5471
Sök

Giftspindelproblem på biltema

Makaronborrare
993 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=350076 Undrar hur många som kommer blivit skrämda nu och inte vågar handla på biltema i fortsättningen?. Med tanke på hur många som fruktade jordens undergång tidigare i veckan så kan det nog vara några stycken som bojkottar butikerna pga detta tongue

Better than God \o/
1 886 Inlägg
12 september 2008
Troligen någon kinesisk mördarspindel.   tongue
Senast redigerat av MrTurbo (12 september 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2008
MrTurbo skrev:
Troligen någon Kinesisk mördarspindel.   tongue

Haha, en ballögd liten spindel som ingen av de svenska spindlarna kommer förstå vid kafferasten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

219 Inlägg
12 september 2008
FireTraXX skrev:
MrTurbo skrev:
Troligen någon Kinesisk mördarspindel.   tongue

Haha, en ballögd liten spindel som ingen av de svenska spindlarna kommer förstå vid kafferasten.

Hahahahha! big_smile

Avstängd
1 557 Inlägg
12 september 2008
Va trevligt nottt neutral
Senast redigerat av MrKerm (12 september 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

7 282 Inlägg
13 september 2008
Minst fyra eller fem olika utseenden har spindlarna haft. Storlekarna har kunnat variera från två centimeter till tolv centimeter.

Jamen gud så mysigt med en 12cm spindel...

7 100 Inlägg
13 september 2008
sak samma,en liten jävla spindel!har ju 4 st här hemma,fågelspindlar!

ja kommer att fortsätta att handla,de var ju trots dom som jobbar där som vart bitna,inte vi kunder tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 282 Inlägg
13 september 2008
Givetvis kommer folk fortfarande handla där.
Om dom slutar pga att dom är rädda att spindlar dyker upp då kanske dom bör söka hjälp.

Men jag kan tänka mig att det kan vara lite små äckligt/läskigt att börja gräva fram verktyg osv ifrån kartonger och en stor jävla spindel kryper upp på handen.

Jag hade nog aldrig grävt i en kartong igen utan handskar åtminstonde roll
Senast redigerat av Brains88 (13 september 2008)

KHRacing
13 september 2008
Jag jobbar på ett bemanningsföretag som lite av varje...

bla tömmer vi containrar för hand.... som kommer från hela världen..

Står dessutom i texten att "den inhyrda personalen"....

Alltså inte Biltemaanställda just då, utan garanterat folk från ett bemanningsföretag.

Tro mig, jag har tänkt tanken åtskilliga gånger om kryp & skit inne i containrarna.

Speciellt de från Sydamerika.

mvh K

KHRacing
13 september 2008
Vill tillägga att det känns dumt att det står BILTEMA i rubriken -

containerns innehöll ju "dels delar till Biltemas butiker"  = at det var delar till andra okså.

& att detta garanterat händer i massvis av containrar från hela världen &....

om en kackerlacka kan överleva frysning & annat så kan säkerligen flera andra insekter det med.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
13 september 2008
HAHA sicka amatörer, Om ni bara visste hur många konstiga djur man tagit död på, Och då ska ni veta att jag jobbar i en matvarubutik där 10 min av arbetstiden går ut på att jaga å döda djur som kommer med både frukt å kolinialt. Så passa er nästa gång ni skall ta en paprika. (det e där dom flesta spindlar, skorpinoner å skit är. Och inte i bananer som många tror)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

DFFL
9 020 Inlägg
13 september 2008
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1714389.svd

Inga "vanliga" spindlar iallafall.
Svarta änkan är ju inte den med mesigast gift. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

120 Inlägg
13 september 2008
Himla trevligt att Svarta änkan nu blivit svensk tongue

1 311 Inlägg
13 september 2008
nu får man börja akta sig för utedass också... inge vidare trevligt att den trivs i garage... hoppas på en vargavinter med -30 i en vecka så det dör undan lite småkryp som egentligen inte ska finnas i sverige

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
13 september 2008
KHRacing skrev:

containerns innehöll ju "dels delar till Biltemas butiker"  = at det var delar till andra okså.

om en kackerlacka kan överleva frysning & annat så kan säkerligen flera andra insekter det med.

Kackerlackorna klarar sig till och med i ett atombombskrig:P

Team Insane Racing

Makaronborrare
993 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
KHRacing skrev:

Ja det var kanske lite sensationsjournalistik över min rubrik. Jag kanske skulle söka jobb på expressen wink Åbro 7,3% en fredag kväll ökar inte ens chanser att vinna Nobelpriset i litteratur tongue

Random Hero
4 047 Inlägg
13 september 2008
de va en dallerspindel som bet dom så dom svulna:P jäkla roligt namn tongue

Dog food lid. Backwards

Avstängd
1 031 Inlägg
13 september 2008
calibra1992 skrev:
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=350076 Undrar hur många som kommer blivit skrämda nu och inte vågar handla på biltema i fortsättningen?. Med tanke på hur många som fruktade jordens undergång tidigare i veckan så kan det nog vara några stycken som bojkottar butikerna pga detta tongue

Ajaj smile

4 682 Inlägg
13 september 2008
e ju inte direkt ovanligt att de kommer me fripassagerare när dom skickar paket från kina m.m.
stötte på en stor tusenfoting i förra sommras då ja monterade en metallbandsåg på jobbet.

Sök