försäkrings trassel

KiWmasTer
1 september 2008 · 149 Inlägg

nu e det så att en vän till mig har lite krångel med sitt försäkringsbolag.. han skulle backa in sin firma bil med släp in på gården när han råkade backa in i sin privatbils dörrsida, nu e det så att nu efter lagningen så påstår försäkringsbolaget att privatbilens självrisk  e det som gäller, privat bilens självrisk ligger på 5000 kr och släpkärrans självrisk ligger på 1500. för det var ju firmabilens fel med släpkärran som gjorde skadan så då e det la dess självrisk som gäller? alla försäkringarna ligger på länsförsäkringar och det känns som att försäkringsbolaget försöker blåsa min vän o jag e inte expert på det här med försäkringar så jag vet inte vad jag ska göra och jag vet inte om jag har rätt eller fel med det här ämnet, tacksam för svar snabbt mvh Kiwmaster

Volvo V70 "Bsr" (2000)
RobinNilsson
1 september 2008 · 369 Inlägg

Är inte hlr ngn expert men det måste ju vara firmabilens/släpens självrisk som gäller imed att det är dess fel... Ring till ombudsmannen lr vad det heter i din kommun och fråga för jag tror det är en blåsning på gång... hmm   Lycka till! smile

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
KiWmasTer
1 september 2008 · 149 Inlägg

_Robbzon_ skrev:
Är inte hlr ngn expert men det måste ju vara firmabilens/släpens självrisk som gäller imed att det är dess fel... Ring till ombudsmannen lr vad det heter i din kommun och fråga för jag tror det är en blåsning på gång... hmm   Lycka till! smile

ja jag tror ju det ochså för försäkringsbolaget har inte skickat ut vad det skulle kosta... fatta vilken chock vi fick när vi hämtade bilen och det var flera tusen för mycket.. vi lyckades övertala verkstaden att vänta lite med betalningen tills det har löst sig tongue

Volvo V70 "Bsr" (2000)
Hamilton
1 september 2008 · 8 864 Inlägg

Din "vän" är vållande så det är självrisken på hans bil som gäller.

Har svårt att se att en annan självrisk skulle täcka den egna självrisken, aldrig något jag hört talas om.

Senast redigerat av Hamilton (1 september 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang