5650
Sök

P-bot, neka

Maizer
1 september 2008
Trådstartare
Fick en P-bot på 500 spänn idag, surt som fan. Så jag funderar på att neka, lite bara för att jävlas. Jag kan väl inte få några bieffekter av detta såsom högre böter eller liknande?

9 108 Inlägg
1 september 2008
Betala och skäms istället tongue Onödigt att ge folk extrajobb bara för att jävlas när man vet att man gjort fel.

Men visst, det kanske lyckas. Du kan inte få högre böter.

blacken
1 september 2008
Trådstartare
Maizer skrev:
Fick en P-bot på 500 spänn idag, surt som fan. Så jag funderar på att neka, lite bara för att jävlas. Jag kan väl inte få några bieffekter av detta såsom högre böter eller liknande?

Pröjsar du inte så blir det kronofogde, indrivning mm,mm. Och det kan bli ohemula belopp till slut.  Plus att du får "svårt" att hyra saker, ta lån eller köpa nå`t på avbetalning..

Maizer
1 september 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Betala och skäms istället tongue Onödigt att ge folk extrajobb bara för att jävlas när man vet att man gjort fel.

Vadå onödigt, så jävla mkt skatt jag (inte mkt) betalar så ska jag fan utnyttja det.
Blacken: kronofogden? Jag måste ju kunna överklaga det?

Kombi-Nation
289 Inlägg
1 september 2008
Har en kompis som råkade ut för följande:
Han fick en felaktig p-bot. men för att slippa allt onödigt tjafs så betalade han in det och sen överklagade han. han fick tillbaka dubbla summan smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 september 2008
Numera knäpper dom kort på rutan. Om du inte har en synlig biljett så går det inte att överklaga. Dom har gjort om systemet. ja snittar 4-5 böter per månad så ja vet att de inte går att överklaga utan biljett...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

DFFL
9 020 Inlägg
1 september 2008
Maizer skrev:
MilleN skrev:

Vadå onödigt, så jävla mkt skatt jag (inte mkt) betalar så ska jag fan utnyttja det.
Blacken: kronofogden? Jag måste ju kunna överklaga det?

För det första så har du gjort fel, Betala och var nöjd.
För det andra så måste du betala annars så får du en påminnelse.
Påminnelsen är första och enda varningen, sen blir det fogden.
För det tredje så måste du ändå betala för att kunna överklaga utan påföljder.
(Kan ta ett tag att överklaga och tills dess så hinner du säkerligen få en prick)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

9 108 Inlägg
1 september 2008
Precis, man måste betala innan man överklagar, men har du inget vettigt att överklaga på så faller det ju ändå.

Maizer
1 september 2008
Trådstartare
Jag kan eventuellt ha en orsak till överklagan. Visserligen är reglerna tydliga, max 4h. Jag parkerade på min mormor & morfars parkering så jag borde väl bara kunna yrka på att jag faktiskt var på besök.

9 108 Inlägg
1 september 2008
Maizer skrev:
Jag kan eventuellt ha en orsak till överklagan. Visserligen är reglerna tydliga, max 4h. Jag parkerade på min mormor & morfars parkering så jag borde väl bara kunna yrka på att jag faktiskt var på besök.

Ja i så fall hade jag också överklagat, vet inte vad reglerna säger men står man på en betald parkeringsplats med tillåtelse så ska man väl slippa böter?

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
1 september 2008
beror först på vilket bolag som bötfällt dig, carpark använder sig av tt inkassoföretag i första hand. därefter fogden big_smile

SQ
1 343 Inlägg
1 september 2008
Ellertz skrev:
Numera knäpper dom kort på rutan. Om du inte har en synlig biljett så går det inte att överklaga. Dom har gjort om systemet. ja snittar 4-5 böter per månad så ja vet att de inte går att överklaga utan biljett...

va de gäller de där med rutan så stämmer kanske inte de alla gånger, min kära fader åkte på detta, köpte biljett men den blåste ner på golvet i bilen när han stängde bilen, utan att märka detta givetvis, de räckte med att vi ringde och skickade in biljetten så var de löst..

Ljudnörd!

blacken
1 september 2008
Trådstartare
Maizer skrev:

Om du står på en hyrd p plats med ägarens tillstånd så ska dom inte kunna lappa en. Står du på en p plats med BEGRÄNSAD tid och står längre än tillåtet, så torskar man..
Senast redigerat av blacken (1 september 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
1 september 2008
betala sen överklaga.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök