Polisen tog mitt körkort och gav mig 4000 böter !

Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

Hej.. Nu behöver jag lite råd från folket här på garaget vad ja kan göra i min sutiation..

Detta hände för cirka 2 timmar sen..

Jag körde på en raksträcka där det är max hastighet 50 km/h och polisen tog mig med pistolen tongue
Dom gav mig 4000 i böter och drog in mitt körkort. Ja har prövotid på kortet.. Kvar av prövotiden går ut 2009/ 24:e Mars..

Vad kan jag göra åt situationen?? Kan ja göra något åt körkortet för att inte få det indraget eller så ??


Tacksam för alla svar smile

KimVsWorld Mästare
7 september 2008 · 2 947 Inlägg

Har inte en aning men hur fort körde du?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
-Berit- Volvo Freak
7 september 2008 · 98 Inlägg

Du får som sagt böter, en spärrtid och sen får du göra om teoriprov samt uppkörning.

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
FireTraXX DFFL
7 september 2008 · 9 020 Inlägg

Har du kört för fort och de har bevis så är det bara att boka tid för uppskrivning till dagen efter spärrtiden gått ut.

För du får inte det i näven direkt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
epic_mazur
7 september 2008 · 274 Inlägg

Nepp  men du kan väl kanske ringa och prata med dom försäkerhetsskull

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
7 september 2008 · 6 170 Inlägg

Beror väl på, har du skrivit på boten ??

ISF e du la körd såvida du inte kan få din arbetsgivare att klottra ner ett intyg att du behöver kortet till jobbet.

Men allvarligt, på 50-sträckor håller man 50 wink

Vad höll du ?  80-90 ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
-Berit- Volvo Freak
7 september 2008 · 98 Inlägg

Du kan överklaga till länsstyrelsen, men du har prövotid så de e ingen idé.

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
FLindgren
7 september 2008 · 5 089 Inlägg

Överklaga å säga att deras hastighet inte stämmde.. se till att få intyg ifrån när kameran kontrollerades sist.. kompisen klarade sig på det fr något år sen.. han körde 90 på 50 väg. men han klarade sig för att polisens kamera inte var kalliprerad nyligen och att alla peppren på kameran inte var ifyllt riktigt och massa sånt(hanns mamma var advokat så det var säkert någon liten fel hon hittade).
har du ett jobb där du måste ha körtkort kanske din chef kan ge ett intyg att du måste ha det..

Synd är det alltid när sånt händer, men vi vet alla om riskerna när vi sätter oss i en femma, då går det alltid fort ;P

Skrev du på boten? isåfall är det kört ;P

Senast redigerat av FLindgren (7 september 2008)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Marlboroman
7 september 2008 · 8 233 Inlägg

Om du körde så fort att de röck lappen av dig så är det bara att betala och se glad ut. Man får ju göra nåt utlåtande, så du kan ju skriva ner nån snyfthistoria och hoppas. Antar att du skrev på..? I såna fall är det bara att betala böterna och vänta på besked om hur lång spärrtid du får och sen göra nytt teoriprov oxch uppkörning.

Har lyckats med ssamma sak en gång i tiden, men jag klarade mig med "bara" 2000 i böter.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

Jag körde 81kmh på 50 sträcka sad fan asså...

Men ja körde på prövotid.. Kommer dom dra in det 100% och jag måste ta om hela körkortet eller kommer dom liksom spärra det i 3 månader eller liknande så får jag tillbaka det ??

mellowd Drop Shop
7 september 2008 · 926 Inlägg

är ditt körkort ett krav för att du ska kunna utföra ditt jobb kan du med lite tur få behålla det. Annars är det spärrtid och nya prov som gäller smile

alminjo SLK
7 september 2008 · 610 Inlägg

Inte mkt o göra åt utan du kommer bli av med kortet. Du får en spärrtid och sedan får du göra om allt. Tråkigt o höra !!

MrKerm Avstängd
7 september 2008 · 1 557 Inlägg

Om du har erkänt finns det nog inte så mycket att göra hmm
Fasen sevve det va inte kul sad

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

FLindgren skrev:
Överklaga å säga att deras hastighet inte stämmde.. se till att få intyg ifrån när kameran kontrollerades sist.. kompisen klarade sig på det fr något år sen.. han körde 90 på 50 väg. men han klarade sig för att polisens kamera inte var kalliprerad nyligen och att alla peppren på kameran inte var ifyllt riktigt och massa sånt(hanns mamma var advokat så det var säkert någon liten fel hon hittade).
har du ett jobb där du måste ha körtkort kanske din chef kan ge ett intyg att du måste ha det..

Synd är det alltid när sånt händer, men vi vet alla om riskerna när vi sätter oss i en femma, då går det alltid fort ;P

Skrev du på boten? isåfall är det kört ;P

Jo tyvärr så skrev jag på lappen och han hade alla papper på att han hade utbildning och att kameran var kalibrerad idag sad

alminjo SLK
7 september 2008 · 610 Inlägg

Såg precis att du skrev att du körde 81 kmh, dvs du åkte EN kmh över gränsen, så ring och kolla vad du kan göra och säg att du körde MAX 80 kmh och att lasern är felkalibrerad så KANSKE du har tur att de sänker till 70-80 kmh. Då blir det bara böter.

FireTraXX DFFL
7 september 2008 · 9 020 Inlägg

Severin skrev:
Jag körde 81kmh på 50 sträcka sad fan asså...

Men ja körde på prövotid.. Kommer dom dra in det 100% och jag måste ta om hela körkortet eller kommer dom liksom spärra det i 3 månader eller liknande så får jag tillbaka det ??

Eftersom att du har prövotid så är du tillbaks på ruta ett.
Vi som inte har prövotid får tillbaka lappen ifall vi blir av med kortet i max 12 månader.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

FireTraXX skrev:

Severin skrev:
Jag körde 81kmh på 50 sträcka sad fan asså...

Men ja körde på prövotid.. Kommer dom dra in det 100% och jag måste ta om hela körkortet eller kommer dom liksom spärra det i 3 månader eller liknande så får jag tillbaka det ??

Eftersom att du har prövotid så är du tillbaks på ruta ett.
Vi som inte har prövotid får tillbaka lappen ifall vi blir av med kortet i max 12 månader.

Så dvs dom kommer att ta det sad Men dom sa att jag måste erkänna mitt brott :S

FLindgren
7 september 2008 · 5 089 Inlägg

Severin skrev:

FLindgren skrev:
Överklaga å säga att deras hastighet inte stämmde.. se till att få intyg ifrån när kameran kontrollerades sist.. kompisen klarade sig på det fr något år sen.. han körde 90 på 50 väg. men han klarade sig för att polisens kamera inte var kalliprerad nyligen och att alla peppren på kameran inte var ifyllt riktigt och massa sånt(hanns mamma var advokat så det var säkert någon liten fel hon hittade).
har du ett jobb där du måste ha körtkort kanske din chef kan ge ett intyg att du måste ha det..

Synd är det alltid när sånt händer, men vi vet alla om riskerna när vi sätter oss i en femma, då går det alltid fort ;P

Skrev du på boten? isåfall är det kört ;P

Jo tyvärr så skrev jag på lappen och han hade alla papper på att han hade utbildning och att kameran var kalibrerad idag sad

sry mate, bara att vänta på att spärrtiden går ut och göra om hela rubbet igen big_smile
Halkan kan väll inte behövas görs igen iaf?tongue

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
AudiFors
7 september 2008 · 906 Inlägg

Du skulle bara blå nekat, sagt du körde i 75 eller dylikt.

=)
ESTRANDBERG88 Hojmek
7 september 2008 · 748 Inlägg

Severin skrev:
Jag körde 81kmh på 50 sträcka sad fan asså...

Men ja körde på prövotid.. Kommer dom dra in det 100% och jag måste ta om hela körkortet eller kommer dom liksom spärra det i 3 månader eller liknande så får jag tillbaka det ??

tyvärr det är kört, du får göra om allting. Har varit med om det och det hjälper inteett dugg att dra en snyft historia där du beskriver att ditt jobb kräver att du har körkort. Plus att det var på en 50 sträcka..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang