Hej.
Har ett DHD NTX2662 som jag har försökt laga nu ett bra tag, men aldrig riktigt fått kläm på det.
När jag kopplar in steget så lyser protection mode lampan.
Jag har kopplat in ett oscilloskop och kollat utsignalerna på TL494-kretsen. Denna är då alltså en Pulsbreddsmodulator.
Lite info om den finns att kolla på här;
http://www.elfa.se/pdf/73/734/07349400.pdfFel 1.
Hur som helst så ser man ju att man kan få ut en sågtandad puls från ben 5 på kretsen. (den kan jag se)
Men man ska också kunna få ut fyrkantspuls ur ben 8 och 11. Och där händer det absolut ingenting.
Fel 2
Har man steget igång så kommer det ändå inte över någon ström till förstärkardelen konstigt nog.
Så jag har fått seriekoppla två stycken nätaggreggat för att få rätt spänning in i den delen.
Fel 3
I förstärkardelen så sitter det 8st transistorer på varje sida, 4st på varje sida är stendöda.
Fel 4
Det sitter 6st "mini" förstärkare på varje RCA-ingång.
Dessa förstärker inte ljudet.
Jag är ingen direkt expert på detta med slutsteg, så jag skulle vara jättetacksam ifall någon kunde ge mig lite tips eller liknande vad det är som skulle kunna vara fel.
Bäst av allt hade ändå varit om man kunde få ett kopplings schema på det, så är det någon som sitter med ett likadant steg, eller ett kopplings schema. Skriv gärna

Tack på förhand!