hur skall jag sänka min 745?

matte_deg
8 september 2008 · 5 Inlägg

hur och hur mkt skall jag sänka min 745gl? skall hälst gå igeom besiktning;P

steifan DR!FTT3KN!K3R
8 september 2008 · 10 427 Inlägg

Köpa fyra fjädrar som är kortare och hårdare än original, som du senare monterar wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Chaos
8 september 2008 · 32 Inlägg

jag kapade 1.5varv fram på mina å de gick igenom.. men då har vi problemet med bakfjädrarna, dom kan du inte kapa nånting typ förräns dom icke blir godkända.. men då gör du så att du kapar dom så mycket bak som du tycker verkar ok å sedan sätter du en avgasklämma runt skålen å fjädern bak så dom sitter kvar i bakaxeln.. vissa besiktningsmän gillar de inte men här gick de bra iafl smile de e ju värt ett försök

Blomsterberg plattsättare!
8 september 2008 · 804 Inlägg

Chaos skrev:
jag kapade 1.5varv fram på mina å de gick igenom.. men då har vi problemet med bakfjädrarna, dom kan du inte kapa nånting typ förräns dom icke blir godkända.. men då gör du så att du kapar dom så mycket bak som du tycker verkar ok å sedan sätter du en avgasklämma runt skålen å fjädern bak så dom sitter kvar i bakaxeln.. vissa besiktningsmän gillar de inte men här gick de bra iafl smile de e ju värt ett försök

varför hålla på med sådant klabb när det finns att köpa?

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
discokapten Kapten på disco!
8 september 2008 · 1 729 Inlägg

För att det är billigare?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Chaos
8 september 2008 · 32 Inlägg

Blomsterberg skrev:

Chaos skrev:
jag kapade 1.5varv fram på mina å de gick igenom.. men då har vi problemet med bakfjädrarna, dom kan du inte kapa nånting typ förräns dom icke blir godkända.. men då gör du så att du kapar dom så mycket bak som du tycker verkar ok å sedan sätter du en avgasklämma runt skålen å fjädern bak så dom sitter kvar i bakaxeln.. vissa besiktningsmän gillar de inte men här gick de bra iafl smile de e ju värt ett försök

varför hålla på med sådant klabb när det finns att köpa?

För att det är dyrt! tongue blir inte så mö stummare heller egentligen om du kapar så lite

epapower
8 september 2008 · 593 Inlägg

kapa är en bra o billig lösning, är man seriös och vill ha lite komfort får du köpa sänkfjädrar.. kapar man org. blir bilen ganska stum/stötig imed få fjädervarv= kort fjädringsväg..

Få igenom bes. är inga problem med kapat, se bara till att fästa fjädrarna i nederkant med slangklämmor.. har kapat på massa bilar o aldrig vart ngt gnäll på bes. DOCK HAR JA ALLTID satt fast fjädrarna..

kolla gemotorsport, typ 1700kr för komplett 40mm fjädersats annars, det är nog det bästa..

lycka till

Blomsterberg plattsättare!
8 september 2008 · 804 Inlägg

Chaos skrev:

Blomsterberg skrev:

Chaos skrev:
jag kapade 1.5varv fram på mina å de gick igenom.. men då har vi problemet med bakfjädrarna, dom kan du inte kapa nånting typ förräns dom icke blir godkända.. men då gör du så att du kapar dom så mycket bak som du tycker verkar ok å sedan sätter du en avgasklämma runt skålen å fjädern bak så dom sitter kvar i bakaxeln.. vissa besiktningsmän gillar de inte men här gick de bra iafl smile de e ju värt ett försök

varför hålla på med sådant klabb när det finns att köpa?

För att det är dyrt! tongue blir inte så mö stummare heller egentligen om du kapar så lite

köp dämpare med då.. onödigt enligt mig att kapa fjädrar när det finns rediga grejer att köpa.. besik. gillar inte kapade fjädrar och det förstår jag dom är ju inte lika pålitliga som köpta precis och har man inte råd med sänkningsfjädrar så kan det sitta orginal.

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
discokapten Kapten på disco!
8 september 2008 · 1 729 Inlägg

SBP säger inget om man sätter fast dom, om man inte har noll i fjädringsväg. Bland det första jag gör när jag köper en volvo är att ta 2,5 varv fram om 2 bak, bra mycket äckligare att köra dom okapade.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Turbo_Erik
8 september 2008 · 526 Inlägg

Var nära att få en 2:a på en slangklämma på sbp..

Smiley Legitimerad Lamphållare
8 september 2008 · 369 Inlägg

Ta bort fjädrarna o sen stelsvetsar du den, då kommer den vara låg och gå som en gokart... iaf där det e slät asfalt big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
R_fused There is no replacement for displacement
9 september 2008 · 630 Inlägg

Smiley skrev:
Ta bort fjädrarna o sen stelsvetsar du den, då kommer den vara låg och gå som en gokart... iaf där det e slät asfalt big_smile

Blir ju en roligare utmaning att lyckas att inte stutsa av vägen sen med:D

Aga_Diff Bärs!
9 september 2008 · 3 456 Inlägg

Blomsterberg skrev:

Chaos skrev:
jag kapade 1.5varv fram på mina å de gick igenom.. men då har vi problemet med bakfjädrarna, dom kan du inte kapa nånting typ förräns dom icke blir godkända.. men då gör du så att du kapar dom så mycket bak som du tycker verkar ok å sedan sätter du en avgasklämma runt skålen å fjädern bak så dom sitter kvar i bakaxeln.. vissa besiktningsmän gillar de inte men här gick de bra iafl smile de e ju värt ett försök

varför hålla på med sådant klabb när det finns att köpa?

För att det inte blir lågt nog! wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
bmx
9 september 2008 · 7 100 Inlägg

dom sa inget om min 745:a!
och den var fan kapad 3 varv,typ en halv dec från motorn till marken,plus att fjädrarna inte ens satt fast i skålen bak tongue

dock så var den så när jag köpte den!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Chaos
11 september 2008 · 32 Inlägg

Aga_Diff skrev:

Blomsterberg skrev:

Chaos skrev:
jag kapade 1.5varv fram på mina å de gick igenom.. men då har vi problemet med bakfjädrarna, dom kan du inte kapa nånting typ förräns dom icke blir godkända.. men då gör du så att du kapar dom så mycket bak som du tycker verkar ok å sedan sätter du en avgasklämma runt skålen å fjädern bak så dom sitter kvar i bakaxeln.. vissa besiktningsmän gillar de inte men här gick de bra iafl smile de e ju värt ett försök

varför hålla på med sådant klabb när det finns att köpa?

För att det inte blir lågt nog! wink

Där har du också en poäng tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang