5765
Sök

Vad ska man tänka på inför köp av Audi 80 -95? Skall kolla på den om ca1h

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Hej, skall kolla på min andra bil om ca 1h, och det är en Audi 80 2,0E -95 så nu undrar jag vad man skall tänka på när man provkör och tittar på den. Vad som slits osv.

Tacksam för svar!!!

Mvh Markus

(obs, min andra bil jag någonsin ägt)
Senast redigerat av -Mackan- (31 augusti 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

321 Inlägg
31 augusti 2008
Bussningar i framvagn och oljeläkage vid motorn. Resten är väl ganska bra på dem.

EViLution!

582 Inlägg
31 augusti 2008
kolla intrumenten digitala klockan,vattentemp,och tankmätaren brukar spöka på dom(det är inget större problem en lödning bakom mätarhuset)men ändå
Senast redigerat av jes (31 augusti 2008)

hej

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Allx skrev:
Bussningar i framvagn och oljeläkage vid motorn. Resten är väl ganska bra på dem.

Okey, tack så mycket det låter bra att allt verka ''schysst'' från början smile

Är det, mellan motorn och växellådan det läcker, om det läcker?

Bussningar dyrt? Biltema? Den är iof ny besiktigad då borde dom ha slagit ner på glapp framvagn osv eller hur?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
jes skrev:
kolla intrumenten digitala klockan,vattentemp,och tankmätaren brukar spöka på dom(det är inget större problem en lödning bakom mätarhust)men ändå

klockan sitter den i mätarhuset eller är det som på Nissan Sunny att den sitter på instrumentpanelen?

Angående bränsle mätaren är det dött helt eller fladdrar den? Är det lika vanligt som på 740?

582 Inlägg
31 augusti 2008
den sitter i mätarhuset . bränsle och vattentemp kan pendla upp och ner väldigt sakta inte fladdra eller så är dom helt döda

hej

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
jes skrev:
den sitter i mätarhuset . bränsle och vattentemp kan pendla upp och ner väldigt sakta inte fladdra eller så är dom helt döda

hm, om så är fallet får man knycka en hel instrumentering på skroten i Nyköping för ett par hundringar smile

Mvh Markus

inget annat man bör tänka på?

582 Inlägg
31 augusti 2008
kolla att den är kall när du ska starta den första gången när du tittar på den.gäller alla bilar

hej

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
jes skrev:
kolla att den är kall när du ska starta den första gången när du tittar på den.gäller alla bilar

japp, det ska jag tänka på smile Är en sådan 16 eller 8v?

MVH MArkus

582 Inlägg
31 augusti 2008
8v

hej

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
jes skrev:
8v

ok, jag är ändå ute efter en tyst, halvt säker bil som är bensinsnål och roligare att köra än en 740 big_smile
Har en sådan Airbag? Det är ju ändå en bil ifrån 1995.

582 Inlägg
31 augusti 2008
ja den har airbag och den är väldigt tyst i kupen ett bra val tycker jag.Men det säger jag bara för att jag har en oxå hehe smile

hej

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
jes skrev:
ja den har airbag och den är väldigt tyst i kupen ett bra val tycker jag.Men det säger jag bara för att jag har en oxå hehe smile

har du också 2,0 motorn? Polaren fick en gammal audi 100 från 88 eller 87 och vilken skillnad på bil om man jämför med ex 740. Audin är grymt ful men helt sjukt tyst och fräsch på insidan. Där emot tycker jag att Audi 80'in är grymt fin att titta på även på utsidan smile

Mvh Markus

782 Inlägg
31 augusti 2008
jag har kollat på några audi och många har växellådan låtit ganska illa på som något lager varit slut.
Har ingen aning om 80n från 95 har problem men det hör du isåfall.

582 Inlägg
31 augusti 2008
audi 80 eller b4 som den egentligen heter 92-95 grymt tyst i kupen och ser bra ut .jag har 2.8e v6:an i min mkt skoj .men 2.0 är klart mer ekonomisk

hej

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
patrik79 skrev:
jag har kollat på några audi och många har växellådan låtit ganska illa på som något lager varit slut.
Har ingen aning om 80n från 95 har problem men det hör du isåfall.

ah, men man tycker ju att, eftersom 95 är sista årsmodellen så borde ju audi ha rättat till de flesta barndoms felen smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
jes skrev:
audi 80 eller b4 som den egentligen heter 92-95 grymt tyst i kupen och ser bra ut .jag har 2.8e v6:an i min mkt skoj .men 2.0 är klart mer ekonomisk

det låter som en bra bil att bygga lite ljud i då big_smile

Sök