2844
Sök

Körförbud

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
tja
står i besktingspapprerna av jag får körförbud fredag den 5/8:e med den,innebär det att jag inte får köra den då? eller att jag kan köra det till och med imorrn ?
tacksam för snabba svar !!!!!!!!!!!!

16 197 Inlägg
4 september 2008
de innebär att om ca 15 min så får du inte kör din bil mer än till närmaste bilverksta elle till besiktningsstation.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

744 Inlägg
5 089 Inlägg
4 september 2008
fram till den 5\8 (är inte det augusti btw?) får du inte köra bilen förenns till besiktningen och till och från verkstaden.

\Lindgren

5 089 Inlägg
4 september 2008
evilaudio skrev:
de innebär att om ca 15 min så får du inte kör din bil mer än till närmaste bilverksta elle till besiktningsstation.

bah skriv inte före mig big_smile

\Lindgren

7 100 Inlägg
4 september 2008
rätta mej om jag har fel,men måste man inte ta den på släp då?man får inte alls köra med den!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

744 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
men med tanke på att jag går fordons kan inte jag säga att jag ska till skolan å meka med den ? hade tänkt bara köra den till skolan å hem senar ?

5 089 Inlägg
4 september 2008
bmx skrev:
rätta mej om jag har fel,men måste man inte ta den på släp då?man får inte alls köra med den!

Till och från verkstaden, och till besikning får man köra den
Senast redigerat av FLindgren (4 september 2008)

\Lindgren

16 197 Inlägg
4 september 2008
bmx skrev:

man får köra den till till/från besiktningen elle närmsta bilverksta.. men den måste ju va skattad samt försäkrad.

744 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
evilaudio skrev:

bah skriv inte före mig big_smile

5/9 :e då wink man kan inte alltid lyckas me allt tongue klockan börja faktiskt vara mot eftermiddagen nu så man börja bli trött tongue

5 089 Inlägg
4 september 2008
evilaudio skrev:
bmx skrev:

man får köra den till till/från besiktningen elle närmsta bilverksta.. men den måste ju va skattad samt försäkrad.

jag vann tongue

\Lindgren

744 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
skattad och försäkrad å påställd är den..

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
4 september 2008
Det kan du komma undan med, men det kan även ge böter, beror på hur trovärdig du är, dock har polisen (enligt en kompis som är trafikpolis) fått hårdare press på sig att ta obes/oskatt än tidigare.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

7 100 Inlägg
4 september 2008
FLindgren skrev:
bmx skrev:

Till och från verkstaden, och till besikning får man köra den

aha okej tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

744 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
med tanke på att jag fick 2:or på mina bakbalksbussningar och mitt längstgående bromsrör så tror inte jag att en polis vill lägga sej under å kicka på bussningarna wink tror inte dom flesta här uppe vet vars dom sitter ens haha.

16 197 Inlägg
4 september 2008
discokapten skrev:
Det kan du komma undan med, men det kan även ge böter, beror på hur trovärdig du är, dock har polisen (enligt en kompis som är trafikpolis) fått hårdare press på sig att ta obes/oskatt än tidigare.

man man läser pappret man får hem när bilen "sätts" me körförbud så står de exakt de ja skrev.

260 Inlägg
5 september 2008
Kanske bara något jag fått för mig, men, måste du inte dessutom ha något papper eller så angående en eventuell besiktning för att du ska få köra bilen dit?

350 Inlägg
5 september 2008
lånar tråden lite ^^ har en renault 5a som jag ska besiktiga vilken dag som helst, just nu är den oskattad o oförsäkrad , jag har tänkt att bara ha bilen försäkrad till o från besiktningen alltså endast 1 dag, för sen ska jag ha den ståendes i garaget utan försäkring hade jag tänkt , för att grejja lite me den osv.

så går d att fixa försäkring som gäller 1 dag eller hur gör man enklast o billigast?

hoppas ni förstod! kl e mycke o jag e lite sömnig ^^

16 197 Inlägg
5 september 2008
evil-one skrev:
lånar tråden lite ^^ har en renault 5a som jag ska besiktiga vilken dag som helst, just nu är den oskattad o oförsäkrad , jag har tänkt att bara ha bilen försäkrad till o från besiktningen alltså endast 1 dag, för sen ska jag ha den ståendes i garaget utan försäkring hade jag tänkt , för att grejja lite me den osv.

så går d att fixa försäkring som gäller 1 dag eller hur gör man enklast o billigast?

de e ju bara ringa till nåt bolag å "teckna" en försäkring å sen dagen efter ringer du å säger upp den.

350 Inlägg
5 september 2008
evilaudio skrev:
evil-one skrev:

de e ju bara ringa till nåt bolag å "teckna" en försäkring å sen dagen efter ringer du å säger upp den.

går dom verkligen me på d? blir man inte tvungen att betala för hela månaden ut eller nått ?

Sök