Och originalmätarna då förstås.. Och så har jag en stor mätare som talar om när det går för fort, om jag kör fel, om temperaturen i kupén bör justeras, om stereon spelar för högt, vart jag ska åka, vart jag ska parkera mm. mm.. Den kallas sambo och sitter ganska ofta inkopplad i stolen bredvid mig.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Och originalmätarna då förstås.. Och så har jag en stor mätare som talar om när det går för fort, om jag kör fel, om temperaturen i kupén bör justeras, om stereon spelar för högt, vart jag ska åka, vart jag ska parkera mm. mm.. Den kallas sambo och sitter ganska ofta inkopplad i stolen bredvid mig.
Ja, den har förmågan att spontant koppla ur sig själv ur bilen och följa med mig vart jag än går. Och då fortsätter att ge mig information om hur jag ska bete mig. Jag vet hur kopplingschemat ser ut för permanent bortkoppling, men intrumentets avkomma kommer då att belasta mitt lönekonto i 15 år.
Senast redigerat av Gulmun (13 september 2008)
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Dock är väl den rätt lätt att montera bort....?
???
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Ja, den har förmågan att spontant koppla ur sig själv ur bilen och följa med mig vart jag än går. Och då fortsätter att ge mig information om hur jag ska bete mig. Jag vet hur kopplingschemat ser ut för permanent bortkoppling, men intrumentets avkomma kommer då att belasta mitt lönekonto i 15 år.
Bästa jag har läst på länge, Tack för morgonens skratt!
har ingen bensinmätare, men dock ett siktrör på tanken :-)
Skall montera: BTR mätare (bensintryck) oljetemp bakaxel oljetemp vinkelväxel (mellandiffen) oljetemp växellåda bensintemp (monteras på returslangen från fuelrail)
Eventuellt: oljetemp före oljekylare oljetemp efter oljekylare
Många mätare blir det. Du skall ju hinna läsa av alla samtidigt som du driftar? Klart befogat att mäta, men varför inte logga i sprutet istället och analysera efter varje "repa"
Sen tycker jag du glömt det viktigaste, bredbandslambda. Jag har bara LTM samt WBL synligt i cockpit, resten loggar jag i sprutet. (utöver original instrumenthus)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-