Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
har hänt lite smått de senaste dagarna, har varit o maskerat buren hos paintworx och de har nu lackat den, det blev en mörkgråsilver ungefär samma som originallacken. dock lades det matt klarlack på framsträvorna samt den över rutan för att slippa reflektioner. sedan vanlig klarlack på de andra
idag blev de inte mkt gjort då ja har sprungit som en idiot o letat efter en nyckel jag behöver hitta, återstår att se om den hittas...
de e läget just nu, hoppas kunna börja svetsningen av buren imorgon iaf.
idag blev de garaget direkt efter jobbet, påbörjade maskeringen av buren igen för att kunna skydda den från svetsskvätt osv när man gör svetsnignen. skyddar väl lite dock så dog kameran typ direkt, men här kommer iallafall en av bilderna
blev sedan asfaltsmatteskrapande eftersom släckaren är slut så kan jag inte fortsätta med det goa sättet, men detta går väl sakta men säkert, så nu har jag iaf rensat så pass att det ska gå o svetsa dit plattan
sedan täntke jag bjudit på en bild där man ser lacken på buren men som sagt dog kameran så de kommer först imorgon
skrapade bort nästan allt av den resterande asfaltsmattan idag med hjälp av abbe och en iaktagande emil som såg till att göra tidspressen påmind ^^. bra med lite pepp iofs ;D
abbe fånga mig på kort när jag slipade kanterna runt hålet som är gjort för plattorna, knixig arbetsposition
sedan hann vi med att punkta upp en av plattorna iaf, dock har vi probs me svetsen abbe ska ställa in den imorgon.
de va läget iddag, lite dåligt me humör från min sida idag. har sovit för lite så nu ska jag sova direkt
nu har mekveckan börjat och här kommer en snabb update, behöver sömn
gjorde plåt rent runt alla ställen där som plattor ska fästas i golvet. tog sin tid men de blev väl helt okej , inte vackert men funktionsdugligt
elektrolytbad startat på de oken som jag ska byta till, får se hur detta blir när det är klart
Mercan står o hänger me sulorna, den måste komma ner på marken snarast
sedan när svetsgasen tog slut så blev de dagss att pilla med annat då vi inte kunde fixa gas idag, men imorgon så kan vi få tag i de igen så jag och falk tog tag i att laga våran startergran har lite pill kvar men vi ska nog lösat
idag blev det heldag i garaget, dock så var ju gasen slut och inget sätt att få tag på ny. så först kl 8 på kvällen fick vi tag i det och han la fixa i ca 2 timmar innan mangan skulle hem. men de funkade ju helt klart lite annat blev gjort också:)
i väntan på gasen så tog jag tag i att köra ner intercoolern i våran renorex bad, tar smutsen fint efter ett antal timmar detta är före jag la ner den
intercoolern efter badet, blev helt okej, tog la ca 5timmar ingen ansträning bara en sköjlning och av borstning
i elektrolys badet händer det grejjer, låter de stå en dag till sen får vi se reslutatet
några täckplåtar för grenrören, samt katten osv. ett dygn i baljan så ser de ut som nya, lite slipning och sen på med värmebeständig lack så har vi fina grejjer sen
när sedan gas kunde hämtas så tog mangan tag i att punkta dit plattorna medans jag tog och slipade framssträvorna i nederkant så de passar mot plattan på govlet,
sedan passade vi in huvudbågen och sedan framsträvorna punktade de mot huvudbågen, sedan punktade vi upp staget över rutan, sedan lossa vi h-bågen från framsträvorna lutade ner framsträvorna och helsvetsa runt det övrestaget. sedan hanns det inte med mkt mer, här har jag zinkat svetsen och även maskerat innan som ni ser imorgon på dagen blir det mer svetsende gjort utav mig, ska öva mig på plattorna så får vi se vart jag hamnar annars får jag vänta på att mangan eller abbe slutar
alles för idag , kommer ta garaget vid 9 imorgon hörs imorgon
Vilken motivation du måste ha som orkar hålla på som du gör.. mkt strångt gjort av dig, tappa inte gnistan bara, skulle bli som smått tokig om man inte får se hur d här slutar..
Pertan the one!
-Det första en vis man tänker är det sista en dum jävel gör!
Vilken motivation du måste ha som orkar hålla på som du gör.. mkt strångt gjort av dig, tappa inte gnistan bara, skulle bli som smått tokig om man inte får se hur d här slutar..
tackar ja motivation till att få klart bilen är extremt stor fysisk energi börjar tvina ibland men de e bara ligga i want it so bad vettu