immobilizer VOLVO 855 SE -95

T90
12 september 2008 · 17 Inlägg

.

Senast redigerat av T90 (19 september 2010)

Thullen
13 september 2008 · 1 653 Inlägg

har du VG1 eller VG2?
dvs har du en liten extra pinne på nyckelknippan du stoppar i ett hål i panelen eller inte?

om du har VG1 är det rätt enkelt å koppla bort det, men har du VG2 är det kört, i VG2 sitter dock chippet i nyckeln.
för att koppla bort det på VG1 gör du enligt denna guide (klippt från 85x70klubbens forum):

Först leta upp immobilizer boxen (svart låda med vit etikett sitter under ratten till vänster om stången.).

Går en massa svarta sladdar in i den, om man följer dem hitter man 3olika kontaktstycken.

Det svartakontakten innehåller 4 sladdar. (2 röd-blå, 2 blå-grön)
Dela kontakten och bara bygla 1:an till 2:an och 3:a till 4:a.
DVS. koppla bort kabeln som går till immon!

Leta upp nästa kontaktsycke 4 sladdar(svart-vit, gul-vit,rosa gul-svart), mitt var ett grått som satt en bit upp.
Samma här bygla 1:an till 2:an och 3:an till 4:an, så att kabeln till immon inte är inkopplad

Det tredje kontaktstycken behöver man inte göra nåt med.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
BasioukB www.rpm.nu
13 september 2008 · 61 Inlägg

Åhh.. Ett steg närmare att  lära mig tjuvkoppla bilar smile Nä, seriöst, bra guide - ska tippsa min polare som har problem med en sådan på sin bil.

Saab 9-5 SE (2001)
T90
14 september 2008 · 17 Inlägg

Hej igen!

Tack  för det bra svaret!

Jag har en svart pinne som man stoppar in i ett hål bredvid tändningslåset.
Alltså VG1 ?

Med vänlig hälsning TIm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang