5405
Sök

4WD till RWD, vad säger SFRO?

2 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Tjena!

Har en liten fundering ang. omregistrering till ombyggt fordon!

Vad skulle SFRO säga om man bygger om en bil från 4wd till rwd?
Har mailat den "lokale" sfro mannen men inte fått ett riktigt svar. (tror inte han förstod min fråga riktigt då han sade att det inte gick att regga en framhjulsdriven bil till bakhjulsdriven)

Självklart håller jag med honom och anser att bygget skulle bli för omfattande att det skulle klassas som amatörbyggt, men då kardantunnel redan sitter där så tycker man det borde vara en annan sak!

Det som skall göras är följande isådanna fall: 4wd kaross (nämner inte märket ännu men den är stor:) ), upphängning från en rwd bilmodell större, motor från saab och låda från opel..

Bromsar m.m. kommer att finnas så man får stopp på den! smile

Någon som har en liten hint om detta? tips? kan ta närmare specifikationer via pm om det är någon som kan svara ang. reggningen!

Väl mött!
Senast redigerat av Depazza (9 september 2008)

5 089 Inlägg
8 september 2008
Det borde väll bara att kunna regga dom som ombyggt fordon. är ju bara att ta reda på alla regler där och bygga efter det. självklart går dte ju att besikta den, gäller bara att veta hur ;P Jag har inte länken men alla regler för ett ombyggt fordon finns någonstanns på internet. och någon nisse sitter nog på länken, kommer nog upp:P

\Lindgren

KHRacing
8 september 2008
INga problem direkt - bara du bygger med hjärnan o inte med gasfoten så att säga .

seriösa bromsar & allt det som hör till. & hydraulisk handbroms är godkänd på Amatörbyggt fordon.

Som jämförelse så skal min EVO reggas som OMBYGGT FORDON inom kort.

med flyttad ratt & RWD behövdes inget annat för SFRO´s del.

2 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Dansken- skrev:
Är inte där en hel del Ford Sierra Cosworth som har blivit ombyggd från 4WD till RWD, för att det mesta i drivlinan rasar om man har mycket mos i en 4WD Cosworth, eller är jag helt ute och cykla där?

Tycker jag känner igen det du säger.. men cossien fanns oxå som RWD (rätta mig om jag har fel) så de blir ju lättare att regga den då!

Det som denna tanke kommer att använda sig av är en helt olik drivlina från orginal.. ren kaross med upphängning från en annan bil, motor från en tredje och låda från en fjärde.
Senast redigerat av Depazza (8 september 2008)

Sök