3126
Sök

Alfa romeo 33

53 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Undrar om alfra romeo 33-87 är bakhjulsdriven eller framhjulsdriven? Någon som har erfarenhet av en sådan? Är det en bra eller dålig bil?

Kalla mig gärna dum, men jag vågar iaf fråga!

Diktator
968 Inlägg
1 september 2008
fått lära mig att alfa romeo bygger bilar som är sämre än medel bilen... blandannat så har vi salt och skit på vägarna, tempratuer som skiljer sig med runt 60 grader varje år.. inte direkt som södra europa har... det har jag att säga om bilmärket...

annars google is your friend

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 september 2008
Alfa håller betydligt bättre än vad ryktet säger. Dock är såpass gamla alfas rätt rostbenägna. Har för mig att den är antingen 4WD eller FWD(?) Enligt denna är den framhjulsdriven iaf (kolla under FF-layout).
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_33_Series
Senast redigerat av Rquired (1 september 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Diktator
968 Inlägg
2 september 2008
polaren har en -02 alfa, den har fan pajjar på mest konstiga ställen, bakdörren losna en dag när han va på väg hem, plåten där fästerna sitter för dörren hade rostat av, aldrig sett något sånt på annan bil, helt sjukt, vatten hade runnit längst dörrstolpen på insidan... sen andra sidan, dörren där brann motorn till fönsterhissen, inte heller hört något sånt förut, kortis... sen AC la av, sen la fläkten av, och det går inte låsa dörrarna heller med dosan längre inte ens med nyckel i dörren, så det är ju tur att dörren lossna så han kan låsa innefrån liksom och kliva ut igen... kanske bara just den bilen, men fan så galet roligt det lät när han berätta det

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 september 2008
Pappas gamla bil, (alfa 156-02) Höll lika bra som en bmw eller volvo de 14k milen vi körde med den iaf. Dvs inte mer än slitsaker som byttes. Kanske bara den bilen också men men smile

Däremot hade den massa tråkiga saker som att hjulhusen var klädda med en matta som hängde ner när den blev blöt, framvagnen gnekade ibland osv. Men inget som påverkade bilens funktion.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök