chrizz skrev:
N33d4Sp33d skrev:
magi skrev:
Ligger i förhandlingar om ett kontrakt på 4 000 000

Regards Magi
Du ska väl inte sälja rättigheterna för den summan?? Det låter alldeles för lite för den idén.
DOck om du har en intressent som vill utveckla tekonologin för deras bruk låter det rimligt.
Ska du sälja rättigheterna så lägg till en "0".
Vilken planet lever du på?

Utgångspunkten för min kommentar som följer är att jag tror att du menar att jag föreslog ett för HÖGT sälj värde och inte ett för lågt sälj värde.
Jag ser vilka möjligheter denna idé har. Att sälja rättigheterna och sälja sin uppfinning för ynka 4 miljoner är orimligt.
Skulle han starta ett eget företag och ta ca 400'000kr per uppdrag skulle han tjänat in dessa pengar på bara ett år (räknar med att minst 10 företag anlitar han för hans tjänster, globalt).
Det finns fler än 10 företag i världen som är i behov av att styra sina produkter hemifrån, istället för att lägga pengar på dyra resor och långsam service, eller ha lokala "servicetekniker" på varje ort där de har sina produkter etc. Detta betyder att företaget som investerat 400'00 skulle kunna tjäna in denna investering på 1år som längst, dvs om de har EN lokal servicetekniker, ju fler de har destu snabbare räknar de hem investeringen.
Att sälja rättigheterna till en summa som man själv kan tjäna in under ett års tid så är man bra korkad, eller så kanske man sitter på 10-talet orginella idéer och har ordnat inkomsten på det sättet istället, vilket jag tvivlar på.
Det finns alltid pengar att hämta om man har goda idéer.
Får du, chrizz, någon speciell idé som är lik den magi presenterat är du välkommen att höra av dig till mig så ska du få 4miljoner för rättigheterna eftersom du verkar tycka att det är rimligt.