Hur står ni ut o ligga i kö?

Molenda
15 september 2008 · 13 Inlägg

Lyssnar ofta på radio och hör trafikrapporter hela tiden och varje morgon är det antingen tjockt eller står helt still på nån norrtäljeväg eller nånstans i bromma.
Och det är varje dag.
Och det vet man själv eftersom man bor i bromma, att ska jag åka ex. en sväng till stan, eller ut till ekerö så är det fullständigt jäevla igenkorkat vid ca 4 tiden och flera timmar fram

Hur står Ni ut, och varför gör inte staten eller vägverket eller vem det nu är som bestämmer något åt det?
Drabbas själv aldrig eftersom jag alltid åker mot trafiken när jag ska till jobbet. som tur är, Men om man som sagt ska nån gång åt samma håll som alla andra så är det ju kört.

För att inte tala om dettta jävla brommaplan som är västerorts kork.
Inte bara där, utan många andra ställen.
Hur orkar ni varje morgon? borde väl finnas nån här som sitter o köar minst en kvart varje dag.
Vaför får ni inte nervsammanbrott?

Senast redigerat av Molenda (15 september 2008)

heltsonika Rebel with a cause
15 september 2008 · 224 Inlägg

Man får köpa sig en bil man inte vill kliva ur wink
Det kan vara j*vligt frustrerande när man har försovit sig men annars är det mest en lugn stund för att lyssna på radio och tänka på annat. Men vidare bra ur miljösynpunkt kan det omöjligt vara. Så omöjligt kan det inte vara att lösa problemen heller. Vill man så kan man.

Smajly
15 september 2008 · 3 059 Inlägg

Köer kommer alltid att finnas och förr eller senare hamnar man i dom.. Du skriver att du aldrig hamnat i en bilkö.. Testa får du se.. det är inte så farligt som det verkar..
Man VET ju oftast om att det är kö för nått vägbygge eller liknande, sånna vägar du snackar om VET man ju att det lätt blir kö på och oftast är kö.. Så måste man ändå på det hållet hamnar man ju där..
Och en kvart som du skriver är ju INGENTING... det tråkiga börjar när det närmar sig 3kvart-timme.

De finns värre grejer.. Och ska man få nervsammanbrott varje gång man hamnar i kö så ska man nog fundera på om man verkligen är lämplig i trafiken och kanske köpa sig en cykel.

heltsonika skrev:
annars är det mest en lugn stund för att lyssna på radio och tänka på annat.

Ungefär så blir det för mig med..

Senast redigerat av Smajly (15 september 2008)

Garic
15 september 2008 · 539 Inlägg

om jag kör med egen bil så är det inga problem... favorit mp3 skiva, mobilen och en ciggpaket så är det lugnt smile

CarpeDiem German Engineering
15 september 2008 · 9 083 Inlägg

Jag har hamnat i bilkö 3 ggr hittills och det är inte kul. Det går segt och man blir irriterad. Jag åker kommunalt till/från skolan annars.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
gamlingen
15 september 2008 · 5 198 Inlägg

pallar man inte å ligga i en kö så ska man åka buss,finns det nåt ställe där det INTE finns en kö ? En kö är ju en rad med mer än 2 bilar..

EDIT; men som sagt.. varje dag.. till å från jobbet köa 45 minuter i vardera riktning... näee,, nog ingen höjdare

Senast redigerat av gamlingen (15 september 2008)

Squadron
15 september 2008 · 1 833 Inlägg

Jag hade aldrig pallat att ligga i köer varjedag tyill och från jobbet. Då hade jag sett mig om efter andra alternativ.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
TurbOla Reservdansk
15 september 2008 · 6 271 Inlägg

Skaffat större bil så kommer man fram ändå. cool

http://www.ontoinfo.com/wp-content/uploads/2007/06/monster_truck1.jpg
En sådan här om man behöver lasta mycket.

Eller när man ska ut och glida på stan.
http://www.everydayshouldbesaturday.com/wp-content/uploads/2008/06/monster_truck_limo-monster_limousine.jpg

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Janneutanb
15 september 2008 · 7 272 Inlägg

Hamnar nästan enbart i köer när jag är på jobbet så mig spelar det ingen roll.
Får betalt samt att jag får åka min underbara lastbil big_smile

trippelturbo Trucker
15 september 2008 · 2 710 Inlägg

Kanske låter konti.. men jag tycker faktiskt om köer hmm , dock när man ej har bråttom tongue o helst me en automotare haha. söndagskvällar, mot sthlm, via salem big_smile fan vilka köer de brukar vara. de roliga var att bensinlampan hade tänt redan typ 30min tidigare. hände i somras

Fart missbrukare
Martin 9-3 Fisketokig
15 september 2008 · 2 997 Inlägg

Ibland kan det vara rena helvetet när man ska ut på storvägen. En dag förra veckan fick jag vänta på en lastbil och personbil innan jag kunde köra ut.

Det hela resulterade i att det tog närmare 5 minuter än de 4:30 som det vanligen tar till jobbet.

Men med lite is i magen och bra musik så klarar man det med, man får trösta sig med att 4 av 5 dagar i veckan behöver man aldrig vänta någonting och någon gång får man ligga efter en bil några hundra meter innan jag svänger av...

Att köa till jobbet i rejäl köbildning skulle aldrig gå. Är det inte fritt fram utan någon hindrar så blir man en djävul bakom ratten.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
bmx
15 september 2008 · 7 100 Inlägg

tur att de alldrig blir kö i vallvik då big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
heltsonika Rebel with a cause
15 september 2008 · 224 Inlägg

bmx skrev:
tur att de alldrig blir kö i vallvik då big_smile

Det har nog sin förklaring... wink

gamlingen
15 september 2008 · 5 198 Inlägg

bmx skrev:
tur att de alldrig blir kö i vallvik då big_smile

Vi har kö när vi ska över E4 vid preem Iggesund kl 16.

Brandis Diktator
15 september 2008 · 968 Inlägg

alla lite större städer har det problemet, inte bara e4:an i sthlm, va på besök efter ha bott i en annan stad i min födelsestad, byggt rondeller överallt, men ändå är det konstant vid 4, och 8 på morgonen proppat med bilar.. fast där bor ju bara 50 000, fast här har dom inte satsat på få bort bilköerna eller liknande, utan dom har istället försökt få dom röra sig lite saktare framått konstant, och bygga upp längre köer med fler bilar känns det som tongue

M103
15 september 2008 · 1 570 Inlägg

Sitter i kö cirka en gång i månaden i jobbet och det är efter sena möten man måste ut på essingeleden sad Men hellre sitter jag 30minuter i köer än att stå och trängas på en svettig äcklig tunnelbana bland alla andra puckon.

frazer
15 september 2008 · 10 Inlägg

Ett tips för er som är trött på att sitta i kö 30 min varje morgon: Besök Filipinerna och ta del av någons färd till jobbet. Jag var på besök och pratade med en tjänsteman som hade 3 mil bilväg till jobbet (man har knappt någon kollektivtrafik i Filipinerna), vilket tog honom i runda slängar 3 timmar enkel väg (!!!). Då har man svårt att klaga när man kommer hem igen kan jag lova smile

Brandis Diktator
15 september 2008 · 968 Inlägg

ja, man har ju hört om bilköerna och trafiken i typ L.A. i USA, ska tydligen normal trafik vara som rusnings trafik i sthlm...

C-Douglas Hemmasittare
15 september 2008 · 241 Inlägg

flytta eller sluta köra bil (om det går smile) Sen får man väl ändå säga att dom gör nått åt det. Dom har ju byggt södra länken och nu bygger dom norra länken, det tycker jag är två rätt stora åtgärder (hur många miljarder kostar inte det?). Bara det gör att trafiken flyter och kommer flyta mycket bättre än förr. Men jag vet vad du menar. Sen tror jag inte dom vill göra det för enkelt för folket att ta bilen heller med tanke på miljömål osv.

Senast redigerat av C-Douglas (15 september 2008)

niclas_swe bitter besserwisser
15 september 2008 · 644 Inlägg

Brandis skrev:
ja, man har ju hört om bilköerna och trafiken i typ L.A. i USA, ska tydligen normal trafik vara som rusnings trafik i sthlm...

kan ju även tillägga att allt blir mycket mer spännande när man lägger till en turnpike i allt..
Rätt spännande när man ligger in/ut från en större stad tex philly och lastbilarna vill vara med och leka, byta filer osv när det rullar 2 mph. Någon timme i kö är standard.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang