Strömbrytare i bil till diverse saker

elsmurfo
16 februari 2006 · 412 Inlägg

Satt och tittade runt lite, och hittade en strömbrytare jag tyckte var fräck.

Denna hittar ni här: http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?A … g-rocketsw

Jag tänkte köpa 2 st sådana, och köra baslådan på ena och undercarkitet (neon) på den andra.

Men så kom jag fram till att jag har ju dragit strömkabeln till slutsteget som sitter i kofferten längst sidan på bilen, hur ska jag då göra om jag vill montera knappen under sterion typ?
Eller, igenteligen skulle jag väll kunna sätta strömbrytaren på remotekabeln? eller har jag förstått det fel?

Hur som helst, hur ska jag kunna kunna stänga och öppna strömkretsen till slutsteget som är i kofferten?

Med neonet är det väll lite lättare, eftersom det redan medföljer en dosa som man kan slå på och av, det är väll bara byta ut den mot denna knapp?

Har en 740 om det är nått nån behöver veta.

Mvh Nils.

PeppeVectra Peppe Vectra
16 februari 2006 · 1 076 Inlägg

koppla remoten på kanppen. om du nu tvunget måste sätta en knapp där.
Det blir jobbigt å ha skyddet öppet varje gågn du ska köra med bilen, ser inte bra ut.
När du slår ner skyddet så återgår knappen till off läge.

Senast redigerat av Lucifer84 (16 februari 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
elsmurfo
16 februari 2006 · 412 Inlägg

Lucifer84 skrev:
koppla remoten på kanppen. om du nu tvunget måste sätta en knapp där

Kan väll vara skönt att stänga av baslådan ibland, men det går alltså att sätta knappen på remoten?

Kan någonting skadas då jag slår på och av denna?
Kan någonting hända om jag spelar en låt på hög volym och kastar om knappen så att baslådan åker igång? (alltså, inte så hög volym så att någon utav basarna skulle gå i botten).?

andreasl
16 februari 2006 · 391 Inlägg

bakom din cd kommer "remote" kabeln ut dela den där du förmodligen redan nu har skarvat den mot bagage,  sätt på brytaren - klart!

och nej du kan inte skada något med den,  men du får tänka lite,  du ska inte poppa järnet och dra igång steget,  ( man startar väll inte "HU" (cd´n) på högsta volym heller)

elsmurfo
16 februari 2006 · 412 Inlägg

Tack! Då var det ur världen!

Tomten Tomten
16 februari 2006 · 1 065 Inlägg

när jag snacka med folk på mds så sa dom till mig att man bör ej sätta en kanpp så man kan stänga av stegen. risken finns att man kan förstöra steget.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
PeppeVectra Peppe Vectra
16 februari 2006 · 1 076 Inlägg

Tomten skrev:
när jag snacka med folk på mds så sa dom till mig att man bör ej sätta en kanpp så man kan stänga av stegen. risken finns att man kan förstöra steget.

jaha. då finns de en risk att man förstör deras steg varje gång man stänger av bilen då.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
andreasl
16 februari 2006 · 391 Inlägg

Tomten skrev:
när jag snacka med folk på mds så sa dom till mig att man bör ej sätta en kanpp så man kan stänga av stegen. risken finns att man kan förstöra steget.

mer info i desa inlägg. tack!

av vilken anledning skulle det vara farligt . man kan ju på vissa värre cd spelare stänga av och på remoten från HU under spelning

det ändå man ska tänka på är att inte poppa järnet när man stänger av och på.

Sharky
16 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Slutsteget kan inte ha en aning om huruvida remote stängdes av genom att HU stängdes av eller om man stängde av remoten genom en separat knapp.


Om MDS eller någon annan krängare tror annat så måste dom ha rökt hasch till frukost. (eller ha en policy där dom säger att allt som inte står att det funkar - inte funkar)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
elsmurfo
16 februari 2006 · 412 Inlägg

Skrev ett mail till mds och hörde, dom sa att det fungerar utmärk att sätta en strömbrytare där.

timpan_87
16 februari 2006 · 781 Inlägg

ja klart du funkar.. har en polare som har det så.. plus att om du stänger av cd på hög volym starta ju cd på samma volym nästa ggr?? å det är ju inte skadligt för steget? med andra ord borde de inte va de om du spelar högt å sen drar igång steget heller..

Tomten Tomten
16 februari 2006 · 1 065 Inlägg

jag vet inte om det är sant.. bara skrev vad jag hört!
dom sa så till en polare till mig.
sen tror jag inte mds är nå sämre än något annat märke. tycker mds gör det på tävlingar!

ska vara tyst nästa gång.

Senast redigerat av Tomten (16 februari 2006)

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
timpan_87
16 februari 2006 · 781 Inlägg

Tomten skrev:
jag vet inte om det är sant.. bara skrev vad jag hört!
dom sa så till en polare till mig.
sen tror jag inte mds är nå sämre än något annat märke. tycker mds gör det på tävlingar!

ska vara tyst nästa gång.

tycker med MDS funkar hur bra som helst.. lät rikigt bra i min bil.. fast det var inte det tråden handlade om wink

142_power
17 februari 2006 · 69 Inlägg

Istället för att köpa en sådan vipp knapp med klistermärken för 196kr kan du ju köpa likadan fast utan klister märken på biltema för 49kr. fast bara ett råd!

Trozzo Oekonomisk, ja visst
17 februari 2006 · 966 Inlägg

142_power skrev:
Istället för att köpa en sådan vipp knapp med klistermärken för 196kr kan du ju köpa likadan fast utan klister märken på biltema för 49kr. fast bara ett råd!

Jag skulle inte lita på Biltemas strömbrytare tyckte inte att dom höll i kvalitet, man får vad man betalar för brukar vara ett bra motto

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Sharky
17 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Denna serie från ELFA (APEM serie 600) tex: 35-238-18, litar jag på. Den lite dyrare APEM serien lyckades jag tom få flyggodkänd när jag byggde ett flygburet datainsamlingssystem till TOW robotar på pansarvärnshelikoptrar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Miklen
17 februari 2006 ·

Strömbrytarna på biltema kostar 29:90 å dom har ja inte haft nåra som helst problem med. Dom håller faktiskt bättre kvalité än vad CDR å micro har..

elsmurfo
17 februari 2006 · 412 Inlägg

142_power skrev:
Istället för att köpa en sådan vipp knapp med klistermärken för 196kr kan du ju köpa likadan fast utan klister märken på biltema för 49kr. fast bara ett råd!

hum? Klistermärkena lär ju knappast va värda 150kr smile
Hur i hela tusan gör man för att köpa från biltema? Man kan inte köpa från internet va? måste jag beställa hem en katalog för att man ska kunna beställa?

Senast redigerat av elsmurfo (17 februari 2006)

loudness
17 februari 2006 · 4 554 Inlägg

Tomten skrev:
när jag snacka med folk på mds så sa dom till mig att man bör ej sätta en kanpp så man kan stänga av stegen. risken finns att man kan förstöra steget.

haha de va de dummaste ja hört.. remoten har ju antingen på eller avsignal

142_power
17 februari 2006 · 69 Inlägg

Jo det går att beställa från internet på biltema

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang