Update 29/7Bilen har hållt ihop fint utan problem den senaste tiden också, har kört vårgårda helgen efter mantorp samt en gång till som beskrivs här i updaten. finns väl inte speciellt mycket att säga förutom att bilen tål mycket skit med tanke på hur jag har behandlat den under sommaren

tyskt gjutjärn är fint!
![http://www.gatbilar.se/galleries/324/3/4e327a4c96abf.JPG]()
Inför dom eventsen som har varit har det blivit mycket däckkrängning, vi har turen att en bekant har en däckmaskin vi får låna för en slant

besparar oss mycket pengar då däcken går åt ordentligt

![http://www.gatbilar.se/galleries/203/3/4e327a2ae3531.JPG]()
Så nu när man håller på o kränger så lär man sig det också vilket gör det lättare om man nu skaffar sig en egen till nästa säsong;)Tagge och peder hjälper till o kränger däck inför vårgårda drifting, förra helgen.
![http://www.gatbilar.se/galleries/323/3/4e327a6704135.JPG]()
När däcken var påkrängda och färdiga så hade jag meckat ihop bilen och bara skulle ta en leksväng som jag brukar och då la jag av några sladdar och någon burnout och när jag kom tillbaka till garaget så började det pissa vatten, då hade kylet sagt upp sig och börjat läcka mellan några kylrader.
![http://www.gatbilar.se/galleries/138/3/4e327a83cc21a.JPG]()
Aja skit också tänkte jag, men bestämde mig att jag tar chansen att byta till ett större kyl då jag inte lär hitta ett 2.6 kyl. så jag drog till skroten dagen efter och hämtade mig ett W124 300te 24v kyl, ganska mycket mer bastant kyl som både är högre och tjockare. krävde lite modifikationer för att få det på plats;)
![http://www.gatbilar.se/galleries/988/3/4e327a126aaed.JPG]()
Som ni ser på bilden har jag sänkt hela fästet förkylaren ner med ca 1 dm, rätt mycket kylarea nu:) gott det!
![http://www.gatbilar.se/galleries/977/3/4e3279f936c9e.JPG]()
Bilen är allt ganska låg:)
![http://www.gatbilar.se/galleries/692/3/4e3279d816439.JPG]()
Ser hård ut utan front

![http://www.gatbilar.se/galleries/10/3/4e3279bf02940.JPG]()
Mums!

men efter testrundorna med kylet upptäckte jag att det läckte lite i en slanganslutning och skulle då ta bort den slangen och kika, då hade hela anslutningen gått av... och detta var dagen innan det var dags att köra. så jag fick med hjälp av jigab tag i ett helt nytt 300a kyl, så jag slog till så nu sitter det ett sprillans nytt kyl på bilen, har dock inga bilder på detta tyvärr. men de känns rätt skönt att ha det

Bilen blev klar till vårgårda och vi drog iväg för att ha roligt här är lite bilder och film ifrån vårgårda:)
![http://www.gatbilar.se/galleries/893/3/4e327e824b5fd.jpg]()
Bild av Johan Rossander från denna vårgårda körningen;)
![http://www.gatbilar.se/galleries/37/3/4e327e83bc594.jpg]()
Bild av Johan Rossander

såhär mycket rök borde det vara bakom bilen mesta dels av tiden:D
[video]http://vimeo.com/26836087[/video]
[youtube]http://vimeo.com/26836087[/youtube]
http://vimeo.com/26836087[video]http://www.garaget.org/video/107712[/video]
Riktigt kul event med mycket körning och mycket lärorikt:) men effektbristen gör sig påmind i mellertid vilket suger så tankarna började växa...
![http://www.gatbilar.se/galleries/936/3/4e32799f765f6.JPG]()
När det hade gått några dagar efter vårgårda bestämde jag mig att nu får det vara nog nu är det dags att få sig lite mer effekt. börjar tröttna hårt på att bli stoppad av effekten hela tiden när man driftar, så jag bestämde mig för att lyfta ur motorn för att fixa fast kompressorn nu.
![http://www.gatbilar.se/galleries/169/3/4e3279833c174.JPG]()
Sagt och gjort, jag fick hjälp av victor och richie med att lyfta ur motorn som vi gjorde på ca 3 timmar i ganska lungt tempo

ganska skönt när allt är smidigt uppbyggt för att få ur motorn:)
![http://www.gatbilar.se/galleries/105/3/4e327964228c6.JPG]()
Motorrummet har klarat sig fint trots all tortyr den har fått utstå under de senaste månaderna

![http://www.gatbilar.se/galleries/897/3/4e327948c910d.JPG]()
Motorn ser också fin ut , lite smutsig men inget speciellt

skönt att grejjerna håller sig fräscha

![http://www.gatbilar.se/galleries/926/3/4e327a9b77363.JPG]()
NU ska dessa 2 sammanfogas på ett bra sätt så jag kan få höra motorn med ett ylande under huven

Så just nu står bilen med motorn utanför och jag ska pilla med lite grejjer som har blivit snabbmekade under events osv samt fixa mig ett fäste till kompressorn och komma fram till hur min setup ska bli med kompressorn har en hel del tankar jag måste ventilera med lite kunnigt folk innan jag går vidare

ska uppdatera mer frekvent från och med nu

ha det gott så länge
mvh stångberg