Polisen tog mitt körkort och gav mig 4000 böter !

Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

Diesel_018 skrev:
rekommer att gör inte överklaga domstolen så kan blir dröja långttid med spärrtid!

Skulle gissa 2-4månader spärrtid efter du kan gör igen allt nytt med teoriprov o uppkörning... smile

Men sen när allt är över och ja ska köra upp igen osv.. Dom kanske blir extra hårda o kuggar mig mkt lättare bara för ja förlorat det sad ?

PlumCrazy
7 september 2008 · 881 Inlägg

Severin skrev:

Diesel_018 skrev:
rekommer att gör inte överklaga domstolen så kan blir dröja långttid med spärrtid!

Skulle gissa 2-4månader spärrtid efter du kan gör igen allt nytt med teoriprov o uppkörning... smile

Men sen när allt är över och ja ska köra upp igen osv.. Dom kanske blir extra hårda o kuggar mig mkt lättare bara för ja förlorat det sad ?

Det tvivlar jag på, att dem skulle bli strängare bara för att du förlorat det innan.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Diesel_018
7 september 2008 · 56 Inlägg

Severin skrev:

Diesel_018 skrev:
rekommer att gör inte överklaga domstolen så kan blir dröja långttid med spärrtid!

Skulle gissa 2-4månader spärrtid efter du kan gör igen allt nytt med teoriprov o uppkörning... smile

Men sen när allt är över och ja ska köra upp igen osv.. Dom kanske blir extra hårda o kuggar mig mkt lättare bara för ja förlorat det sad ?

Nej det är inget något skillnad!!

Men jag tycker du ska ring till länstyrlsen och fråga hur läng ska du ha spärrtid!

Sen du får ha en talåmod åka med buss eller cykel smile

pimpad740
7 september 2008 · 812 Inlägg

ingen ide att överklaga om dom visat kalibreringsintyg från samma dag. men hadde dom därimot inte hafft de med sig då skulle du inte skrivit på. men tyvärr så får du nog vänta ett tag till om du har otur.
bätre lycka nästa gång.

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

PlumCrazy skrev:

Severin skrev:

Diesel_018 skrev:
rekommer att gör inte överklaga domstolen så kan blir dröja långttid med spärrtid!

Skulle gissa 2-4månader spärrtid efter du kan gör igen allt nytt med teoriprov o uppkörning... smile

Men sen när allt är över och ja ska köra upp igen osv.. Dom kanske blir extra hårda o kuggar mig mkt lättare bara för ja förlorat det sad ?

Det tvivlar jag på, att dem skulle bli strängare bara för att du förlorat det innan.

Okej, man vet ju aldrig liksom, jag är ju invandrare tongue hahaha Ja vet inte hur dom ser på såna tongue Ja kör inte BMW iaf tongue HAHA !

Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

Är det nån som har råd till mig vad jag kan göra ??? Nåt smart smile

Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

En fråga nu... Nån som vet kanske 100%... Får dom ta mig med laser i mörker ??

Diesel_018
7 september 2008 · 56 Inlägg

Severin skrev:
En fråga nu... Nån som vet kanske 100%... Får dom ta mig med laser i mörker ??

Laser fungera bra med mörker och dålig vädret big_smile

Muttley
7 september 2008 ·

Severin skrev:
Är det nån som har råd till mig vad jag kan göra ??? Nåt smart smile

sluta gråta, har du råd att köra fort har du råd med att betala böterna och därmed att ta dig ett nytt körkort. de låter hårt men över 80 på en 50 väg? ingen har så bråttom om man inte har någon som ska föda eller någon döende i bilen. så ta ditt straff och gå vidare.

Jolle87
7 september 2008 · 1 585 Inlägg

tkd_rille skrev:

Severin skrev:
Är det nån som har råd till mig vad jag kan göra ??? Nåt smart smile

sluta gråta, har du råd att köra fort har du råd med att betala böterna och därmed att ta dig ett nytt körkort. de låter hårt men över 80 på en 50 väg? ingen har så bråttom om man inte har någon som ska föda eller någon döende i bilen. så ta ditt straff och gå vidare.

Håller med, Det är bara till att bita i det sura äpplet och ta lärdom av detta som hänt. Du vet om att du har spärrtid på 2år. Kör lungt dom 2åren sen kan du leka av dig. Även om 80km/h på en 50väg är väldigt mycket enligt mig.. Kan inte va speciellt kul att behöva ta om körkortet men det är sånt man får räkna med när man har en tung höger fot. Att överklaga är nog inte så smart då poliserna nästan alltid får rätt. Vilket leder till att du får betala för advokat osv. Och det kan även bli så att du får längre spärrtid. Vilket kanske inte är så kul. Så det är bara till att åka med dina polare, Ta bussen eller cykla..

NeonX
7 september 2008 ·

sen skall kommas ihåg att de finns 50 sträckor de borde vara 30på, och 50 sträckor som de luuuuuungt kunde vart 70-90 utan några problem, i området där jag bor iaf, jävla skillnad att köra fort i stan/bostadsområden när det är 50 jämt imot vissa vägar här, där i stort sätt alla ligger runt 80, det finns ingen logisk förklaring till satt hastighet, finns gånger jag hade kunnat bli tagen för 110+++ på 50väg, under rätt omständigheter, så va inte för hårda att dömma angående lullande barnfamiljer och annat gulligull, 50 vägar utan hus i närheten finns, och hitentills vet vi inte vart de här va.

Förövrigt skittråkigt att du blev av me kortet, min mardröm. Känndes hårt av dem om de bara va 1km/h från gränsen...

Severin
7 september 2008 · 1 587 Inlägg

NeonX skrev:
sen skall kommas ihåg att de finns 50 sträckor de borde vara 30på, och 50 sträckor som de luuuuuungt kunde vart 70-90 utan några problem, i området där jag bor iaf, jävla skillnad att köra fort i stan/bostadsområden när det är 50 jämt imot vissa vägar här, där i stort sätt alla ligger runt 80, det finns ingen logisk förklaring till satt hastighet, finns gånger jag hade kunnat bli tagen för 110+++ på 50väg, under rätt omständigheter, så va inte för hårda att dömma angående lullande barnfamiljer och annat gulligull, 50 vägar utan hus i närheten finns, och hitentills vet vi inte vart de här va.

Förövrigt skittråkigt att du blev av me kortet, min mardröm. Känndes hårt av dem om de bara va 1km/h från gränsen...

vägen jag körde på, där finns inga hus alls typ.. bara trottoar som folk aldrig går på typ hmm och det finns aldrig så mkt trafik där, bara 14-17 på vardagarna smile

JonasK -.-
7 september 2008 · 383 Inlägg

Severin skrev:
Jag körde 81kmh på 50 sträcka

vad är problemet ????

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
NeonX
7 september 2008 ·

Severin skrev:

NeonX skrev:
sen skall kommas ihåg att de finns 50 sträckor de borde vara 30på, och 50 sträckor som de luuuuuungt kunde vart 70-90 utan några problem, i området där jag bor iaf, jävla skillnad att köra fort i stan/bostadsområden när det är 50 jämt imot vissa vägar här, där i stort sätt alla ligger runt 80, det finns ingen logisk förklaring till satt hastighet, finns gånger jag hade kunnat bli tagen för 110+++ på 50väg, under rätt omständigheter, så va inte för hårda att dömma angående lullande barnfamiljer och annat gulligull, 50 vägar utan hus i närheten finns, och hitentills vet vi inte vart de här va.

Förövrigt skittråkigt att du blev av me kortet, min mardröm. Känndes hårt av dem om de bara va 1km/h från gränsen...

vägen jag körde på, där finns inga hus alls typ.. bara trottoar som folk aldrig går på typ hmm och det finns aldrig så mkt trafik där, bara 14-17 på vardagarna smile

Se, fattar inte varför nån här skulle negga äver en sånn sak, enligt mig totalt oförstående hur man kan sätta sig imot ditt "betende", förstår att polisen gör sitt jobb, förstår att dom tog dig. Men folks reaktioner här.... roll wtf, vi kör alla för fort, och så länge det inte är bland folk/hus/skolor/dagis/barn så gör det oss knappast till sämmre människor, eller?

Som sagt, beklagar att de hände...

Muttley
7 september 2008 ·

Severin skrev:

NeonX skrev:
sen skall kommas ihåg att de finns 50 sträckor de borde vara 30på, och 50 sträckor som de luuuuuungt kunde vart 70-90 utan några problem, i området där jag bor iaf, jävla skillnad att köra fort i stan/bostadsområden när det är 50 jämt imot vissa vägar här, där i stort sätt alla ligger runt 80, det finns ingen logisk förklaring till satt hastighet, finns gånger jag hade kunnat bli tagen för 110+++ på 50väg, under rätt omständigheter, så va inte för hårda att dömma angående lullande barnfamiljer och annat gulligull, 50 vägar utan hus i närheten finns, och hitentills vet vi inte vart de här va.

Förövrigt skittråkigt att du blev av me kortet, min mardröm. Känndes hårt av dem om de bara va 1km/h från gränsen...

vägen jag körde på, där finns inga hus alls typ.. bara trottoar som folk aldrig går på typ hmm och det finns aldrig så mkt trafik där, bara 14-17 på vardagarna smile

men ditt problem var att du såg en sådan här skylt  http://www.harryda.se/images/18.1978611 … -skylt.jpg  men du totalt sket i skylten och körde 31 km/h för fort ändå.  så då kvittar de så om du är i sahara med 20 mil till närmsta människa och civilisation, står de så på skylten ska du inte överstiga hastigheten heller.
därmed tror jag vi är klara med diskussionen då du kommer torska på de vad du än överklagar på då du sade att de hade kalibrerat radarn samma dag och du har skrivit på och allting. 

så de enda som händer nu är att betala och va glad.

PlumCrazy
7 september 2008 · 881 Inlägg

Severin skrev:

PlumCrazy skrev:

Severin skrev:
Men sen när allt är över och ja ska köra upp igen osv.. Dom kanske blir extra hårda o kuggar mig mkt lättare bara för ja förlorat det sad ?

Det tvivlar jag på, att dem skulle bli strängare bara för att du förlorat det innan.

Okej, man vet ju aldrig liksom, jag är ju invandrare tongue hahaha Ja vet inte hur dom ser på såna tongue Ja kör inte BMW iaf tongue HAHA !

Skulle dem se annorlunda på dig bara för att du är invandrare är det ju något fel på läraren enligt min mening. smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Nastydevil
7 september 2008 · 136 Inlägg

Jag blev av med mitt kk A,B + 12500 i böter, finns inte en chans att jag ska vänta 1 år o sen få en prövotid på ex antal år. dom är totalt syftlösa...

$$$
Opelmadness German cars, quality and beyond
7 september 2008 · 8 197 Inlägg

Om jag inte minns fel så är det 20 km/h över 30 och 50 km/h. Och 30 över på övriga, högre hastigheter.
Och när du nu hade pövotid så åker körkortet i polisens soptunna, så det är nog bara att bita ihop och bereda för att ta nytt.
Grattis...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
7 september 2008 · 8 197 Inlägg

Severin skrev:

NeonX skrev:
sen skall kommas ihåg att de finns 50 sträckor de borde vara 30på, och 50 sträckor som de luuuuuungt kunde vart 70-90 utan några problem, i området där jag bor iaf, jävla skillnad att köra fort i stan/bostadsområden när det är 50 jämt imot vissa vägar här, där i stort sätt alla ligger runt 80, det finns ingen logisk förklaring till satt hastighet, finns gånger jag hade kunnat bli tagen för 110+++ på 50väg, under rätt omständigheter, så va inte för hårda att dömma angående lullande barnfamiljer och annat gulligull, 50 vägar utan hus i närheten finns, och hitentills vet vi inte vart de här va.

Förövrigt skittråkigt att du blev av me kortet, min mardröm. Känndes hårt av dem om de bara va 1km/h från gränsen...

vägen jag körde på, där finns inga hus alls typ.. bara trottoar som folk aldrig går på typ hmm och det finns aldrig så mkt trafik där, bara 14-17 på vardagarna smile

Spelar ingen roll. 50 km/h är 50 km/h oavsett tidpunkt..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
FireTraXX DFFL
7 september 2008 · 9 020 Inlägg

Nastydevil skrev:
Jag blev av med mitt kk A,B + 12500 i böter, finns inte en chans att jag ska vänta 1 år o sen få en prövotid på ex antal år. dom är totalt syftlösa...

Har du kört så fort så att kortet försvunnit i mer än 12 månader så får du ta om det och därmed ny prövotid.
Du är totalt "syftlös".

Irmscher Vectra skrev:
Om jag inte minns fel så är det 20 km/h över 30 och 50 km/h. Och 30 över på övriga, högre hastigheter.
Och när du nu hade pövotid så åker körkortet i polisens soptunna, så det är nog bara att bita ihop och bereda för att ta nytt.
Grattis...

21 över på 30-väg.
31 över på 40-väg och uppåt.

(Jag ringde trafikpolisen för ett tag sen.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang