Rubriken kanske är lite otydlig, men i alla fall, jag har ett par gamla pioneer 6.5" koaxialer med separata delningsfilter. Basen i högtalarna är jävligt skön, men de högre frekvenserna är ibland förskräckligt skrikiga från den lilla diskanten!
Nu till min fråga: Kan man koppla ur diskanten från koaxialerna (det är som sagt lösa delningsfilter så det är bara att dra ur diskanten i så fall) och köra vidare med ett par andra nya diskanter? Är det möjligt utan att pajja ex stereo, delningsfilter osv?