4344
Sök

Import så farligt som vissa säger?

827 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
Tänkte köpa mig en Mercedes elr BMW nu efter ja fått sålt min volvo.
Tänkte importera då.
Men man har ju hört lite härovar att man kan bli lurad när man köper imort att dom kan varit krockade elr tillbaka skruvade mil m.m
Men ja tkr att det kan väl hända i sverige med...elr?
En jobbar kompis till mig har en M5 som han imorterat o han vill helst inte köpa svenskt för han säger att "den svenska vintern sliter på bilarna"
nån som är mer insatt??

DFFL
9 020 Inlägg
6 september 2008
Tyskar är duktiga på att svetsa ihop två bilar.
Oftast så märker du inte ens det själv.

Dock så kan du få en bil som spårar, märker du då inte det förräns du är hemma så...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

526 Inlägg
6 september 2008
Skulle tro att skruvade mätare är mycket vanligt..
Finns en artikel om detta i senaste nummret av ViBilägare.

741 Inlägg
6 september 2008
Är väl ganska vanligt att mätarna är nedskruvade just för att få ett högre värde på bilen! Om du kan kolla upp historiken på bilen från det land du köper den, borde väl vara besiktningspapper därifrån också tycker man!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
6 september 2008
mycket fuffens.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

8 921 Inlägg
6 september 2008
Lite som FireTraXX skriver.
Själv så skippar jag importbilar då historiken är knepig att få bekräftad, kan även gälla Svensksålda men inte lika svåra att kolla upp.

Sedan att dom inte går att föräkra där man vill är ju också ett stort minus.

Fotograf på Tierp iDag

Saab
344 Inlägg
6 september 2008
precis, finns nog mycket fuffens även här i sverige!

markholm
6 september 2008
Ofta är det "svensken" som skruvar mätare när han hämtat bilen i tyskland. Å angående ihopsatta bilar så finns det i sverige också. Gäller i sverige och tyskland och överallt, var vaksam när du köper bil. Bara för att bilen är svensksåld innebär det inte att den är 100%ig.

Jag har haft fyra importerade bilar, tre från tyskland och en från belgien, de har haft bättre skick och varit mer välhållna än många liknande svensksålda jag tittat på.

Jag har träffat på alldeles för många typer som snålat på kvaliteten och hur de tar hand om sin bil, att jag är väldigt skeptisk när jag köper begagnat. Folk som bl a snålar med oljan, köper billigaste mineraloljan och skvätter i sin högprestandabil med bara något år på nacken. :S

Köp från en seriös handlare om du ska köpa från tyskland är mitt råd. Kolla upp bilen noggrant innan köp, köper du i sverige. Gör likadant! Jag tror inte man är mer trygg om man köper bilen i sverige. Men jag köper hellre en tysksåld bil, då tyskarna inte snålar lika mycket på utrustningen och det är ett större utbud av begagnade bilar som intresserar mig.

827 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
Joo skrev:
Är väl ganska vanligt att mätarna är nedskruvade just för att få ett högre värde på bilen! Om du kan kolla upp historiken på bilen från det land du köper den, borde väl vara besiktningspapper därifrån också tycker man!

mmm..man ska nog köpa en bil med så mkt historik som möjligt, jobbar kompisen som köpte en M5 letade skitlänge o har släkt i tyskland som hjälpte han.
Läste nån stans oxå att en kille som hade importerat en bil med full servicebok kolla senare upp boken o då såg han att det inte va till hans bil...troligenn stulen ur en annan bil.

C(^^,)
453 Inlägg
6 september 2008
hade en Firebird 83a som hade full historik! Till och med kvittot från första ägaren när han köpte bilen.
Dock så va ju den en Californien import men same shit smile
Så länge du har mycket historik på bilen så har du inte direkt något att oroa dig över.
alla servicar , osv , allt.
Se till att bilen du köper inte haft allt för många ägare med.
Senast redigerat av HKS (6 september 2008)

Sök