Update 4/12Tjenare
I veckan har jag varit iväg på konferens med jobbet så jag har inte haft möjlighet att vara i garaget fullt så mkt denna veckan

men i fredags drog jag till garaget och meckade bort bromsarna som jag fick sålda:) gott med de pengarna inför månadens mat inköp, sedan drog jag iväg och hämtade en hel drös med delar från Dennis i mantorp för en bra peng. några viktiga komponenter inköpta här

men nu till lite bilder o så :
![http://www.gatbilar.se/galleries/489/3/4edbded54883c.JPG]()
Som sagt så drog jag och bengtsson upp till mantorp för att köpa lite grejjer från Dennis (denta190) som kör den vita 190an med 5100 på sidan, gott med fler som förstår att 190an lirar fint med drifting

Jag åkte dit för lådan och bakbromsarna men fick med en massa reservgrejjer till bakvagnen då han själv har bytt till en e30 bakvagn med m5 diff då han har ganska bra mycket mer mos än mig

tackar som fan för dessa goa grejjerna. vill även passa på att tacka bengtsson (kofoten) för att jag kunde låna din bil och för sällskapet!
![http://www.gatbilar.se/galleries/296/3/4edbde64a170a.JPG]()
En BMW 525tds zf låda som är omsvetsad till min motor, ska tåla en bit över 500 hk vad jag har förstått:) duger helt klart till mina effekt mål
![http://www.gatbilar.se/galleries/676/3/4edbdea077d6c.JPG]()
En uppsättning bakbromsar från en mercedes 500, aluminiumok som är väldigt mycket lättare än de ser ut kan jag säga

behöver stora bakbromsar för att kryckan ska vara lätt att använda.
![http://www.gatbilar.se/galleries/593/3/4edbddef016b9.JPG]()
drog sedan till garaget idag för att pilla lite och eftersom tagge stog o höll på med motorstativ så tänkte jag att det var väl lika bra o göra bytet mellan motorerna nu också

men tänkte att jag slänger in motorn lite kvikt o ser hur mycket utrymme jag har med den nya motorn
![http://www.gatbilar.se/galleries/577/3/4edbdc9d7bfe3.JPG]()
Hängde ner motorn på 2.6ans motorfästen och den satte sig fin fint

![http://www.gatbilar.se/galleries/566/3/4edbdcdc82b44.JPG]()
De stumma fina motorbussningarna fortsätter sin triumffyllda karriär
![http://www.gatbilar.se/galleries/603/3/4edbde304d198.JPG]()
AMG var ordet

kan säga att detta insuget gjorde sjukt mycket för utrymmet där kompressorn kommer hamna, fanns ganska gott om utrymme nu

![http://www.gatbilar.se/galleries/72/3/4edbdd815c3c6.JPG]()
Såhär är då tanken att kompressorn ska sitta
![http://www.gatbilar.se/galleries/850/3/4edbdd111ea6e.JPG]()
fanns mer utrymme än jag räknat med mellan kompressor trycksidan och rambenen, skönt att det är mer utrymme än man tänkt för en gångs skull

![http://www.gatbilar.se/galleries/764/3/4edbdd444aec9.JPG]()
Ska bli skönt o börja pilla med ett gott fäste snart

![http://www.gatbilar.se/galleries/131/3/4edbdc5f1ef9b.JPG]()
Sedan ur med motorn igen och lyfta ur den gamla motorn ur stativet och sedan hänga upp 3.6an i stativet, kan säga att det kändes sådär o hänga upp den i stativet då den är så lång och att denna även har 24v toppen men de gick fint

![http://www.gatbilar.se/galleries/826/3/4edbdbf5370e1.JPG]()
Här kommer det inte vara lika luftigt länge till, hoppas på att få till ett fäste till kompressorn nu under december månad det är målet iaf

![http://www.gatbilar.se/galleries/108/3/4edbdf1b1553a.JPG]()
Den gamla motorn får nu ligga på sidan och vila ihop med den nya lådan i väntan på att jag ska bestämma mig för att köra besiktnings motor eller ej. återstår att se ju längre vintern går

Så detta var dagens arbete, vi hörs imorgon igen då jag hoppas på att börja plocka lite med motorn på stativet

så vi hörs imorgon
ha det gött
mvh stångberg