Fråga Ang Tatuering

PAIN
10 april 2009 · 2 103 Inlägg

Bjare skrev:
Jag har också diverse allergier och grymt överkänslig.
Ritar jag med en bläckpenna på mig så svullnar linjerna upp.

Även tatuerad, jag var svullen i några veckor samt så ville det inte riktigt läka.
Men sen löste allt sig med tiden men jag måste säga att det kliade något enormt!

Idag är allt normalt, men om jag rör vid tatueringen så börjar den Fortfarande klia.
Drar jag med naglarna rakt över den engång så är hela tatueringen svullen, igen.

3år efter även.

vanligt bläck penna innehåller cobolt ..det som gör den blåa färgen.....det gör att du reagerar på bläcket wink

cobolt är även det förbjudet att använda i tatueringsfärg sedan 2 år tillbaka.
då du gjorde din för ca 3 år sedan ...*kan* det vara så att bla den svarta färgen som användes vid tatueringen tex konturlinjer,skuggning eller ren färg ha innehållit cobolt.

med andra ord du har en allergi mot cobolt vilket inte är ovanligt idag..bla därför den förbjöds för 2 år sedan.

tyvärr finns inget man kan göra för att få bort det...har man fått en allergi så har man den.

så säger det igen...kolla upp eran tatuerare samt vad som är tillåtet och inte *innan* ni sätter er under nålen.
//Mvh Matte house of pain tattoo

Bjare
11 april 2009 · 945 Inlägg

PAIN skrev:

Bjare skrev:
Jag har också diverse allergier och grymt överkänslig.
Ritar jag med en bläckpenna på mig så svullnar linjerna upp.

Även tatuerad, jag var svullen i några veckor samt så ville det inte riktigt läka.
Men sen löste allt sig med tiden men jag måste säga att det kliade något enormt!

Idag är allt normalt, men om jag rör vid tatueringen så börjar den Fortfarande klia.
Drar jag med naglarna rakt över den engång så är hela tatueringen svullen, igen.

3år efter även.

vanligt bläck penna innehåller cobolt ..det som gör den blåa färgen.....det gör att du reagerar på bläcket wink

cobolt är även det förbjudet att använda i tatueringsfärg sedan 2 år tillbaka.
då du gjorde din för ca 3 år sedan ...*kan* det vara så att bla den svarta färgen som användes vid tatueringen tex konturlinjer,skuggning eller ren färg ha innehållit cobolt.

med andra ord du har en allergi mot cobolt vilket inte är ovanligt idag..bla därför den förbjöds för 2 år sedan.

tyvärr finns inget man kan göra för att få bort det...har man fått en allergi så har man den.

så säger det igen...kolla upp eran tatuerare samt vad som är tillåtet och inte *innan* ni sätter er under nålen.
//Mvh Matte house of pain tattoo

osthyvel säger dom kan vara en lösning eller vad säger du?? roll haha..  *ironi*

Finns massor utav medel idag för att "trolla" bort sina tatueringar.
Ett sådant är en slags salva som man smörjer, cirkus 7mån helt beroende på..
Tydligen ska den suddas ut lite efterhand, ser nästan blekt ut. Efter en behandling är den helt väck.

Undrar hur detta fungerar egentligen!
Enligt bilder ifrån företaget så syns absolut inget efteråt.
Men jag är väldigt tveksam ..

Läs: Anledningen till att just En ska bort är Inte pga allergi.

Företag: http://sv.profade.com/?gclid=CIOgpamt55kCFYQ-3godpFFMRw

En spontan synpunkt ifrån er, bullshit eller inte?

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
FireTraXX DFFL
11 april 2009 · 9 020 Inlägg

Bjare skrev:
osthyvel säger dom kan vara en lösning eller vad säger du?? roll haha..  *ironi*

Finns massor utav medel idag för att "trolla" bort sina tatueringar.
Ett sådant är en slags salva som man smörjer, cirkus 7mån helt beroende på..
Tydligen ska den suddas ut lite efterhand, ser nästan blekt ut. Efter en behandling är den helt väck.

Undrar hur detta fungerar egentligen!
Enligt bilder ifrån företaget så syns absolut inget efteråt.
Men jag är väldigt tveksam ..

Läs: Anledningen till att just En ska bort är Inte pga allergi.

Företag: http://sv.profade.com/?gclid=CIOgpamt55kCFYQ-3godpFFMRw

En spontan synpunkt ifrån er, bullshit eller inte?

Hemsidan ser ut som något från tv-shop.
Sen tror inte jag att en salva kan dra ut bläcken från 4mm hud...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
PAIN
11 april 2009 · 2 103 Inlägg

allt sånt e ren crap !!   laser e det ända som fungerar men e ju inte det heller riskfritt.

men som jag sa ...även om man tar bort sin tattoo så har man sin allergi kvar sad  detta kommer från säker källa när vi tatuerare kontirnuerligt går på seminarium med läkare å hälsoskydd.

//Mvh Matte house of pain

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang