Försäkringsbolaget ser dej, även här!

Karlzzon Bil och MC guru
9 september 2008 · 272 Inlägg

Dom har inget regnummer. På bilderna syns inget sådant. I texten står inget sådant. Det va därför jag undrade om dom kunde sniffat upp honom genom ip-adressen?

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
Hamilton
9 september 2008 · 8 864 Inlägg

Karlzzon skrev:

Turbo_Erik skrev:
Har bara halvförsäkring.
Men om jag skulle ha hel och jag var i din kompis sits,
så skulle jag nu i efterhand ha tagit bort infon innan jag anmälde skadan till bolaget smile

Grabben, Du är grym! Nu har du fattat precis på pricken varför jag la in denna tråden här...vi måste lära av andras misstag smile

Se bara att du gör det i mycket god tid, sidorna ligger cachade rätt länge....

Fotograf på tierpidag.se
torpis Forummoderator
9 september 2008 · 10 572 Inlägg

262turbo skrev:
det är något att tänka på före man säger att bilen kraschades på bana i forumet...

eller när flickvännen lägger upp bilder på killens bil utan han vet om... kan bli dyrt...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Klaesson
9 september 2008 · 399 Inlägg

ok. men detta låter helt sjukt. han borde inte kunna fällas? Det som står på Garaget behöver ju inte vara sant? dom jobbar med mycket "TUNT" Matrial tycker jag. Hoppas din polare klarar sig.

VOLVO for life
torpis Forummoderator
9 september 2008 · 10 572 Inlägg

Klaesson skrev:
dom jobbar med mycket "TUNT" Matrial tycker jag. Hoppas din polare klarar sig.

Ytterligare "smart drag" att skylta med det öppet på samma sida som bolaget snokar på.... virrpannor

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Turbo_Erik
9 september 2008 · 526 Inlägg

Hamilton skrev:

Karlzzon skrev:

Turbo_Erik skrev:
Har bara halvförsäkring.
Men om jag skulle ha hel och jag var i din kompis sits,
så skulle jag nu i efterhand ha tagit bort infon innan jag anmälde skadan till bolaget smile

Grabben, Du är grym! Nu har du fattat precis på pricken varför jag la in denna tråden här...vi måste lära av andras misstag smile

Se bara att du gör det i mycket god tid, sidorna ligger cachade rätt länge....

Jag tänkte på den infon som jag har på min sida..
Har man skrytit om sin trimmade bil i 100 forumstrådar så blir det ju klart svårare att hitta dom.

Wasaki
9 september 2008 · 291 Inlägg

torpis skrev:

Klaesson skrev:
dom jobbar med mycket "TUNT" Matrial tycker jag. Hoppas din polare klarar sig.

Ytterligare "smart drag" att skylta med det öppet på samma sida som bolaget snokar på.... virrpannor

roll

v50sport
9 september 2008 · 230 Inlägg

Hur kan dom verkligen bevisa att bilen dom hittat här på garaget.org är han då? ...om man nu skulle skugga över reg nr så borde det väl inte vara någon fara egentligen?

för det finns ju fler bilar av en och samma modell (om man nu inte har en riktigt ovanlig bil) smile

Men sen kommer man väl till det då att den kanske är "one of a kind" alltså har t.ex. en motivlack som ingen annan har...men samtidigt, skulle det stå här att den e trimmad osv, men dom inte kan se det när dom har bilen inne på verkstan, hur kan dom då få det som ett "argument" mot honom?

Låter i mina ögon väldigt konstigt och kanske ett "one of a kind fall" detta ;-)

Men hoppas det löser sig för din polare iaf!

Karlzzon Bil och MC guru
9 september 2008 · 272 Inlägg

Jag har fått PM om att det hänt flera. så nu vet vi att det inte är ett isolerat fall

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
azid Det som inte dödar gör ont
9 september 2008 · 2 668 Inlägg

haha jaja men kan dom neka på grund av misstankte så ska man nog ta på sig finbyxorna när man åker in för att teckna försäk....

2slow
Hamilton
9 september 2008 · 8 864 Inlägg

Turbo_Erik skrev:

Hamilton skrev:

Karlzzon skrev:

Grabben, Du är grym! Nu har du fattat precis på pricken varför jag la in denna tråden här...vi måste lära av andras misstag smile

Se bara att du gör det i mycket god tid, sidorna ligger cachade rätt länge....

Jag tänkte på den infon som jag har på min sida..
Har man skrytit om sin trimmade bil i 100 forumstrådar så blir det ju klart svårare att hitta dom.

Nja..nu tänker ju inte vi på samma sak. Det är lättare än man tror att hitta gammal info på nätet även om du "raderar" dina inlägg,bara man vet hur man gör.

Fotograf på tierpidag.se
LazerHawke
9 september 2008 · 1 268 Inlägg

jävla mög detta att försäkringsbolagen ska snoka??

finns ju dom som inte chippar för effektens skull oxå utan för att få ner bränslekostnaden smile

Karlzzon Bil och MC guru
9 september 2008 · 272 Inlägg

Då kan jag passa på att förtydliga att eftersom det tydligen hänt flera av garagets medlemmar så vet ju inte bolaget vilken bil vi pratar om. Men det e klart att dom kan få gissa om dom tycker det är roligt.
Dessutom är det ju inte ägaren till bilen som skriver utan jag...å jag kan ju omöjligt veta vad försäkringsbolaget eller polisen sitter på för info.  Eller var dom söker den. Eller varför.

Jag la den här tråden som ett tips till andra så att dom inte går på samma mina.....nån kan väl vara glad för det iallafall...å dom som inte är glada för det kan väl...tja, dra åt....

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
LazerHawke
9 september 2008 · 1 268 Inlägg

Hamilton skrev:

Turbo_Erik skrev:

Hamilton skrev:

Se bara att du gör det i mycket god tid, sidorna ligger cachade rätt länge....

Jag tänkte på den infon som jag har på min sida..
Har man skrytit om sin trimmade bil i 100 forumstrådar så blir det ju klart svårare att hitta dom.

Nja..nu tänker ju inte vi på samma sak. Det är lättare än man tror att hitta gammal info på nätet även om du "raderar" dina inlägg,bara man vet hur man gör.

lätt googla med räcker du skriver ett ord så kan du få upp träffar som kommer härifrån

Decibel
9 september 2008 · 2 911 Inlägg

Det är inte bara försäkringsbolag som surfar här.
Skatteverket är rätt friska besökare också.

FreddeK
9 september 2008 ·

Decibel skrev:
Det är inte bara försäkringsbolag som surfar här.
Skatteverket är rätt friska besökare också.

dina polare har jag hört? big_smile

klart dom gör allt för att kunna sätta dit folk och perfekt ställe att spana på då...

CarpeDiem German Engineering
9 september 2008 · 9 081 Inlägg

Oj, här är nåt nytt att tänka på.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Turbo_Erik
9 september 2008 · 526 Inlägg

Kom att tänka på dessa trådar som handlar om försäkringar.
Där det är många som skriver, "Bilen står skriven på mamma" mm

Vet ej om Bolagen forskar i det, men en grej att tänka på kanske..

Karlzzon Bil och MC guru
9 september 2008 · 272 Inlägg

Tror att vi måste skärpa till oss lite. Men var å en väljer ju själv, detta var bara ett exempel som man kanske kan ha i bakhuvudet när man skriver sin skadeanmälan :9

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
Hamilton
9 september 2008 · 8 864 Inlägg

Decibel skrev:
Det är inte bara försäkringsbolag som surfar här.
Skatteverket är rätt friska besökare också.

Kronofogden är nr2 på listan.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang