Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
kom tillbaka från skidresan i morses kl 4 efter att ha kört 65 mil i stortsett nonstop
gött att va hemma iaf, så jag han packa bilen osv för flytten som sker imorgon så ja har plockat ihop mina verktyg nu, o delarna jag har osv har jag packat ner o de e klart. nu ska bara släpet hämtas imorgon så ska jag lasta bilen o dra vidare
bilen som den står nu, är grymt sugen på att komma igång med bygget nu. kmr säkert mkt updates under nästa vecka
de va allt för nu, imorgon drar vi asså ner bilen till gbg
ska bli gött att bli en medlem av evolution garage
idag var det dags att flytta ner bilen till evolution garage här i göteborg, här kommer lite snabba bilder från dagen
Mercan utkörd och påväg upp på släpet, hade ingen luft i högerbak som ni kanske ser, de e pyspunka som jag måste fixa på nått sätt.
det var inte spec mkt att spela på, när bilen skulle upp men det gick bra gillar denna bilden
mercan på vägen ner ja åkte min brukis ner bakom för att hålla koll läggmärke till regnumret på kärran ;D passar bra för de e ett nice ASS;)
Ekipaget vi åkte med ner farsans nya bil och min merca på släp, mkt finare änså här blir det inte här på bilden e vi framme vid garaget och ska precis lasta av
det var allt för idag, bilen står på sin plats i garaget nu och jag har fått tillgång till garaget, så imorgon efter jobbet ska jag förbi o fixa o dona lite i garaget. ska åka o köpa lite verktyg imorgon också är tanken
va fasen, har din merca feber smittat av sig på fardin också!?! eller var det kanske tvärtom från början?? Kul att du kan komma igång nu iaf! Lycka till
va fasen, har din merca feber smittat av sig på fardin också!?! eller var det kanske tvärtom från början?? Kul att du kan komma igång nu iaf! Lycka till
från början var det faktiskt farsan som tipsa mig om att kika på mercedes o nu efter ett tag så har han fattat att de e merca som gäller
idag så bar det iväg till biltema efter jobbet för att köpa verktyg jag behöver samt lite andra saker som garagehora, rullande stol, domkraft o pallbockar sen en hel del verktyg då
mercan på sin plats i garaget ganska lagom plats verkar vara sjukt klockrent det här garaget får jag säga
bollade lite ideer med de nya garage polarna, o de ser ut att ändra sig lite i planerna är möjligt iaf. får se
packade upp alla verktyg o sen tog jag o mekade ca en timme, började med att ta bort ljusen, fronten o lite små saker bara forsätta nu o ha motorn i stativet till nästa vecka
de nya verktygen plus lite gammalt ofc, köpte denna väskan tkte den va ganska så smidig;) känns för övrigt ur gött att komma igång o meka igen
så idag småstarta jag, och imorgon ska jag dit igen känner att ja e sugen på att meka som bara fan
idag så bar det iväg till garaget efter jobbet, igår hann jag inte med nått då jag jobbade till kl 9. o idag hade ja också övertid så ja kom inte iväg förrens vid 7 till garaget.
men iaf lite fick jag gjort
Började dagen med att ställa upp bilen på pallbockar o sedan ta bort hjulen. och sedan tog ja o monterade ihop mitt motorstativ så ja slapp ha det liggandes i baksätet på bilen;)
Demonterade sedan hasplasten, kylet, expansionkärlet, alla slangar och spolarvätskebehållaren m.m.
Så här ser de ut för tillfället, imorgon tänkte jag börja lossa el m.m får se hur långt jag kommer. målet e iaf att lyfta motor i helgen
Sakerna som e demonterade, min egna lilla hylla som jag har en massa grejjer i
Inredningen i nuläget, inga dörrsidor eller baksäte, har ju som tidigare nämt sålt detta. blir hardcore racing verkar det som så inte gör mkt i cupen framöver mer än bur osv
ska in bur här o de ska bli underbart att ha snyggt som fan o säkert
Lite av bilarna som e sällskap i garaget nu för tillfället
det var allt för idag, imorgon hoppas jag på att kunna komma till garaget tidigare och få mer saker gjorda
Megasquirt Bygga eget plenum eller dylikt Montera en Eaton M62 kompressor bygga 3" efter grenrören 9000ic dubbla elfläktar återcirkulerande dump grövre bensin pump progressiv btr
sedan är tanken att jag ska ha isär botten kontrollera lagrena högglans polera stakarna samt vikta in allt balensera veven.
om det med botten blir av återstår att se, får undersöka skicket lite först.