Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
som tur är så är sparco sprint stolarna möjliga att bulta fast underifrån, så vi gjorde plattjärn och drog stolen underifrån. blev ganska bra, återstår bara att bygga bakrefästena sedan men de kan man ju göra med buren i
idag har det inte hänt så jätte mkt då de har varit mycket mätande samt varit iväg o hjälpt littlejohn att köpa sig en mercedes 190 kan de bli mer fint?
framsträvorna är uppmåttade och inslipade mot huvudbågen, har dock lite pill kvar på den högra när de gäller inslipning
kommer bli fint de här är så jävla snyggt med bur alltså
lagom nära astolpen ligger den nu efter en del mekande
kommer bli fett när man ser krysstaget i mitten sen
de va de som gjordes idag, nu ska jag hem o fixa lite hemma o laga mat. sedan bär de iväg på race, de e alltid en go motivationskick
idag blev det fortsatt mek med buren, dock blev de inte mer än ca 6 timmar i garaget pga de blev sent i går samt att lägenheten behövde städas osv. är ju aldrig hemma så de hinns ju inte med annars
fönsterstaget sitter i nu efter en del pill blev fin fint
kort utifrån igen har dessutom punktat upp framsträvorna och "fönsterstaget" så nu håller det sig på plats
har slipat in ena dörrsträvan också
såhär är inslipningarna gjorda iaf gjorde det först med slipstift men sedan testade jag lamellskiva på vinkelkapen och de gick ju uppenbarligen kanon så de blir de hundra gånger snabbare
har märkt upp platserna för driftingbilarna i garaget, av nån anledning hitta jag ett par i min bagagelucka ;D
de va allt för idag, imorgon blir det fortsatt slipning och montering av buren, så vi hörs imorgon