7477
Sök

Använda dosa till Dan mobility's bagageöppnare?

Lite överallt..
612 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#1
Som rubriken säger, har nån nått förslag på hur man kan koppla så att man använder en dosa istället för knappen som följer med?

http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1712886985
Ska efter lite ändringar i planen använda den som dörröppnare istället för bagaget, men vill inte ha en knapp på utsidan bilen..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

9 108 Inlägg
16 september 2008
#2
Det finns fjärrlås/centrallås man köper som har en extraknapp på dosan som kan kopplas in till sånt. Bör väl funka med ett vanligt fjärrlås också och koppla det till solenoiden istället för en centrallåsmotor?

Har använt den solenoiden själv när jag byggde slät baklucka på en bil och den funkade fint, "draglängden" var ganska kort men det bör räcka för att få upp dörröppningsmekanismen, se till så du har en nödlösning bara om nu solenoiden skulle ge upp eller lossna ur sitt läge eller nåt.


Lite överallt..
612 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#3
Okej.. kanske centrallåset från Dan mobility kan vara lämpligt?

Hittade denna nu, och se mycket lovande ut.. det negativa är väll att den ger ut ström konternuerligt tills man stänger av på knappen, det kan väll inte vara så bra?

http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … tId=RC-01*
Nån som vet hur en solenoid uppträder/blir om man skulle mata den med ström ca 5 sekunder, tills man stänger av på dosan igen?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Lite överallt..
612 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#4
Swedenrockers skrev:
Har du larm på bilen t.ex Cargard 950S eller Defa 820/821/822XG?

Nej, bilen i fråga är en 142 -68..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Lite överallt..
612 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#5
Ingen som vet vad som händer med en solenoid när den matas med konstant ström i ca 5 sec?

Fungerar den som vanligt, eller går den sönder?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Lite överallt..
612 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#6
Swedenrockers skrev:
Den kommer nog hålla hyfsat länge, risken med inkopplingssättet är kanske mer att man råkar aktivera utgången ovetandes och därmed riskerar både trasig solenoid och urdraget batteri.
A_Lindahl skrev:
Ingen som vet vad som händer med en solenoid när den matas med konstant ström i ca 5 sec?

Fungerar den som vanligt, eller går den sönder?


Okej, sålänge den inte går sönder direkt så..

Känns inte som om jag vill lägga flera tusen kronor för ett kit när man ändå kan bygga ett så enkelt själv för en 500..
Speciellt när det bara ska sitta på 142:an..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.


Sök