Hur mycket i böter för tonade rutor fram?

Molle_S60
15 maj 2008 · 329 Inlägg

Hur mycket ger det i böter för tonade rutor fram?
Inga gissningar tack.. smile

christofer_k Vorsprung durch Technik
15 maj 2008 · 2 432 Inlägg

500 kr

Superman
15 maj 2008 · 321 Inlägg

Molle_S60 skrev:
Hur mycket ger det i böter för tonade rutor fram?
Inga gissningar tack.. smile

Vill man inte ha böter= ombes

Senast redigerat av Superman (15 maj 2008)

Cadillac Fleetwood "Bad Kaad" (1959)
Buick Invicta "Victa60" (1960)
-Blomman-
15 maj 2008 · 1 174 Inlägg

Superman skrev:

Molle_S60 skrev:
Hur mycket ger det i böter för tonade rutor fram?
Inga gissningar tack.. smile

Vill man inte ha böter= ombes

Så om man nekar böter.. Får man ombes?? Slipper man böter helt då eller?

"If you're in control, you're not going fast enough"
Squadron
15 maj 2008 · 1 833 Inlägg

Enl. han som tonade mina framrutor så är det inte böter på det utan omsesiktning. Men han kan ju ljuga.

Någon som har säkra svar?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Opelmadness German cars, quality and beyond
15 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Finns ju fler trådar om det här.. Snälla sök...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Squadron
15 maj 2008 · 1 833 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Finns ju fler trådar om det här.. Snälla sök...

Du som är så bra på att söka kan väl länka alt. skriva svaret på frågan i denna tråd.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Richard_1 Elektriker
15 maj 2008 · 42 Inlägg

Fick ombes bara!

Lågt å Hårt
Audi S4 Avant "Familjebilen" (2004)
fidde850
15 maj 2008 · 28 Inlägg

fick me ombes bara..

Big_JN
15 maj 2008 · 2 126 Inlägg

Har också bara varit med om att polisen ger ombesiktning o inte böter!

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Squadron skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Finns ju fler trådar om det här.. Snälla sök...

Du som är så bra på att söka kan väl länka alt. skriva svaret på frågan i denna tråd.

Det är ju upp till trådskaparen att söka innan man postar nåt.
Och vill man inte ha böter=Tona inte. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Phaetoon
15 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Det beror väl lite på hur tonad framrutan är antar jag? Det känns lite som om dom delar ut böter lite godtyckligt.
Med helt svart ruta fram kan man ju hävda vårdslöshet i trafik eller framkallande av fara för annan.
Ifall att det skymmer sikten så pass mycket att man inte ser folk vid övergångsställen osv. Polisen kan ju vara riktigt taskiga om dom verkligen vill. Tror dock inte att ovanstående skulle hända.
I dom flesta fallen jag har hört om så är det ombes. som gäller.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
15 maj 2008 · 5 753 Inlägg

sen är ju frågan om det är värt böter/ombes? jag personligen vet faktiskt inte om jag skulle tycka det var värt det även om jag har heltonat på traktorn tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Squadron
15 maj 2008 · 1 833 Inlägg

_Glenne_ skrev:
sen är ju frågan om det är värt böter/ombes? jag personligen vet faktiskt inte om jag skulle tycka det var värt det även om jag har heltonat på traktorn tongue

Klart det är. Tar ju 10min + 300kr i besiktining. smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
-Blomman-
16 maj 2008 · 1 174 Inlägg

eller så fixar man en extra ruta från skroten. Sen tar man ur dom rutorna med toningen på, och sen sätter dit den från skroten utan toning.. Sen säger man bara att man har haft inbrott.. Sen är det bara hem och motera igen.. wink

"If you're in control, you're not going fast enough"
Squadron
16 maj 2008 · 1 833 Inlägg

-Blomman- skrev:
eller så fixar man en extra ruta från skroten. Sen tar man ur dom rutorna med toningen på, och sen sätter dit den från skroten utan toning.. Sen säger man bara att man har haft inbrott.. Sen är det bara hem och motera igen.. wink

Man behöver inte förklara sig big_smile Meningen är ju att du skall ta bort toningen, och om du kör in utna toning så är den väl borta? big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
-Blomman-
16 maj 2008 · 1 174 Inlägg

Squadron skrev:

-Blomman- skrev:
eller så fixar man en extra ruta från skroten. Sen tar man ur dom rutorna med toningen på, och sen sätter dit den från skroten utan toning.. Sen säger man bara att man har haft inbrott.. Sen är det bara hem och motera igen.. wink

Man behöver inte förklara sig big_smile Meningen är ju att du skall ta bort toningen, och om du kör in utna toning så är den väl borta? big_smile

Jojo men jag menade så man slipper sklita bort toningen från rutorna.. Men ifall dom undrar varför man bara kör in med 1 ruta till bes så kan man ju dra till med att man har haft inbrott.. wink

"If you're in control, you're not going fast enough"
FL3JM Inga konstigheter
16 maj 2008 · 2 064 Inlägg

-Blomman- skrev:
eller så fixar man en extra ruta från skroten. Sen tar man ur dom rutorna med toningen på, och sen sätter dit den från skroten utan toning.. Sen säger man bara att man har haft inbrott.. Sen är det bara hem och motera igen.. wink

Eller så hissar du ner rutorna helt och drar ur sladden till knapparna, finns nämligen ingen lag som säger att du måste ha sidorutor.

Germax
16 maj 2008 · 12 086 Inlägg

FL3JM skrev:

-Blomman- skrev:
eller så fixar man en extra ruta från skroten. Sen tar man ur dom rutorna med toningen på, och sen sätter dit den från skroten utan toning.. Sen säger man bara att man har haft inbrott.. Sen är det bara hem och motera igen.. wink

Eller så hissar du ner rutorna helt och drar ur sladden till knapparna, finns nämligen ingen lag som säger att du måste ha sidorutor.

Efter den manövern lär han gå med förstoringsglas runt bilen för att finna minsta fel.
Hemligeheten med att klara sig igenom besiktningen med olagliga mods är inte att mygla bort det, utan att flirta in sig hos besiktningsgubben, va allmänt trevlig och så. man ska inte spela dum när de gäller styling och trim, antingen går dom inte på det lr så slår de ned på det i ren välmening eftersom man inte visste bättre "men nu vet man ju de"tongue

chrille_ Servicerådgivare
16 maj 2008 · 715 Inlägg

JapMax skrev:

FL3JM skrev:

-Blomman- skrev:
eller så fixar man en extra ruta från skroten. Sen tar man ur dom rutorna med toningen på, och sen sätter dit den från skroten utan toning.. Sen säger man bara att man har haft inbrott.. Sen är det bara hem och motera igen.. wink

Eller så hissar du ner rutorna helt och drar ur sladden till knapparna, finns nämligen ingen lag som säger att du måste ha sidorutor.

Efter den manövern lär han gå med förstoringsglas runt bilen för att finna minsta fel.
Hemligeheten med att klara sig igenom besiktningen med olagliga mods är inte att mygla bort det, utan att flirta in sig hos besiktningsgubben, va allmänt trevlig och så. man ska inte spela dum när de gäller styling och trim, antingen går dom inte på det lr så slår de ned på det i ren välmening eftersom man inte visste bättre "men nu vet man ju de"tongue

Finns många knep för olika saker för att komma igenom besiktningen ... men handlar nog mest om tur... får en man grinig gubbe som bestämt sig för att hitta ett fel så gör han nog de också..=/

//chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang