7070
Sök

Nån som lämnat in bilen för sån här under redsbehandling?

332 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Har fått reda på att det finn ett ställe i Hallstahammar (Dinitrolcenter) som gör proffsiga underredsbehandligar på bilar o inte med underredsmassa tydligen:S utan det är något annat som är ännu bättre;P Då spolar dom rent bilen under o sen får den stå kvar där en hel dag o torka sen sprutar dom på den där massan under hela bilen och in i balkar osv sen nästa dag får man hämta bilen... ska tydligen va as bra o dom använder sig av proffs grejer=) Ungefär 4 tusen kronor kostar det och massan kan aldrig försvinna o sen är det efterkontroller som ingår i priset;P Funderar på o lägga ut en sån behandling på min betta då den är mkt fin under och vill fortsätta ha den rostfri under ;P o nu när vintern o allt vägsalt kommer oxå usch sad

Nån som gjort en sån här elr en liknande behanling på sin bil ? ;P va tycke ni isåfall;P

1 072 Inlägg
11 september 2008
Jag har dinitrol behandlat min bil! Dock va priset på kvittor 8k! Och minns jag inte helt fel så kostar tuffcoat (eller vad det heter) 8k fortfarande! Prisvärt helt klart då det garanterat sitter 8år och slår man ut priset dvs 1000:- år så är det inte mycket. Jag har även rivit under min bil och i dörrsidor så de har verkligen sprutat vax överallt!

Besserwisser
263 Inlägg
11 september 2008
Jag har också funderat på detta, men luktar "vaxet" och hur länge ungefär? Vill inte riskera att få nybilsdoften utbytt till något mer illaluktande. tongue

332 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Då tror jag fan ja ska kosta på mej de;P

Hitta sidan föresste ifall nån är intresserad??tongue    http://www.dinitrolcenter.se/page.php?8
Senast redigerat av HBB (11 september 2008)

911 Inlägg
11 september 2008
Ingen aning, jag skulle göra det själv idag , men avbröt då det var för skitigt under hehe smile måste göra rent lite först tongue

nackdelen med underredsmassa är att det blir så kletit när man ska mecka sen, ush !  dock värt det i det stora hela.

pic up the phone, wazzzaaa

SKÅNING
1 215 Inlägg
11 september 2008
finns många varianter av rostskydd men dinitrol tycker jag också är det bästa

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

332 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Men det där va tydligen ingen vanlig kletig rostskydds massa haha så det blir nog inte så svårt o meka ändå ska du se ;P men jag vet inte har inte sätt vad det är för massa än ;P men hellre lite extra jobb o meka under bilen  än o få massa rost =P

Sök