7738
Sök

Centrallås Subaru legacy -90

Random Hero
4 047 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#1
Tja, mitt centrallås har lagt av, de kan låsa alla dörrar men inte låsa upp, larmdosan kan ha dåligt batteri, har inte provat att byta. o ibland har den även svårt att larma av.  och själva larmet är ett DEFA larm.

tacksam för alla svar som kan hjälpa.
Senast redigerat av DusanMandick (16 september 2008)

Dog food lid. Backwards

Random Hero
4 047 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#2
ingen ? tongue

Dog food lid. Backwards

Garaget Video Crew
842 Inlägg
16 september 2008
#3
Låter som dåligt batteri, ha haft samma prob

Random Hero
4 047 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#4
Swedenrockers skrev:
Vad är det för Defa-larm? 500/700X, 800CAN, 820/821/822/823XG eller ett Spectra?
DusanMandick skrev:
Tja, mitt centrallås har lagt av, de kan låsa alla dörrar men inte låsa upp, larmdosan kan ha dåligt batteri, har inte provat att byta. o ibland har den även svårt att larma av.  och själva larmet är ett DEFA larm.

tacksam för alla svar som kan hjälpa.


hahaha kul att du frågar, har varenda lilla papper på bilen förutom just det om larmet tongue

Dog food lid. Backwards

Random Hero
4 047 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#5
har en tändstickask stor dosa med EN knapp tongue spectra 3000rf heter larmet har ja fått reda på

Dog food lid. Backwards

Kolm
16 september 2008
#6
Mitt centrallås la av nyligen. Då var det så enkelt att en säkring hade gått. Kollat det?

Random Hero
4 047 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#7
Kolm skrev:
Mitt centrallås la av nyligen. Då var det så enkelt att en säkring hade gått. Kollat det?

självklart, jobbar me bilel själv men kunde inte hitta nåt fel den här gången. hade de vart säkringen hade de inte funkat alls, men tack ändå big_smile

Dog food lid. Backwards

Random Hero
4 047 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#8
Swedenrockers skrev:
Då kan felet bero på kärvande låsmekanik/motor i förardörren. Motorn är med största sannolikhet eftermonterad. Felet borde snarare ligga där än i fjärrens batteri. Eftersom du inte har några större problem att låsa? bilen. Fungerar lysdioden i fjärren? Har lött fast ett par sådana och då har fjärren fungerat bättre. Dock så har ditt larm som namnet antyder en signal bestående av radiofrekvens för att kommunicera (rf) så lysdioden är inget annat än ett optiskt hjälpmedel. De fanns även de som kommunicerade med ir. Tyvärr finns det inga nya fjärrar att tillgå idag och skulle du hitta några begagnade på t.ex Blocket så kan du veta att de nya som reservdel kostade ca 860:-
Det sitter ett litet 12 volts batteri i dessa som kan vara knepigt att hitta (t.ex Varta V23 GA).
Det som talar emot att det skulle bero på c-låssmotorn är det att du säger att den inte vill larma av ibland, det låter mer som ett batterifel. Fundera på om fjärren är kallare när du kommer till bilen än när du lämnar den eftersom batteriets spänning avspeglar sig av dess temperatur.
DusanMandick skrev:
har en tändstickask stor dosa med EN knapp tongue spectra 3000rf heter larmet har ja fått reda på


ja den går på 433.92 MHZ, har 2 dosor o båda har kass batteri för dioden lyser svagt o blinkar fort. men låset funkar perfekt när man låser bilen med nyckeln eller innifrån, konstigt alltihop tongue

Dog food lid. Backwards

Random Hero
4 047 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#9
ja ja har en knapp i dörren där man har panelen för alla elhissar. men inte provat o trycka på den, men tack så mkt för hjälpen o ska kika på de imorn o kan ja PMa om det är nåt för du vet ju vad du snackar om iaf smile TACK än en gång tongue

Dog food lid. Backwards

Random Hero
4 047 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#10
ska kolla upp det imorn, vet iaf att de sitter en liten smal kabel från dosan som blinkar inne i bilen som kanske sitter lite för dolt. men när man vill låsa upp bilen me knappen på dosan händer det lite i låset, den försöker men de går inte, som o starta en moppe som får för mkt bensin nästan, då låter det mer o mer som motorn ?

Dog food lid. Backwards

Random Hero
4 047 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#11
ok jo ja kollar upp allt de här imorn o ska få allt o gå så lätt som möjligt o kolla alla jordpunkter o kika kablar i dörren o mellan dörr och bil ifall nåt har skitit sig där. ! big_smile tack för alla svar!

Dog food lid. Backwards


Sök