Ursäkta om jag lånar tråden lite... Men hur fasen är det med Pioneers basar egentligen? Jag kan få tag på liknande
http://www.pioneer.se/se/products/25/13 … index.html för lite lägre pris. Dock osäker på om jag bara kan få tag på en eller fler, men utgå från att det blir bara en.
Hur skulle den stå sig? Vad behöver man för slutsteg? Vilket ohm-antal ska man ha? Har inget steg sen innan, har kört grymma original Golf framhögtalare..

Har ingen som helst aning om vad dessa basar presterar eller kräver då jag är helt grön inom bilstereo, men har insett att det inte är så pjåkigt med lite fräs i billjudet.
Om nån vill fråga så lyssnar jag på ytterst lite dunka dunka som Antiloop plus dancemusik från ungefär mitten av 90-talet som Haddaway, Maxx och andra goa grejer. Sen har vi vad jag lyssnar mest på, metal från helvetet. Musik som inte är så bas-specifikt mixad men i vilken man märker av en del bas om man har bra grejer och ställer in dem rätt.
Vore lite kul att veta hur Pioneer-basar beter sig... Kan även få lite prisreducering på JVC tror jag.
Tack på förhand! /Fredrik
Senast redigerat av Lagasse (14 september 2008)
Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!