Volvo T5 på äldre jänkare förslag????

Silver_snow Kontrolerad av bilen..
13 februari 2008 · 14 Inlägg

Hade bara en tanke om en t5a på en jänk typ ford mustang. Köra som i tokyo drift turbo motor i gammal jänk..... Det är bara  teoretiskt.

ironhead volvoraggare
13 februari 2008 · 4 776 Inlägg

Silver_snow skrev:
Hade bara en tanke om en t5a på en jänk typ ford mustang. Köra som i tokyo drift turbo motor i gammal jänk..... Det är bara  teoretiskt.

glöm den teorin jag får fan tårar i ögonen av att se en jänk me  svenssonmotor i

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
John87 Stolt Volvoägare
13 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Borde ju vara samma sak som att trycka ner en T5'a i vilken som helst bakhjulsdriven bil (740 T5 är ju ganska vanlig).

Fast jag tycker det är lite misshandel att modda en Mustang så mycket.
Det ska vara mullrande V8 i dom hmm

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Einar89
13 februari 2008 · 143 Inlägg

usch, en jänkare ska ha en v8 inte en 54 burkars svensson maskin elr nåt annat!

BMW 540i (1996)
BMW E34 "M5 Ombyggd bil" (1991)
Lo_row
13 februari 2008 · 154 Inlägg

Våga vara annorlunda säger jag smile

Kör automat så är du smart ;)
ironhead volvoraggare
13 februari 2008 · 4 776 Inlägg

har ju hört om som stoppa i en merca diesel i en caddilac 59

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
13 februari 2008 · 3 404 Inlägg

Hemska tanke FÖRSVINN! Seriöst, ska du byta motor i nån bil så är det väll v8an som ska i volvon elternativt byta en sb till bb i mustangen om något. Finns en riktigt het Silverado -76 ute på blocket nu, allt rätt, 4x4 man låda, rätt däck och stuk. Men, och ett stort MEN, det är något pucko som bytt 5,7L v8 dieseln (som förvisso är skit) mot en Perkins 4a!!!

Vad jag försöker komma till är att dödsstraff borde införas på folk som byter ut v8or i sinna jänkare mot skitmotorer!
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
13 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Silver_snow skrev:
Hade bara en tanke om en t5a på en jänk typ ford mustang. Köra som i tokyo drift turbo motor i gammal jänk..... Det är bara  teoretiskt.

Ska nog stoppa in min 2JZGTE motor i en 64'as Chevelle tills jag får min far att börja bygga på den 650 hästars smallblocken som man har i tanke.

Men, 1200 + hästars 2JZGTE motor i en jänkare kan nog överraska. wink

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Big_JN
13 februari 2008 · 2 126 Inlägg

Kör på! Fan bara roligt med nåt annorlunda ju! big_smile

Aerodynamik ...
13 februari 2008 · 7 120 Inlägg

Siarnaq skrev:

Silver_snow skrev:
Hade bara en tanke om en t5a på en jänk typ ford mustang. Köra som i tokyo drift turbo motor i gammal jänk..... Det är bara  teoretiskt.

Ska nog stoppa in min 2JZGTE motor i en 64'as Chevelle tills jag får min far att börja bygga på den 650 hästars smallblocken som man har i tanke.

Men, 1200 + hästars 2JZGTE motor i en jänkare kan nog överraska. wink

Hehe, du och ditt 2JZ prat big_smile

Topic: Gillar tanken, en gammal jänkare med en turbo-motor skulle fasen vara coolt smile  Ptissch tongue

loudness
13 februari 2008 · 4 554 Inlägg

klämm in den i en bubbla eller en fiat 126 istället

Rinnegan Malleus Malificarum
13 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Siarnaq skrev:
Ska nog stoppa in min 2JZGTE motor i en 64'as Chevelle tills jag får min far att börja bygga på den 650 hästars smallblocken som man har i tanke.

Men, 1200 + hästars 2JZGTE motor i en jänkare kan nog överraska. wink

Hehe, du och ditt 2JZ prat big_smile

Topic: Gillar tanken, en gammal jänkare med en turbo-motor skulle fasen vara coolt smile  Ptissch tongue

Jamen, ja jag vet. Men jag är helt sjukt inne på idén med 2JZGTE motor. När man hittar en komplett för 13.000 kr är det inga diskutioner. :p

Ska bara se om min kontakt i USA har plats, annars kostar det runt 20.000 mer att plocka hem den direkt. :< *hoppas*

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Markolainen
13 februari 2008 ·

loudness skrev:
klämm in den i en bubbla eller en fiat 126 istället

Håller med där, eller varför inte turbo/kompressor konvertera en V8:a istället.
Känns bara fel med en T5:a i en gammal Amerikanare.hmm

Rinnegan Malleus Malificarum
13 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Markolainen skrev:

loudness skrev:
klämm in den i en bubbla eller en fiat 126 istället

Håller med där, eller varför inte turbo/kompressor konvertera en V8:a istället.
Känns bara fel med en T5:a i en gammal Amerikanare.hmm

Turbo/Kompressor konvertera är inte så svårt. Dock lite svårt att få igenom besiktningen. Man ska sikta på en Centrifugal kompressor i så fall.

Men med tanke på att en Centrifugal kompressor till en V8 smallblock kostar runt 35.000:- även om man har 20% rabatt så är det fan lite svårt.

Men, om man ska sätta en turbo femma i en jänkare så blir det för mycket vikt och för konstigt utväxling på bakaxeln, motorn kommer inte att orka. Och att bygga om det kommer att kosta redigt med pengar.

Senast redigerat av Siarnaq (13 februari 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
TTTTT
13 februari 2008 · 945 Inlägg

lägga cash på en mustang, så får vi se hur du tänker sen.
Jag hade nog gjort som nån annan sa här i tråden, gått på andra hållet och gjort en riktigt elak sleeper av en rutten volvo istället. -stangs e inte speciellt billiga bilar längre, inte ens en Ht är direkt billig i dagen läge. fråga mig, jag har spikat i mussar ett antal år.

blinka blått om du vill rejsa!
Rinnegan Malleus Malificarum
13 februari 2008 · 2 401 Inlägg

TTTTT skrev:
lägga cash på en mustang, så får vi se hur du tänker sen.
Jag hade nog gjort som nån annan sa här i tråden, gått på andra hållet och gjort en riktigt elak sleeper av en rutten volvo istället. -stangs e inte speciellt billiga bilar längre, inte ens en Ht är direkt billig i dagen läge. fråga mig, jag har spikat i mussar ett antal år.

Och det finns såklart ingen Volvo i sverige som är trimmad?

Synd att Mustang har inte bra väghållning, rostar äckligt snabbt, och klena motorer.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Mokko
13 februari 2008 · 286 Inlägg

ironhead skrev:
har ju hört om som stoppa i en merca diesel i en caddilac 59

Så det ryktet har spritts så långt, eller så finns det helt enkelt en till som har gjort det.
Är en som bor ungefär en mil ifrån mig som har gjort det nämligen.

Rinnegan Malleus Malificarum
13 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Mokko skrev:

ironhead skrev:
har ju hört om som stoppa i en merca diesel i en caddilac 59

Så det ryktet har spritts så långt, eller så finns det helt enkelt en till som har gjort det.
Är en som bor ungefär en mil ifrån mig som har gjort det nämligen.

Jag har sett runt 20 - 25st diverse Cadillac, Buick, Chevrolet med Mercedes diesel motorer.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Mokko
14 februari 2008 · 286 Inlägg

Siarnaq skrev:

Mokko skrev:

ironhead skrev:
har ju hört om som stoppa i en merca diesel i en caddilac 59

Så det ryktet har spritts så långt, eller så finns det helt enkelt en till som har gjort det.
Är en som bor ungefär en mil ifrån mig som har gjort det nämligen.

Jag har sett runt 20 - 25st diverse Cadillac, Buick, Chevrolet med Mercedes diesel motorer.

Usch, så det är till och med ganska vanligt, tragiskt sad

Phaetoon
14 februari 2008 · 8 156 Inlägg

Hmm. Hädelse?
Vem vill ersätta mullret från en V8:a med ljudet från en T5:a?
Kanske i en modernare bil, men inte i en äldre jänkare sad

Att konvertera en gammal Amazon, en PV eller en 142:a är en helt annan sak.
Även om ljudet av dubbla weber-förgasare är härligt så är det faktiskt ok
att byta ut motorn till en T5:a.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang