Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
iförrgår kväll blev det en del små mek och införskaffande av en kärra då vi var i värmland och hämtade en soffgrupp till garaget på lördagen, så det är därför inget blev gjort igår. men idag blev det några timmar i garaget och nu har de hänt lite iaf
dörr strävan på högersida är också inslipad o klar nu, tar jädrigt lång tid att få dessa bra
inslipningen är dugligt bra iaf, ska plana ner den lite snyggare innan svetsningen sen bara
känner att jag slackar som fan och nu är det fane me dags att ta tag i det här ordentligt, ja skulle kunna vara hundra gånger mer effektiv på dagarna och nu är de fan dags att de blir så
mdn idag blev det dåligt me effektiv tid, men detta är dagens skörd, måttade in och kapade hål för att börja kunna måtta in rören o få de i rätt vinkel på sidan mot huvudbågen först.
stagen som kommer gå från huvudbågen och rakt bak, har börjat slipa in det ena iaf, men de e lite pill med dessa också
annars så kom min catchtank idag, så den var jag också och hämtade ut så imorgon blire andra bullar då ska de hända grejjer
idag fortsatte jag med buren, fick hjälp av lampan och de rullade på fint. jag la i en högre växel som jag tänkte så det är bra. här är vad som hände idag
Baksträvorna inslipade och punktade,
bältesstaget inslipat och punktat
mmm bur är så nice börjar likna nått nu
buren är nu urtagen ur bilen igen och maskerad där som jag ska svetsa den, så nu ska den lackas inne på paintworx imorgon o så kanske jag kan börja helsvetsa den imorgon
ne ja ska inte svetsa själv, de blir en duktig svetsare som ska göra det sedan är inte mina fogar som dina bring, de tål mer än tejp;D
Jao du kan väl få vara tejp master, själv så är jag bättre på att svettsa än å tejpa Men varför inte röd bur så det syns och du ska ju köra lite röda detaljer i motorn också
Senast redigerat av Evolution_6SiC6 (30 april 2010)
ne ja ska inte svetsa själv, de blir en duktig svetsare som ska göra det sedan är inte mina fogar som dina bring, de tål mer än tejp;D
Jao du kan väl få vara tejp master, själv så är jag bättre på att svettsa än å tejpa Men varför inte röd bur så det syns och du ska ju köra lite röda detaljer i motorn också