7170
Sök

köpa 6x9 som spelar bra bas för max 1200kr paret?

Avstängd
367 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#1
hej , ute efter snål ljud till nya vinterbilen  Volvo 740 . lådor sitter på hatthyllan för 6x9

tänker inte skaffa baslåda , så jag vill ha ett par som spelar rätt tungt för 1200spänn max

vet sen innan att det skiljer , vissa spelar mer rent . andra tyngre . även om man haft dom i samma bil
nu va det 8år sen . har ingen koll på dagens 6x9or

vill ha såna som är kända att spela "tyngre"
ska driva dom med ett steg på 2x100w
max 1200kr paret

tungaste 6x9 jag kan köpa för 1200spänn är?

tacksam för svar

MVH Beyond

C(^^,)
453 Inlägg
20 september 2008
#2
nu är ja 95 kroner över din budget men det får du leva med smile


http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10186#


Dessa poppar på rätt bra! Polarn har sånna i 14 liters lådor !

5 852 Inlägg
21 september 2008
#3
RE Audio RE6x9FR

Nu går ja också över med 99 kr då men dessa är ett par högtalare som tål spelas högt och länge med bibehållen ljudkvalite. Jag anser att det är dem mest prisvärda 6x9" i den prisklassen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=257964

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
21 september 2008
#4
Finns JBL för ca 800 spänn....e inte riktigt säker på var jag såg det....men google is maybee youre friend...

Mvh
Jonas

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

tokfrans
982 Inlägg
21 september 2008
#5
RE FR 6-9orna har ett elakt tungt sound smile

med 8st sånna och typ 40rms per 6.9a spelade vi 135+db bak i skåpet på våran renault big_smile


Avstängd
367 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
#6
svårt nu

JBL om man hittar för 800kr ja de finemang
RE är man nog mest sugen på just nu

fler ider?
tänkte slå till snart . så skynda er med tips
tack alla smile

MVH Beyond

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
21 september 2008
#7
beyond skrev:
svårt nu

JBL om man hittar för 800kr ja de finemang
RE är man nog mest sugen på just nu

fler ider?
tänkte slå till snart . så skynda er med tips
tack alla smile

Jag hitta en länk på JBL 6x9:orna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=253682

De va visst BRL som sålde dom för 795:-

Lycka till

Mvh
Jonas
Senast redigerat av busfabror (21 september 2008)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

141 Inlägg
22 september 2008
#8
Köp JBL-T595! Bästa 6x9 som finns för runt tusenlappen! Har haft pioneer, sony, alpine mfl och jag tycker de JBL-T595 var de bästa. Kolla på blocket, finns för runt 1000:-, sålde mina för 900:-. Anledningen är att jag vill bara ha kit-system som inte syns. Blev mycket sämre ljud dock. Den nya modellen heter T696 men kostar 2000:-, ska dock inte vara så mycket bättre. Lycka till

http://www.blocket.se/vi/18218267.htm?ca=16_s
Det är dem på bilden du ska ha! Ge ett skambud på 800 kr så blir du garanterat nöjd!
Senast redigerat av Boren (22 september 2008)


Sök