Vilka här är föräldrar

740tjejen
14 september 2008 · 351 Inlägg

Tänkte man kunde ha en tråd för oss som är föräldrar.  Jag och min sambo har nyligen blivit föräldrar till en underbar liten kille. Han älskar att åka bil då sover han jättegott även om killen kanske gasar lite så de pyser (trimmad turbo) eller gör snäva svängar så sover han som om inget hänt. Så detta kanske blir en framtida biltok smile Sen undrar jag som tjej, ni andra tjejer som finns här och är mamma. Hur gör ni med eran sambons intresse för trim/styling/billjud. Jag låter min sambo syssla med det han gillar även nu,
har ni låst in han i huset/lägenheten med motiveringen att du har ett barn nu blir de inget mek eller ljudbygge mm.
Vet ej vad jag vill med denna tråd. Men kan vara skoj och se hur ni andra prioriterat för grejer. Om jag är för snäll eller om jag gör rätt. Killar får gärna lägga in nån kommentar också.

Våga Köra Sänkt
Tiger1978 Fattig student
14 september 2008 · 1 282 Inlägg

Pappa inom det snaraste.. big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
MrTobias
14 september 2008 · 1 297 Inlägg

Jag blir pappa till en liten Julia inom 30 dagar big_smile

Oj läste inte hela förstamedelandet smile

Angånde bilar så är det lugnt så länge ekonomin går ihop. Du har en till och tänka på som behöver vääääldigt mycket tid och pengar. För min del så kommer jag ta det jäkligt lungt när det gäller att lägga pengar på bil en tid framöver. Men när jag ser hur mkt vi kan lägga undan varje månad så får man börja smöra lite för frugan så hon släpper till lite till bilkontot smile

Senast redigerat av MrTobias (14 september 2008)

bybban Livsnjutare (ibland å på helgerna)
14 september 2008 · 228 Inlägg

har en prinsessa på 3 år som älskar att åka bil.

4x4 is tha shit!
Nissan King Cab "Brutus" (1987)
Gulmun * Klåpare
14 september 2008 · 1 718 Inlägg

Om en månad fyller pôjken 4 år.
Jag får väl i princip hålla på lika mycket med bilen nu som när vi träffades. Inte så mycket alltså... lol
Det är klart att man gärna vill umgås med familjen men ibland är det skönt att ägna sig åt sin hobbby. Hon får hur mycket tid hon vill för sina intressen så det jämnar ut sig för våran del.

Kom bara ihåg att ta till vara på tiden nu när han är liten och söt. När man har lärt sitt barn att gå och prata så är det omöjligt att lära han/henne "håll käften och sitt ner!!". DÅ känns inte föräldraskapet som någon välsignelse direkt.. tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Destajnii
14 september 2008 · 219 Inlägg

Har en son på 7månader och han älskar att åka bil smile

sirmiro Double-Unicorn Rider
14 september 2008 · 2 486 Inlägg

Blir far i januari (eller därikring)  så efter det kan jag svara på ekonomibiten, men det är väl bara att få det att passa med bilhobbyn.

afiala
14 september 2008 · 1 Inlägg

Tjena Har en son som är 2,5 år och i början av januari så kommer nästa barn. För min del så räcker inte pengarna riktigt till min hobby, men det är helt värt det med en så go kille som springer runt o snor mina vertyg o liknande.

Han är det bästa i mitt liv...
så bilarna kan vänta, dom står bra här på gården.

ha det gött.
/Andreas

TdiR
14 september 2008 · 269 Inlägg

Är pappa till två pojkar som blir 8 mån den 21 sept ... Älskar att åka bil o vänder sig gör dom efter bilar med.. Redan varit med i garaget ...

VW Passat R Tdi 4motion
lingua
14 september 2008 · 2 271 Inlägg

Tjo!

Stolt far åt 2 grabbar på 3 och 6 år.
Minsta grabben ( Tristan) verkar ha ärvt både motor och musikgenen.smile
Sitter konstant på youtube och kollar på Monstertrucks.

Håller nog på lika mycket med bilar/musik som förr men ser till att lika mycket tid går till
familjen. Annars får man fan av regeringen!smile
Men märker dock att ju äldre dom blir så blir det lättare att ha med dom på olika event som t.ex
blev ett antal deltävlingar på StockholmsCrossen i år.

Senast redigerat av lingua (14 september 2008)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
740tjejen
14 september 2008 · 351 Inlägg

Låter som om jag gör rätt då. smile Men blir kanske inte nån 6växlad låda till killen längre. smile Han får nöja sig med att mappa om bilen. smile

Våga Köra Sänkt
gamlingen
14 september 2008 · 5 198 Inlägg

oh yes.. här finns 2 av varje.. grabbsen är 20 och 18 å snor mina grejer... tösera är 17 och 10..

turboforssen Telge Drifting Team
14 september 2008 · 5 398 Inlägg

far till 2 döttrar 5 å 6 årsmile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
SaabAzz
14 september 2008 · 145 Inlägg

vi ska ha vårt första barn i början på Januari! smile

81an
14 september 2008 · 566 Inlägg

Har en son på snart 2år..

n0sferatu
14 september 2008 · 194 Inlägg

Dotter på 4,5år! Mitt allt smile

Smajly
14 september 2008 · 3 059 Inlägg

13 månaders tjej..

babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
14 september 2008 · 258 Inlägg

Far till 3,äldsta dottern är 6år,mittemellan tösen är 3år och sen en liten grabb på 1,5år
Dom gillar bilar och att åka i skogmaskinen jag kör smile
Ekonomin är väl som vanligt,men tiden räcker inte till så jag säljer lekbilen nu.
Jobbar man 10-12 timmar om dagen så prioterar man umgänget med sin familj när man väl är hemma smile

TRYIT Teddan
28 september 2008 · 2 495 Inlägg

Jag har en 7årig son, helt underbart md barn.
Han har aldrig varit någt hinder för min hobby, han älskar att åka fort och brett.

Sen gillar han å studsa/flyga på vågor med båten.
Alltså har han ärvt min vilda sida.

Vi har skitkul tillsammans, tillbringade många timmar ihop i ferrarin i sommar :p

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
alain www.bimmerpower.org
29 september 2008 · 3 995 Inlägg

Att ha barn är underbart, att ha barn-barn är också underbart, jag är far-far till min son dotter som är nu 16 månader.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang