Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
CarpeDiem skrev: Du jobbar på bra, Stångberg Fortsätt i denna takt, så blir den klar sakta men säkert
Tackar;) körde den igår så kmr update idag:)
opA skrev:
HPaddict skrev: Jasså se där ja var du bara o kika in eller?
Ni ska skära upp min huv ! Måste bara få i ordning ett bättre luftfilter som hamnar där de ska skäras
Okok de hörde ja talas om ja;)
Nissee skrev: kan det inte vara en smart grej att kunna justera gapet mellan triggern å hjulet:)? bara en tanke:)
Alla trigger fästen ja har gjort gör jag i stål så man kan slå till den me hammaren några gånger för o justera avståndet;) det brukar fungera bra för då behöver man inte va orolig för att de ska vibrera loss;)
om du nu portat såpass mycket på grenröret, glöm inte svetsa ett varv på yttersidan annars är det lätt att du får sprickor vid höga temperaturer, been there, done that
Twins skrev: om du nu portat såpass mycket på grenröret, glöm inte svetsa ett varv på yttersidan annars är det lätt att du får sprickor vid höga temperaturer, been there, done that
tackar för tipset men jag tog mest på flänsen och inte på svetsen som redan innan är rätt tilltagen
CarpeDiem skrev: Låter bra det, Stångberg Ser fram emot update
Här kommer en film när jag tar en test vända me bilen efter att fått ihop motorn och allt igen, nu fick ja allt o funka med remmar osv men då explodera en kylarslang istället;) trots att detta var en stålrings förstärkt historia så detta får byggas om till rör istället för slang
i filmen så bjuder ja min polares morsa på en åktur, vilket hon uppskattade enormt:) nu har hon mer förståelse för varför vi håller på med va vi göra
Här kommer en film när jag tar en test vända me bilen efter att fått ihop motorn och allt igen, nu fick ja allt o funka med remmar osv men då explodera en kylarslang istället;) trots att detta var en stålrings förstärkt historia så detta får byggas om till rör istället för slang
i filmen så bjuder ja min polares morsa på en åktur, vilket hon uppskattade enormt:) nu har hon mer förståelse för varför vi håller på med va vi göra
jag hade kört på tjocka silikonslagar istället, ståltråds spunna slangar brukar alltid spricka och det pga att ståltråden som är lindad i själva slangen blir såpas varm att dem smälter slangen och ja då spricker den, dock kan det vara en helt annan slang jag snackar om. Aja vilket som, bara att köpa nytt och hoppas att det håller bättre
tja sjukfin bygge, har dock inte sett allt och är sjuksugen på en 190e
men har lite frågor, jag vill ha den som en nybörjare driftbil och undrar vad jag behöver göra för att få den att gå på båda vägen och "banan", folk säger att jag ska plocka ut inredningen men vad tycker besiktningen om det? samma sak med svetsad diff
Halloj Mårten Antar att du vill ha klippen från brodals-kvällen efter det misslyckade OSR meetet ? Jag och tvillingbrorsan har haft 1000 saker att göra då vi har flyttat runt i lokalen och byggt om lite. Men vi skall försöka få det Två-pelar lyften är även den såld men känner ett par killar som tydligen säljer sin ifall ni är intresserade utav en.
Såg annars att ni åkte bort med bilen får en eller två dagar sedan (den stod på en trailer) är det racingdags igen ?
Här har jag missat o svara på en massa, jag tackar för alla era positiva kommentarer
Det är alltid lika gött o få höra att andra gillar bilen
"NTCRS" Tackar! jodå bilen kom in på rullarna till slut men de blev tyvärr för varma insugstemperaturer för att de skulle gå att mappa, men med ett tillägg av en ic så var de urvägen skulle uppskatta effekten till ca 400-450 nu
"The Galant" inredningen behöver inte slängas ut, det hjälper helt klart om du har dåligt med effekt men oftast hjälper de mer att fixa en fastare fjädring och köra svetsdiffat eller lamelldiffat, sedan utgå därifrån och efter ett tag så kommer begäret av mer effekt men försök lära dig på lite effekt. de ger mer kunskap om att hantera bilen, de e min åsikt iaf
"Twins" aah vi får lösa den skivan någon dag , hade varit kul o få med till års filmen som snart kommer!
Btw så är motorn urtagen ur bilen för att få sig en toppdeckning och planing utav toppen för att sen kompletteras med 12:9 bultar samt MLS packning för att klara av laddet.
återkommer snart med mer info i form av en års Rapport om säsongen 2013!
Har en snabb fråga te dej mårten Hur gjorde du med styrningen till slut? Fick du tag i något kit som gjorde att du fick mera styrvinkel? Har tagit bort "styrstoppen" på min w124 men är inte nöjd Där av frågan Tackar på förhand
mbadriver skrev: Har en snabb fråga te dej mårten Hur gjorde du med styrningen till slut? Fick du tag i något kit som gjorde att du fick mera styrvinkel? Har tagit bort "styrstoppen" på min w124 men är inte nöjd Där av frågan Tackar på förhand
Styrningen är stort sett orginal, ja har gjort en sänkning utav styrstagen för att inte få Bumpsteer, samt bytt ut de till uniball stag. samt tagit bort original styrstopp;)