bensinförbrukning volvo 240, nånting bör va fel??

Rquired Allmänt envis
13 september 2008 · 12 512 Inlägg

Ett av sveriges mysterium att Volvo fortfarande säljer så bra. Törstiga, dyra att serva och tråkiga köregenskaper. Visst är dom säkra men det är många andra bilar också, det finns bilar som lastar betydligt mer och dessutom är det knappast något svensson har råd med längre.

Kan ett märke verkligen överleva sköna stolar och gamla meriter så länge till?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Drönirettab
13 september 2008 · 21 761 Inlägg

_Glenne_ skrev:
iaf, min 240 med B21 förgasare ligger på ca 2 liter milen blandad körning... även fast det är en sketen volvo så tycker jag det känns för mkt

Jo, jag tycker det också. Om det är kallgrader+aldrig har motorvärmaren inkopplad+kortkörningar, då drar den säkert 1,5 liter iaf. Men så länge man inte alltid har plattan i botten hela tiden så ska den inte dra så där mycket.

Jag hade en 77:a med B21 för en hel del år sedan och den gick inte riktigt rent, men inte tog den 2 liter iaf. Inte ens på vintern med en del kallstarter.

Kolm
13 september 2008 ·

Vad menar ni med 1,5 - 2L... Min t4 på 200 häst drar 0,8 - 0,9 och 0,7 vid landsväg... och 1,1 när jag kör som jag vill.

jocke_gronberg
13 september 2008 · 4 586 Inlägg

ta en titt på tändstiften dom säger mkt om hur bra blandning du har samt ifall dom är dårliga byt det gör en liten del på bensinförbrukningen.

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
13 september 2008 · 1 098 Inlägg

mojja skrev:

Syst3m skrev:

mojja skrev:

Jo men även en trött 2.4 med 140hk slukar i sig runt litern landsvägkörning för att inte tala om stadstrafik.

Kör själ volvo men deras bensin modeller är allt annat än snåla

M.v.h mojja

BULLSHIT.

Fars allt annat än trötta S60 Bi-Fuel 140 hk går på 0,70 landsväg snitt 110 km/h.

Fars andre bil V70n T5 ligger på 1,15 blandad körning.

En 140 hk volvo s60 är riktigt slö och törstig, And by the way din far måste köra som en kärring:)

Brorsans V70n T5 går på 1,4 med tung gasfot blandad körning.. När morsan had den bilen så gick den på 0,9 blandad körning.. så de där är ren bullshit..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Chrill27
14 september 2008 · 553 Inlägg

Antagligen förkansaren, säger som alla andra att ta en titt på den och köp en renveringssats.
Har du kollat på brytarspetsarna om de är rätt inställda ? felinställda brytarspetsar så kan det ganska lätt skena upp mot två liter milen wink

Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
14 september 2008 · 510 Inlägg

Min 245:a drar 0.85l milen och min 855-T5 på 290hk drar 0,9l milen (lansvägskörning 90-100 km/h)
Förmodligen är det nått som inte står rätt till men din 240.

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Aronsson_Kil
14 september 2008 · 653 Inlägg

Varför klagar alla på volvos nya motorer, mina pärons s60 2.4T drar 0.8 milen? Men kolla stiften, helt original avgassystem?

Senast redigerat av Aronsson_Kil (14 september 2008)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
17 september 2008 · 5 753 Inlägg

föresten,såg idag att det inte va nån olja i förgasaren, brukar dom inte dra mer soppa då?? har för mig det jag iaf

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Drönirettab
17 september 2008 · 21 761 Inlägg

Nja, det är i så fall mariginellt tror jag, men jag har dock inte gjort jämförande tester själv. Det som bla händer är att motorn kan gå lite oroligare på tomgång eftersom trotteln inte dämpas i sina rörelser. Motorn kan även få för sig att nästan "dö" när man trampar ner kopplingen tex vid en korsning eller så, just pga att trotteln inte dämpas som den ska. smile

terazzi
17 september 2008 ·

det e en volvo wink haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang