
0-70 km/h (43 mph): 14 seconds
Max Speed: 110 km/h (68 mph)
Fuel Economy (combined City + Highway): 20 kmpl (~47 US mpg, ~59 UK mpg)
Boot capacity: 150 l (5.3 cu ft)
Transmission: 4 speed synchromesh with overdrive in 4th
Steering – Mechanical Rack and pinion
Front brake: disk[8]
Rear brake: drum
Length: 3,100 mm (122.0 in)
Width: 1,500 mm (59.1 in)
Height: 1,600 mm (63.0 in)
Wheelbase: 2,230 mm (87.8 in)
Front track: 1,325 mm (52.2 in)
Rear track: 1,315 mm (51.8 in)
Ground Clearance: 180 mm (7.1 in)
Fuel Tank capacity: 15 L (4 US gal/3 imp gal)
Front suspension: McPherson Strut with lower A arm
Rear suspension: Independent Coil spring

Ännu mer info, på Engelska men whatever...

Jag kan inget om allt.
alain www.bimmerpower.org
11 januari 2008 · 3 995 Inlägg

Nu den kommer att sälja enbar till Indisk folk. dom kalla den redan för folkbil.

Det kommer att tar ett bra tag innan den kommer till Sverige, den måste gå genom EU helbilgodkännande, sen, jag tror inte att Sverige skulle ta in bilen och sälja den för bara 16.000:-
Dom skulle säkert hitta någonting så att säga att det inte går att importera den, Sverige vill känna mycket pengar på bilarna, den här är liksom 1 månadslön och betalt,

Det jag hörde på Franska TV, det är i stort sätt ingenting att ändra på den för att blir EU godkännd.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Holiace
11 januari 2008 · 1 754 Inlägg

alain skrev:
Nu den kommer att sälja enbar till Indisk folk. dom kalla den redan för folkbil.

Det kommer att tar ett bra tag innan den kommer till Sverige, den måste gå genom EU helbilgodkännande, sen, jag tror inte att Sverige skulle ta in bilen och sälja den för bara 16.000:-
Dom skulle säkert hitta någonting så att säga att det inte går att importera den, Sverige vill känna mycket pengar på bilarna, den här är liksom 1 månadslön och betalt,

Det jag hörde på Franska TV, det är i stort sätt ingenting att ändra på den för att blir EU godkännd.

Krocktest då? 1 stjärna?

Jag kan inget om allt.
Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
11 januari 2008 · 547 Inlägg

Holiace skrev:

alain skrev:
Nu den kommer att sälja enbar till Indisk folk. dom kalla den redan för folkbil.

Det kommer att tar ett bra tag innan den kommer till Sverige, den måste gå genom EU helbilgodkännande, sen, jag tror inte att Sverige skulle ta in bilen och sälja den för bara 16.000:-
Dom skulle säkert hitta någonting så att säga att det inte går att importera den, Sverige vill känna mycket pengar på bilarna, den här är liksom 1 månadslön och betalt,

Det jag hörde på Franska TV, det är i stort sätt ingenting att ändra på den för att blir EU godkännd.

Krocktest då? 1 stjärna?

kanske ett hörn på en sjärna big_smile

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
klinder ...
11 januari 2008 · 227 Inlägg

johan89 skrev:
mer info: http://www.tatapeoplescar.com/tatamotors/

yikes "Create your Dream Car! Here & Now !! For all you car enthusiasts,who want to personalize your dream car

Click on the image to create your dream car !"

hahahahahhaa big_smilelolbig_smilewinksmilebig_smile


Har ni inte sett den där kinesiska lågbudget bilen då som dom krocktestade? den blev ju inte godkänd någonstans och dom kunde inte förbättra den utan va tvungen att göra om den från scratch big_smile

edit: här är den föresen winkbig_smile



så nej tack till en bil som borde vara osäkrare.. mena airbagens funktion på denna brilliance funkar ju inte så bra då den skjuts åt sidan och gubben bara studsar på den in i dörren big_smile lol

Senast redigerat av klinder (11 januari 2008)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang