Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
fan va SWEEET hur många hk blir det med den kompen??
Tackar så mkt hur mycket häst är svårt att säga beror ju på hur mkt jag gör med resten av motorn. men till detta året tror jag inte att 350 är svårt att få ut
KHracing skrev:
Varför inte loosa hela ABS-grejjen så tappar du samtidigt minst 15-20kg smile
Tackar så mkt hur mycket häst är svårt att säga beror ju på hur mkt jag gör med resten av motorn. men till detta året tror jag inte att 350 är svårt att få ut
KHracing skrev:
för att bilen kommer att besiktigas
mvh stångberg
Står ingenstans i dina reghandlingar att du har ABS , kan ju vara som på en RS-EVO, ingen ABS
bara måla lampglaset svart & ta bort glödlampan te den. jag har tagit bortt allt ang abs på min evo, t.o.m kransarna ute vid hjulen. Ingen besiktningsman i sverige hade märkt det.
KHracing skrev:
för att bilen kommer att besiktigas
mvh stångberg
Står ingenstans i dina reghandlingar att du har ABS , kan ju vara som på en RS-EVO, ingen ABS
bara måla lampglaset svart & ta bort glödlampan te den. jag har tagit bortt allt ang abs på min evo, t.o.m kransarna ute vid hjulen. Ingen besiktningsman i sverige hade märkt det.
står det inte nånstans att man har abs? det måste väl va specat nånstans?
Min EVO är iofs en import, men det stod inget i papprena till den iaf. finsn ingen som helst möjlighet att SBB hade märkt att du tagit bort det iaf.. de lär nog ha mera att anmärka på på kompressorn :-9
Min EVO är iofs en import, men det stod inget i papprena till den iaf. finsn ingen som helst möjlighet att SBB hade märkt att du tagit bort det iaf.. de lär nog ha mera att anmärka på på kompressorn :-9
mja de kan ju va skillnad, men de borde väl märka att man tar bort en stor låda som sitter synligt samt att jag tar bort 3 st givare och en styrlåda ?
kompressorn är bara att ta bort 3 bult o lite slangar
igår blev det inget mek då ja hade lite att stå i. men idag så begav jag mig te garaget efter att ja lättat mig själv me ca 2-3 kilo när jag var o klippte mig ^^. känns så iaf har snålat me klippningen pga projektbilen :Dhaha
aja de som blev gjort idag då:
Rensade bort lite kabelhållare samt kablar och tömde sedan bromssystemet på bromsvätska. detta för att jag ska flytta absenheten till ett mer avskilt(dolt ställe)
behöver lossa alla anslutningar på absboxen, men dessa verkar inte vilja ge med sig så lätt. så ja har behandlat dom väl med rostlösning och ska köpa nån sorts fast nyckel som kanske passar bättre för sådant. nått tips?
Lossade de sista kontakterna på säkrings dosan, och tog bort avrinnings kanalen. behöver göra en ordentlig rengörning och slipa ner o lacka i hela motorrummet
börjat riva ur allt som har med vakuum att göra i bilen förutom broms förstärkarn. tog bort kontakterna och slangarna i fram dörrarna. hann inte med de bakre idag.
idag blev det lite gjort i garaget, blev till att ta bort bromssystemet samt en sväng till biltema och köpa en gummi hammare o en dunk spolarvätska
klippte av alla bromsrören vid absboxen för att kunna få på en hylsa på bromsnipplarna, och då lossnade de ganska så lätt. skulle köpt nya på biltema idag men de kommer inte in förrens om 3-4 veckor så de får nog vänta lite eller så köper ja nån annanstans.
lossade bromsservot också, detta gör att jag kan fräscha upp på de bromservot och plåten bakom bromsservot.
Gjorde en snabbtvätt av motorrummet och får säga att det blev ganska fräscht bara efter lite skrubbande. så imorgon tänkte jag sätta på fälgarna o putta ut bilen för att köra högtryckstvätten i motorrummet. sedan ska jag börja slipa ner det.
idag så fortsatte jag med ta ur vakuumsystemet och just nu är det centrallåset som åkte ur
efter lite pill fick jag ur alla vakuumslangar som går in i dörrarna,
Nu är jag vid vakumpumpen om man säger så, så det är dags att ta bort matningen till pumpen och följa slangen bak i bagageluckan. men har en massa skit i bagaget nu så de får vänta:P
Kapade bort absbox hållaren, eftersom jag behöver ha kvar den. var ganska trixigt att komma åt. men de va grymt mycket smidigare med en sån pneumatisk än en eldriven. även fast den var mindre så vare svårt att komma åt
fick bort den intakt som jag ville för jag ska flytta denna till batterilådan om man säger så. då är den inte lika mkt ivägen
det var allt för idag, imorgon så måste ja fixa lite saker innan de blir garaget.
idag och igår blev det en del gjort med motorrummet slipade ner skarvar samt karosserichitt så de blir lite snyggare lack. eftersom jag har bestämt mig för att köra samma lack i motorutrymmet som på utsidan
såhär blev det efter lite slipande, dock en hel del kvar men ska köpa lite grövre papper imorgon och slipa ordentligt sedan lägga rostskydd och sedan slipgrund.
andra sidan förberedd för att svetsa igen hålen och sedan slipa ner de så de blir jämt o snyggt
samlade ihop de som jag har tagit ur bilen nu. blev en del eller va säger ni?^^
var garagedag idag, så många som mekade och de e ju aldrig fel mkt roligare när de e många som håller på fast ja får säga att slipningen ja håller på med nu e dö trist ^^
de va allt för idag, nu bäre av till garaget fest hörs imorgon
både igår och idag så har jag varit i garaget och slipat, har inte tagit några kort då ja inte vill tråka ut er med bilder där man inte ser så gör mkt skillnad kmr bilder när ja har slipat klart motorutrymmet tror jag. jag e grymt osugen på slipningen men ja intalar mig själv : NO pain NO Gain
så de e bara att bita i de sura äpplet o skynda på för det gör att jag kan börja med det roliga snabbare
ska ringa finess imorgon iaf och prata med dom angående bur till bilen
Grymt att se detta, löööv it Men som jag säkert sagt förut så tycker jag att ett par mindra fälgar hade gjort sej väl på bilen
tackar så mkt
personligen gillar jag stuket me fälgarna riktigt mkt, men ja tror stuket skulle bli klockrent med djupa 17"are men hittar inga goa för ett bra pris ...