3410
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
SVK Customs
1 639 Inlägg
27 februari 2009
Vad sitter det för termostathus??
Det ser inte ut som 3,6-ans iaf?

FreddeK
27 februari 2009
Trådstartare
krille_hlm skrev:

Eftersom det är en M´så är det nog 3,8ans termohus...

FreddeK
27 februari 2009
Trådstartare
Seth skrev:
nåt mer som kommer göras med bmw:n?

Ja kanske en elfläkt och större kylare...smile sen mer puts så klart!

FreddeK
27 februari 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Renovera? yikes Var den inte riktigt fin innan? tongue Sjukt bra blir det hursom!

haha jo visst var den fin men allt går att göra finare...skulle helst riva den helt och bygga upp den igen från grunden med mer puts och byta allt som ser det minsta krassligt ut...dock ej lust för det då en sommar närmar sig=)

SVK Customs
1 639 Inlägg
27 februari 2009
Freddeponken skrev:
krille_hlm skrev:

Motorn som sitter i din bil är en S38B36, den motorn som satt i M5E34 fram till -92 och inte en S38B38, B38 har annorlunda ventilkåpa då de har separata tändspolar.
S38B36 sitter inte orginal i M635 csi, men det förutsätter jag att du känner till.
M635 csi hade M88/3 motorn även benämnd S38B35, men M88 är den korrekta benämningen och den är en vidareutveckling av M49 motorn som man tävlade med på 70-talet.

Termostathuset som sitter på din 3,6 är inte ett 3,6 termostathus, det är därför jag hajade till och frågade.
Skulle vara intressant att se lite mer bilder på det.

mvh

FreddeK
27 februari 2009
Trådstartare
krille_hlm skrev:
Freddeponken skrev:
krille_hlm skrev:

Motorn som sitter i din bil är en S38B36, den motorn som satt i M5E34 fram till -92 och inte en S38B38, B38 har annorlunda ventilkåpa då de har separata tändspolar.
S38B36 sitter inte orginal i M635 csi, men det förutsätter jag att du känner till.
M635 csi hade M88/3 motorn även benämnd S38B35, men M88 är den korrekta benämningen och den är en vidareutveckling av M49 motorn som man tävlade med på 70-talet.

Termostathuset som sitter på din 3,6 är inte ett 3,6 termostathus, det är därför jag hajade till och frågade.
Skulle vara intressant att se lite mer bilder på det.

mvh

Ja självklart känner jag till att jag har en s38b36a i min kärra=) Bilen byggdes om av bonk-motorsprt på 90-talet så då byttes även motorn. Men dock så påminner termstathuset det som jag hade original i min vanliga 635csi...vem vet dom kanske använt ett sådant??

Just ja det var den där 286hk motorn som satt original. 3,8an var väl den som hade problem med toppen...för små kanaler för kylarvattnet?
Senast redigerat av Freddeponken (27 februari 2009)

Sök