2840
Sök

Vilken bas är bäst, rappast, spelar högst?

1 062 Inlägg
10 september 2008
TT-Avant skrev:
wildboy_87_ skrev:
[ mds basar e riktigt bra om ni visste till va många mds tillverkar sina basar åt typ åt ett 30tal andra märken så att säga att dem e skit å köpa ett "annat" märke kan ju fortfarande vara samma bas;)

MDS tillverkar INTE några basar själva..men de kanske köper basar som har tillverkats till ett 30 tal andra, alltså No Name basar..

jag vet bara att det stog i deras katalog för ett par år sen

Team Björkeryd

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 september 2008
wildboy_87_ skrev:
TT-Avant skrev:
wildboy_87_ skrev:
[ mds basar e riktigt bra om ni visste till va många mds tillverkar sina basar åt typ åt ett 30tal andra märken så att säga att dem e skit å köpa ett "annat" märke kan ju fortfarande vara samma bas;)

MDS tillverkar INTE några basar själva..men de kanske köper basar som har tillverkats till ett 30 tal andra, alltså No Name basar..

jag vet bara att det stog i deras katalog för ett par år sen

Och fallit offer för deras propagandamaskin ja big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

vw in my heart!
161 Inlägg
10 september 2008
pioneer basarna som kille ovanför rek e skit bra!
jag har två st 10" i min corrado och jag spelar fylt tillräckligt fast jag har dyrare vers men har en kompis som har två 12" och dom spela skit skit bra!
mycket bra "nybörjar bas"

VW Passat 1,8T -00
vw bubbla 1500 113 lim -67

284 Inlägg
10 september 2008
har spelat 141,9 db i bastryck  mätt med musik med mina 2 st mds dynamic 12 or med 1200 rms  i min golf 2 a.   lät jävligt bra tycker jag .   säger inte att dem e bra  men säger inte att dem är dåliga heller

14 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
igen..
Jag sitter faktiskt redan på två stycken JBL CS12:or som sitter i en sluten låda.. hur står sig de element som ni har listat här mot en CS12a?
http://www.jbl.com/car/products/product … mp;ser=CSS
Senast redigerat av ronneback (10 september 2008)

1 062 Inlägg
11 september 2008
tillräckligt för att du ska bli nöjd tror jag men dock tror jag dem skulle spela högre i en portad llåda

Team Björkeryd

14 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
wildboy_87_ skrev:
tillräckligt för att du ska bli nöjd tror jag men dock tror jag dem skulle spela högre i en portad llåda

jasså!? varför då? smile hur ser du det? smile

Indrivare/torped
149 Inlägg
14 september 2008
Ursäkta om jag lånar tråden lite... Men hur fasen är det med Pioneers basar egentligen? Jag kan få tag på liknande http://www.pioneer.se/se/products/25/13 … index.html för lite lägre pris. Dock osäker på om jag bara kan få tag på en eller fler, men utgå från att det blir bara en.
Hur skulle den stå sig? Vad behöver man för slutsteg? Vilket ohm-antal ska man ha? Har inget steg sen innan, har kört grymma original Golf framhögtalare.. tongue Har ingen som helst aning om vad dessa basar presterar eller kräver då jag är helt grön inom bilstereo, men har insett att det inte är så pjåkigt med lite fräs i billjudet.
Om nån vill fråga så lyssnar jag på ytterst lite dunka dunka som Antiloop plus dancemusik från ungefär mitten av 90-talet som Haddaway, Maxx och andra goa grejer. Sen har vi vad jag lyssnar mest på, metal från helvetet. Musik som inte är så bas-specifikt mixad men i vilken man märker av en del bas om man har bra grejer och ställer in dem rätt.
Vore lite kul att veta hur Pioneer-basar beter sig... Kan även få lite prisreducering på JVC tror jag.

Tack på förhand! /Fredrik
Senast redigerat av Lagasse (14 september 2008)

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

Sök