4367
Sök

mätare

ingen aning
687 Inlägg
15 februari 2006
Trådstartare
#1
ve nån om 240 mätartavlorna reagerar på blacklight (UV)

även zebran har sina fläckar

1 741 Inlägg
15 februari 2006
#2
vitt reagerar ju iaf. och mätarnålarna verka ju lysa upp ganska bra åxå.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 432 Inlägg
15 februari 2006
#3
Det beror på vilken vit nyans och material du använder dig av, olika toner ger olika resultat och om du t.ex. lackar med en vit sprayburk på en plåt ( blank och inte matt färg) då får du en minimal effekt... Men matta färger ger bästa resultatet så har du klistermärken så ger de sämre effekt än ett par du har skrivit ut själv på ett papper... Det är iaf min egna erfararenhet men inget som jag har någon fakta som backar upp smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

8 156 Inlägg
15 februari 2006
#4
Man kan ju köpa UV-reaktiv färg och måla på annars...
(osynligt vid dagsljus, men lyser vid UV-belysning)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

ingen aning
687 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
#5
ja men ja menade inte måla eller byta tavla..
utan det jag menade var om sifrorna på en orginal mätare reagerar på uv

även zebran har sina fläckar

412 Inlägg
17 februari 2006
#6
volvo_240_tic skrev:
ja men ja menade inte måla eller byta tavla..
utan det jag menade var om sifrorna på en orginal mätare reagerar på uv

Är också lite intresserad, för i sånnafall behöver man ju bara kasta in en uvlampa på insidan av mätarna?

Dock så har jag en 740, men det är säkert samma typ.

Colaberoende
1 219 Inlägg
17 februari 2006
#7
Mina nålar reagerade på ett blacklight.. Sedan har jag vita mätartavlor och det lyste upp som bara fasen.. Har en bild här på garaget men tyvärr lite taskig kvalité-

Jag köpte mig ett rör som ska sitta i en dator. Knäckte skyddsplasten och sedan monterade jag in det i mätarhuset. Röret är ju endast 3 mm tjockt utan den runda plasten runt om.. Tror jag gav 75:- för det på Microstore.se


412 Inlägg
17 februari 2006
#8
Ena skrev:
Mina nålar reagerade på ett blacklight.. Sedan har jag vita mätartavlor och det lyste upp som bara fasen.. Har en bild här på garaget men tyvärr lite taskig kvalité-

Jag köpte mig ett rör som ska sitta i en dator. Knäckte skyddsplasten och sedan monterade jag in det i mätarhuset. Röret är ju endast 3 mm tjockt utan den runda plasten runt om.. Tror jag gav 75:- för det på Microstore.se

Grymt snyggt! Skulle vilja ha sånt till min volvo, vart har du köpt dom vita tavlorna?


Sök